• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Mal Mal
    cutepoison skrev 2016-07-23 17:46:21 följande:

Nej håller verkligen med. Har inte kunnat njuta alls i sommar. Känns som jag smälter bort och är jätte jobbigt när man är svullen och tung. Idag har jag BF-3 och jag har inga känningar alls. Jag har inte ens sammandragningar, vet inte hur de känns faktiskt. Har ju haft en del mensvärk den senaste månaden men det försvann för några dagar sedan. Läser om hur vattnet plötsligt gick för någon och önskar att det kunde hända mig så att jag i alla fall visste om det var på gång :) Det kan ju hända men känns inte som om det skulle hända. Hehe. Är väldigt rastlös, har svårt att se serier eller filmer för jag vill bara att det ska hända NU. 

Fantiserar också om att vattnet går!! Har hänt alla mina vänner minst en gång. Detta är min trea och det vore kul att få uppleva det.
  • calabalic

Jag fattar inte heller hur sammandragningar känns. I min förra graviditet (med planerat snitt) gjorde jag ctg några gånger sista två mån och då sa de att jag hade massor sammandragningar - men jag märkte ingenting av dem. Konstigt! Hoppas det blir samma med värkarna! ;)

• Moorii

Åh, vad störigt! Hade väldigt ont vid 16-tiden och vi trodde det satt igång så smått iallafall. Nu har det stannat av bonussonen ska dock ändå iväg till farmor och farfar, ifall att det skulle sätta igång igen inatt. Suck. Orkar inte vänta mer nu!

• calabalic
    Moorii skrev 2016-07-23 20:43:55 följande:

Åh, vad störigt! Hade väldigt ont vid 16-tiden och vi trodde det satt igång så smått iallafall. Nu har det stannat av bonussonen ska dock ändå iväg till farmor och farfar, ifall att det skulle sätta igång igen inatt. Suck. Orkar inte vänta mer nu!

Meeen vad irriterande! Hoppas det kommer igång inatt ändå!
  • cameleon
    cutepoison skrev 2016-07-23 01:29:35 följande:
    Ja visst de borde de gjort! Men det skadar inte att fråga :) Vi tillhör Göteborg/Mölndal så jag ska ringa både Mölndals sjukhus och Östra för att höra. Har du haft en bra graviditet ? Vet du om du väntar en pojke eller flicka?
    Ja jag har haft en bra graviditet, i vecka 9 krystade jag ut en stor blodig klump i en hinn så var säker på missfall då men det var det tack och lov inte.
    Jag har en liten flicka i magen, hon blev till på fjärde återföringen. Den tredje blev jag också gravid på meN fick utomkvedshavande. Vi fick ut 14 ägg och 9 befruktades.
  • SommarDahlia

Moorii: Håller också på att bli knäpp av allt lurendrejeri kroppen håller på med! Hoppas det drar igång igen för dig!

• Moorii
    calabalic skrev 2016-07-23 21:25:26 följande:

Meeen vad irriterande! Hoppas det kommer igång inatt ändå!

Tack, hoppas kan man alltid!
    SommarDahlia skrev 2016-07-23 22:30:04 följande:

Moorii: Håller också på att bli knäpp av allt lurendrejeri kroppen håller på med! Hoppas det drar igång igen för dig!

Mm, dumma kropp :/ hoppas det händer något för oss alla snart!
  • Moorii

Nepp, inget inatt heller. Nu ger jag upp och räknar med igångsättning 2/8..

• cutepoison
    cameleon skrev 2016-07-23 21:30:26 följande:

Ja jag har haft en bra graviditet, i vecka 9 krystade jag ut en stor blodig klump i en hinn så var säker på missfall då men det var det tack och lov inte.

Jag har en liten flicka i magen, hon blev till på fjärde återföringen. Den tredje blev jag också gravid på meN fick utomkvedshavande. Vi fick ut 14 ägg och 9 befruktades.

Vad skönt att allt gått bra denna graviditet och att ni snart får träffa ert underverk! :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)