• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    Ludde123 skrev 2016-02-05 16:41:11 följande:

12 juli

Samma som jag, än så länge :) kul att du redan varit på rul!
  • Gemmy
    Micajin skrev 2016-02-05 06:59:55 följande:

Jag känner vår pojk i magen både som fladder och ibland en spark. Efter de första gångerna man känner bebisen kan man urskilja gaser och bebis-fladder. Det tar inte lång tid.

Har kännt vår bebis varje dag nu i ca. 1 vecka. Kunde se på ultraljuden när han rörde sig och jag kände det samtidigt i magen :)

Går in i vecka 19 imorgon.

åh vad häftigt! att se bebisen röra på sig och känna det samtidigt :o
  • Micajin
    Gemmy skrev 2016-02-05 21:50:26 följande:

åh vad häftigt! att se bebisen röra på sig och känna det samtidigt :o

Ja, det var häftigt! Längtar såå tills vår pojk kommer :)
  • Micajin

Har ni börjat köpa grejer ännu eller har ni kvar sedan tidigare barn?

Vi väntar ju vårt första. Har precis flyttat till vårt egna hus och har precis köpt massor av kläder (begagnade klädpaket) och en barnvagn. Näst på listan är en maxi cosi babyskydd och skötbord /spjälsäng.

• SommarDahlia

Än så länge har vi inte köpt nåt men vi väntar nog till efter ultraljudet, sen kanske det blir nåt symboliskt :)

Vi har ju det mesta redan sen de andra två barnen, men nytt babyskydd behöver vi så småningom.

Vi har fortfarande nästan två veckor kvar till RUL, längtar!

• Moorii
    Micajin skrev 2016-02-08 08:38:12 följande:

Vi väntar ju vårt första. Har precis flyttat till vårt egna hus och har precis köpt massor av kläder (begagnade klädpaket) och en barnvagn. Näst på listan är en maxi cosi babyskydd och skötbord /spjälsäng.

Vi har bara köpt några plagg än så länge, men en vecka efter rul blir det att beställa barnvagn :) vi köper nog spjälsäng samtidigt. Just det, beställde en bröstpump som var på rea också. Resten tar vi nog lite senare! Svårt att hålla sig bara, jag skulle vilja köpa allt direkt :P
  • Namnlös2015

Vi har inte handlat något, tänkte beställa vagn efter rul. 15/2 är det dags för det.

V 19 nu och tror inte att jag känt bebisen än :(

• idaadi
    Micajin skrev 2016-02-08 08:38:12 följande:

Väntar också första barnet men jag har inte kunnat hållt mig ifrån att handla kläder när det varit rea så har en hel del redan. Men det har jag haft tidigare också utan att varit gravid. Alltid kul att ge bort till någon med liten om inte annat :)

Vi har beställt barnvagn, passade på då det var kampanj och så har vi köpt en spjälsäng. Bara skötbord och babyskydd kvar i princip. Och en bärsele! Är väldigt sugen på de, måste bara övertala sambon om att det är något vi behöver.

Var på rul förra veckan och har känt av bebisen i några veckor redan, har moderkakan i bakvägg och man brukar känna tidigare då. Bf 2 juli, men hoppas på tidigare :p
  • Niyoh81

Hej. Här är man i v.2å..ska nu kl 3 på rul :) bf 2 juli men får se nu om de blir ändrat.

Vi har precis flyttat till sundsvall så finns de nån här som bor i Sundsvall?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)