• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    fastfrusen skrev 2016-08-30 20:03:21 följande:

Jaa så himla mysigt med bebisljud som inte är skrik! Vår blir en månad imorgon! Har precis överlevt andra dagen ensam med bebis o hund, hinner ni göra något på dagarna? Jag lyckades sätta igång en tvätt idag och blev överlycklig...

Oj, var din kille hemma så länge, vilken lyx! Jag har varit ensam i två veckor och känner precis som du. Typ klappar sig lite på axeln när man lyckas tvätta, gå och handla, diska eller laga mat :'D vad gjorde man innan barn undrar jag! Första gången jag gick ut med barnvagn själv kändes typ som jag gjort nåt fantastiskt stort och var sjukt stolt, haha. Det är ju stort också, för en själv, just då.

Nästa utmaning blir att åka buss in till stan. Vilka är era utmaningar?
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-08-30 20:35:38 följande:
    Oj, var din kille hemma så länge, vilken lyx! Jag har varit ensam i två veckor och känner precis som du. Typ klappar sig lite på axeln när man lyckas tvätta, gå och handla, diska eller laga mat :'D vad gjorde man innan barn undrar jag! Första gången jag gick ut med barnvagn själv kändes typ som jag gjort nåt fantastiskt stort och var sjukt stolt, haha. Det är ju stort också, för en själv, just då.

Min utmaning varje dag är att lyckas få tre barn skolfärdiga och följa den lilla till förskoleklassen, och att då helst hunnit ammat bebis innan så han inte skriker hela vägen i barnvagnen... Än så länge har alla barn kommit i tid till skolan... Peppar peppar... Blev liksom er, väldigt nöjd över mig själv när jag tvättade idag! Två maskiner t.om!
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-08-30 20:56:23 följande:

Min utmaning varje dag är att lyckas få tre barn skolfärdiga och följa den lilla till förskoleklassen, och att då helst hunnit ammat bebis innan så han inte skriker hela vägen i barnvagnen... Än så länge har alla barn kommit i tid till skolan... Peppar peppar... Blev liksom er, väldigt nöjd över mig själv när jag tvättade idag! Två maskiner t.om!

Åh, herregud :S Väldigt bra jobbat måste jag säga!
  • Liinaa91
    Moorii skrev 2016-08-30 20:35:38 följande:

Usch största utmaningen är ju att hinna ägna tid åt stora syster vilket är svårt då lillebror är sååå krävande. Jag är dessutom ensam på nätterna då mannen jobbar plus dagen när han sover .Men annars handla laga mat är tidskrävande. Tvätt ska vi inte prata om!! Tvätta gör jag när mannen är hemma.
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-08-30 21:17:21 följande:
    Usch största utmaningen är ju att hinna ägna tid åt stora syster vilket är svårt då lillebror är sååå krävande. Jag är dessutom ensam på nätterna då mannen jobbar plus dagen när han sover .Men annars handla laga mat är tidskrävande. Tvätt ska vi inte prata om!! Tvätta gör jag när mannen är hemma.
    Håller med. Att ge syskonen tid är ju en utmaning. Den viktigaste. Jag tror jag lyckas bra. Brukar passa på när jag ammar, att läsa en bok, bygga lite med lego (med typ en hand...) eller vad de vill göra. Försöker göra saker med dem också utan att ta med lillebror, så de får full uppmärksamhet. Tid för MIG har jag ingen, kanske lite när de andra är i skolan och lillen slumrar lite, men då är det ju den där tvätten... Trots att det känns slitigt och stressigt nu så ÄLSKAR jag det! Har alltid gillat att ha huset fullt. Och tycker det är mysigt när barnen har kompisar hemma. Jag kan börja fundera på vad jag gjorde när jag "bara" hade tre barn... Fniss... Kan hända att jag faktiskt hade en gnutta egentid då tom
  • tovemaja

Min utmaning är att inte tappa humöret och skrika/skälla/bryskt flytta bort storebror på 1,5 när han härjar eller trotsar i närheten av lillebror. Att behålla lugnet!

Var idag ensam med barnen 3 timmar... Blir minst sagt intressant när maken börjar jobba sedan och är borta 9-10 timmar...

• Moorii

Alltså, grrr! Aldrig mera libero! Fått byta kläder två gånger inom en timme och precis efter jag badat honom läckte det ut bajs längs hela ryggen. Händer aldrig med pampers. Någon mer som att problem med dom?

• cameleon
    Moorii skrev 2016-08-31 11:03:02 följande:

Alltså, grrr! Aldrig mera libero! Fått byta kläder två gånger inom en timme och precis efter jag badat honom läckte det ut bajs längs hela ryggen. Händer aldrig med pampers. Någon mer som att problem med dom?

Jag har inget dåligt att säga om Libero än så länge, Pampers däremot fick min lilla utslag av (pga salvan i dom) så nu har jag en hel kasse med Pampers som vi inte kommer använda.

Har testat ICA's egna blöjor men dom gillade jag inte alls. Coops egna däremot (Änglamark) gillar jag skarpt!
  • Moorii
    cameleon skrev 2016-08-31 12:00:17 följande:

Jag har inget dåligt att säga om Libero än så länge, Pampers däremot fick min lilla utslag av (pga salvan i dom) så nu har jag en hel kasse med Pampers som vi inte kommer använda.

Har testat ICA's egna blöjor men dom gillade jag inte alls. Coops egna däremot (Änglamark) gillar jag skarpt!

Haha, vi kanske skulle byta jag fattar verkligen inte varför libero inte funkar, sätter fast dom likadant. Samma storlek också, fast liberos storlek två är mindre än pampers. Jaja, blir att handla mer blöjor idag hur som helst.

Oj, ja vad hon växer! härligt :) min lille är 4 veckor och 3 dagar och vi ska på läkarbesök om två timmar så får se hur mycket han väger nu!

Han ligger mellan oss i sitt babynest, men ibland går det inte att få honom att somna där, så då ligger han bredvid mig. Ofta somnar vi båda så då, och uppenbarligen är jag medveten om att han ligger där för vaknar alltid precis som jag somnat. Spjälsängen står oanvänd än så länge.. Hur gör ni?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)