cutepoison skrev 2016-08-20 13:20:32 följande:
Ja det är hemskt när de mår dåligt :( Ja vi kämpar också med amningen. Eftersom jag var sövd efter kejsarsnittet och han var medtagen så gav de han ersättning på neo. Jag fick sen hjälp med amningen men alla sa och gjorde olika så jag blev stressad. Sen kan det ta längre tid för mjölken att rinna till när man gjort kejsarsnitt. Min sambo har varit ett enormt stöd och läst på allt om amning och hjälpt mig <3 Först skulle vi ge ersättning om vi märkte att han inte blev mätt men när vi var på återbesök sa hon att vi inte behövde ge mer men sen gick han ner i vikt igen så nu ger vi var tredje timme. Det är ganska tufft för jag ska amma innan och på natten är han väääldigt svårväckt. Antar det beror på ersättningen. Vi håller på minst 1 timme men ofta ännu längre på natten. Är så trött och ledsen och känner att jag inte räcker till. Men jag vill inte heller ge upp!
Känner igen precis allt! I början fick jag med ställa klockan, var tredje timma. Amma först och sen ersättning. Nu äter han bara en gång på natten men vi håller också på minst en timma. Först amma, vilket kan ta lång tid eftersom jag inte vill stressa, och vill att han ska tömma riktigt ordentligt, sen ge ersättningen. Så skönt nu att slippa tiderna. Nu ska vi mata honom när han själv säger till, vilket han faktiskt fixar nu! I början vaknade han inte av sig själv när han behövde äta utan var som er lille, svårväckt.
Jag har gråtit ett flertal gånger och sagt att jag ger upp! Skiter i amningen! Men när det lagt sig så inser jag ju hur mycket jag faktiskt vill amma, och fortsätter kämpa.