• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-25 04:33:55 följande:

Nu har det nog satt igång för mig. Har haft ont sen 8 igår kväll men inga riktiga värkar än. Hoppas bara det inte stannar av nu...!!

Åh, hoppas det fortsätter!

Här är det bf +6 och inga känningar. Hemsk värme nu, längtar till imorgon då det ska bli svalare och senare i veckan ska det regna också, underbart!

På onsdag ska jag till bm, då lär det bestämmas att det blir igångsättning nästa vecka..
  • cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-25 09:24:21 följande:

Åh, hoppas det fortsätter!

Här är det bf +6 och inga känningar. Hemsk värme nu, längtar till imorgon då det ska bli svalare och senare i veckan ska det regna också, underbart!

På onsdag ska jag till bm, då lär det bestämmas att det blir igångsättning nästa vecka..

Har legat vaken större delen av natten men nu har smärtan tyvärr avtagit en hel del så det var eventuellt falskt alarm i alla fall. Ska försöka hitta på saker idag så att dagen går så får vi se...
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-25 09:52:52 följande:

Har legat vaken större delen av natten men nu har smärtan tyvärr avtagit en hel del så det var eventuellt falskt alarm i alla fall. Ska försöka hitta på saker idag så att dagen går så får vi se...

Typiskt :/ håller tummarna för att det kommer igång snart igen!
  • SommarDahlia

Ska till Bm idag för ny hinnsvepning och förhoppningsvis har bebisen kasst ner och är ruckbar och inte rörlig så man eventuellt kan prata igångsättning igen. Tror att slemproppen börjat lossna men det kan ju dröja länge till..

• fastfrusen

Bf+4 idag, fortfarande inga tecken. Bebis verkar trivas lite för bra därinne! Ska till bm på torsdag och vi pratade om en eventuell hinnsvepning då, men jag är lite tveksam till det, verkar som att det oftast bara ger pinvärkar? Försöker hitta statistik på hur ofta det fungerar men lyckas inte, någon som vet?

• cameleon

Hörrni, hur mycket tränar ni på andningen inför förlossningen? Min bm tjatar hela tiden om det men jag har inte ens kollat upp "hur" man skall andas.. Är det så viktigt?

Imorgon har jag BF och en tid hos bm, skall bli spännande att se om jag har öppnat mig något. Kommer säkerligen bli erbjuden en andra hinnsvepning också, kommer tacka ja då. Jag fick inga pinvärkar efter min förra, bara tung mensvärk och en liten blödning.

• Moorii
    cameleon skrev 2016-07-25 20:38:39 följande:

Hörrni, hur mycket tränar ni på andningen inför förlossningen? Min bm tjatar hela tiden om det men jag har inte ens kollat upp "hur" man skall andas.. Är det så viktigt?

Imorgon har jag BF och en tid hos bm, skall bli spännande att se om jag har öppnat mig något. Kommer säkerligen bli erbjuden en andra hinnsvepning också, kommer tacka ja då. Jag fick inga pinvärkar efter min förra, bara tung mensvärk och en liten blödning.

Tyvärr tränar jag inte alls, fast jag och mannen var på profylaxkurs, så vet hur man ska andas, men tydligen är det viktigt att öva för att man ska klara av det när det väl beger sig. Tycker bara det är svårt när man inte har ont på riktigt, svårt att öva på!
  • cameleon
    Moorii skrev 2016-07-25 20:46:50 följande:
    Tyvärr tränar jag inte alls, fast jag och mannen var på profylaxkurs, så vet hur man ska andas, men tydligen är det viktigt att öva för att man ska klara av det när det väl beger sig. Tycker bara det är svårt när man inte har ont på riktigt, svårt att öva på!
    Ja det känns konstigt.. Jag får väl paniksöka några klipp på youtube om hur man skall göra och ligga här och pusta Skrattande
  • Sommarmalva
    Mal Mal skrev 2016-07-25 07:27:34 följande:
    Har bf nästa vecka med mina 3:a. Men med båda mina andra barn svettades jag sjuka mängder i veckor. Fick byta sängkläder varje dag. Med första barnet var jag väldigt orolig och hade önskat att de på BB hade sagt att det var normalt. Samma hände sen med tvåan... Vet inte om det är amningen el kombon amning/tiden efter fl.... Det gav sig efter några veckor. Kanske ingen tröst i denna värmen dock.... Hoppas det ger sig snart för dig!
    Minns inte att jag haft så här med de andra, men är så sjukt jobbigt! Känns inte så kul att gå omkring med blöta svettfläckar på kläderna liksom..., konstigt att de inte säger nåt om det, att det är normalt och förmodligen kommer bli så. Trodde jag var sjuk eller nåt :-/
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)