• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • SommarDahlia

Blev hinnsvept igen i morse. Bm tycke då att jag var ca 3 cm öppen. Lyckades få en tid på förlossningen för antal också pga minskade rörelser. Har eventuellt fått en tid för igångsättning på måndag, blir inte klok på kryptiska läkare. Allt va bra och de ville skicka hem mig men sen va blodtryckett högt så nu ligger jag inne på ett rum och vilar för att se om trycket går ner. Vill påstå att jag känner en del värkar men det avtar väl snart som det gjort innan... suck

• cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-27 17:28:22 följande:

Jaså, du gjorde det! Hjälper det?

Nä jag är lika bitter för att min bebis vill stanna där inne men jag kollar iaf inte fb var 5:e minut och får se alla bebis bilder etc :p
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-27 17:53:06 följande:

Nä jag är lika bitter för att min bebis vill stanna där inne men jag kollar iaf inte fb var 5:e minut och får se alla bebis bilder etc :p

Haha, ok jag är lite delad, för även om jag vill slippa se alla som får bebisar så är det en av tre saker jag roar mig med på mobilen och det finns inte mycket att roa mig med numera.. Får se hur jag känner imorgon :P
  • tovemaja

Usch, tror att jag håller på att få feber! Sjukt obekväm i kroppen inatt... Kan inte hitta någon bekväm position och känner att jag har hög puls. Halsbrännan från hell verkar även vara tillbaks. Jippie!!

• cutepoison

Börjar tro detta kommer bli en augustibebis istället. Jag tror jag ställer in mig på det :) 

• Moorii

Ja, samma här! Till och med mina föräldrar verkar ha gett upp hoppet, dom som verkade tro att det var en omöjlighet att gå över två veckor.. BF + 9..

• cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-28 08:32:31 följande:

Ja, samma här! Till och med mina föräldrar verkar ha gett upp hoppet, dom som verkade tro att det var en omöjlighet att gå över två veckor.. BF + 9..

Haha! Tycker det är konstigt att ingen verkar förstå hur jag kan ha gått över tiden. Har läst så mycket nu att det är det allra vanligaste men alla jag känner tycker det är sååå konstigt och helt plötsligt verkar alla ha fött månader för tidigt. Jag överdriver lite men är så trött nu på att 70 miljoner gånger om dagen få frågorna "känner du något nu?", "har det hänt något?" "har du inte märkt om slemproppen gått?" - den sista, som om jag förväntas ringa runt och berätta det för alla jag känner...
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-28 08:45:57 följande:

Haha! Tycker det är konstigt att ingen verkar förstå hur jag kan ha gått över tiden. Har läst så mycket nu att det är det allra vanligaste men alla jag känner tycker det är sååå konstigt och helt plötsligt verkar alla ha fött månader för tidigt. Jag överdriver lite men är så trött nu på att 70 miljoner gånger om dagen få frågorna "känner du något nu?", "har det hänt något?" "har du inte märkt om slemproppen gått?" - den sista, som om jag förväntas ringa runt och berätta det för alla jag känner...

Ja, det är iofs många som sagt till mig att det är vanligare att gå över, men iom att jag kom ut tidigare så hade jag hoppats på att jag ärvt det. Hade nog min mamma med. Jag är också rätt trött på det! Speciellt från familjen. Som om att jag inte skulle höra av mig när vi åker till förlossningen? Tänker att föräldrarna får sms, de får sen berätta för övriga familjen. Haha, nä, såna detaljer kanske man inte sprider runt ändå.

Jag tänker att det hade varit skönt om vattnet gick, då vet man ju säkert att det är på gång!
  • Axelberg79

Jag tycker att det är ganska lustigt endå att vi alla går och längtar efter att smärtan ska komma.....hahaha Tur att det är en positiv smärta :) bf+2....

• fastfrusen

Nu har chefen hört av sig också o undrar hur det går.. och folk slutar liksom inte på facebook! Öppnar inte meddelanden längre!

Bf+7 idag, varit på kontroll hos barnmorskan o hon försökte göra en hinnsvepning så gott det gick, var mjuk o öppen 1cm vilket man kan vara i veckor innan förlossningen.. upplyftande! Ska ringa förlossningen nästa onsdag morgon o förvarna för här gör de inte igångsättning lör+sön.. Vägrar vänta längre än 42+0 alltså..

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)