• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • fastfrusen

Haha jag förstår precis! Vår vill inte sova alls känns det som.. varit vaken sen 0030 inatt o har sovit 10min x 2 samt i vagnen på promenad, men då kan ju mamma inte sova under tiden ;(

• Moorii

Ja, usch, zombievarning.. Kan tycka det är tufft även om han sover lite på natten, men det är väl för att man aldrig får den där djupsömnen man behöver, eftersom man blir väckt hela tiden. Tänk om man kunde få en natt med oavbruten sömn! Det är typ det lyxigaste jag kan tänka mig just nu ;)

• Sommarmalva

Jaha... Först kräks lillen rakt på mig, det rinner ner i urringningen på tröjan, över axeln och ner på ryggen. Jag duschar. Byter sen blöja på honom. Jag får en kiss stråle rakt på mig... Byter tröja. Vi sätter oss i soffan. Han ligger i mitt knä. Det brakar loss, och jag känner hur det blir skumt varmt o fuktigt mot min arm... RYGGBAJS!!
    Livet med bebis!

• fastfrusen

Jag blev kissad på på BVC precis såklart! Bebis växer så det knakar, 4766gram o 59,6cm lång.. herregud! Fast det är mycket roligare nu när han börjar bli mer med, pratar o ler åt sina fåniga föräldrar :P

• Sommarmalva
    fastfrusen skrev 2016-08-30 09:43:12 följande:

Jag blev kissad på på BVC precis såklart! Bebis växer så det knakar, 4766gram o 59,6cm lång.. herregud! Fast det är mycket roligare nu när han börjar bli mer med, pratar o ler åt sina fåniga föräldrar :P

Hur gammal är han nu? Längtar också efter att kunna ha mer kontakt med Liten. Nu får man lite ögonkontakt ibland men mer är det inte. Han är 6 veckor nu.
  • Moorii

Undrar jag med fastfrusen! Vår lille är 4 veckor och är ju inte långt efter i vikt och längd. Undrar lite ibland vad jag matar honom med egentligen :P Här får vi leenden ofta, dock inga skratt ännu, men det dröjer väl ett tag till. Han försöker prata lite när han är på bra humör, mycket "a-gooo" blir det ^^ Han gör ett speciellt ljud när han ammar med, låter verkligen som han har det så himla gott, och dom som hälsar på och hör det skrattar alltid :) bebisljud är verkligen det mysigaste som finns!

• cutepoison

Åh var på BVC idag och nu väger E 4465 och har gått upp 190 g sen i måndags och nu ammar vi bara. Är så glad att det verkar vända nu, har mått så dåligt för detta.

• cameleon
    cutepoison skrev 2016-08-30 15:02:37 följande:

Åh var på BVC idag och nu väger E 4465 och har gått upp 190 g sen i måndags och nu ammar vi bara. Är så glad att det verkar vända nu, har mått så dåligt för detta.

Vad bra! Skönt eftersom du mått dåligt över situationen. Hoppas det fortsätter med bara amning :)
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-08-30 15:02:37 följande:

Underbart! Så glad för din skull, heja er! <3
  • fastfrusen

Jaa så himla mysigt med bebisljud som inte är skrik! Vår blir en månad imorgon! Har precis överlevt andra dagen ensam med bebis o hund, hinner ni göra något på dagarna? Jag lyckades sätta igång en tvätt idag och blev överlycklig...

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)