• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    SommarDahlia skrev 2016-02-19 10:14:10 följande:

Idag är det vår tur för RUL. Hoppas så klart först och främst att affär ser bra ut men det ska också bli spännade att se om pyret vill visa om den är en pojke eller flicka. Ser allt bra ut blir det nog en sväng på stan efteråt för att köpa en liten body eller nåt annat symboliskt :)

Ni som har barn sen innan, köper ni ny vagn eller ni har kvar sen innan? Vi har en brio happy från 2009 som är toppen här ute på landsbygden men den får inte plats i vår nya bil (vår hundbur tar upp halva bagaget ) så vi är lite inne på att hitta en mindre vagn med svängbara framhjul. Har nån ett bra tips, alla va en bra vagn men kanske inte en av de allra dyraste..

Åh, spännande! :D vad tror du själv, pojke eller flicka? :) vi gjorde precis som ni tänker göra! Köpte ett par supersöta sockar och en blå gosekanin ^^

Lycka till idag!
  • idaadi

Idag fick jag på film när bebisen sparkar så det syns utanpå magen. Otroligt häftigt! Vecka 20+6 och moderkakan i bakvägg.

• Namnlös2015

Så roligt!!

Jag får nog vänta ett tag till, har i framvägg :)

idaadi skrev 2016-02-20 23:39:10 följande:

Idag fick jag på film när bebisen sparkar så det syns utanpå magen. Otroligt häftigt! Vecka 20+6 och moderkakan i bakvägg.

• Namnlös2015

Hej på er :)

Jag funderade på en sak när jag vaknade!

Hur sover ni?

Jag går snart in i vecka 22, ligger gärna på mage sådär halvt om halvt. Kan i bland lägga mig helt på sidan, måste vara vänster sida, annars flåsar sambon mig i ansiktet :)

Mår ni bra?

Känner ni av era bebisar?

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-02-25 09:17:36 följande:

Hur sover ni?

Jag går snart in i vecka 22, ligger gärna på mage sådär halvt om halvt. Kan i bland lägga mig helt på sidan, måste vara vänster sida, annars flåsar sambon mig i ansiktet :)

Mår ni bra?

Hej på dig :)

Jag sover sådär faktiskt. Kan bara sova på rygg, vilket jag vet att man inte ska, men då jag fått karpaltunnelsyndrom på vänster hand nu så gör det ont i den när jag ligger på sidan, oavsett vilken sida. Vet inte hur jag ska lösa det innan jag blir för tung. Sen vaknar jag alltid iallafall en gång per natt, oftast av nästäppa, men ibland för att jag är kissnödig, vilket slutar med att jag inte kan somna om.. Inte jätteroligt.

Min favorit är också att ligga på magen i vanliga fall, det går inte riktigt längre :P

Utöver det är det yrsel (mitt blodtryck har sjunkit) och stödstrumpor är ett måste när jag jobbar, men annars mår jag oförskämt bra :) känner bebis nån gång om dagen, i form av killande i magen. Pga moderkaka i framvägg så lär sparkarna dröja. Känner du av din? :)

Hur mår du själv?
  • idaadi

Hur sover ni?

Mår ni bra?

Hej!

Jag sover också gärna på mage lite halvt och det går fortfarande även om ryggen gärna protesterar nu. Försöker träna på att ligga på sidan.
    Annars sover jag rätt dåligt, drömmer mycket och går upp på toaletten 2-4 gånger per natt. Är dock sjukskriven så kan oftast sova ut på morgonen vilket underlättar.

Är i vecka 22 :)
  • frida ahl

Sover ganska bra faktiskt. Har varit i Thailand en månad nu och gick in i v22 igår, värmen på natten stör sömnen lite nu när jag är här men det är i stort sett det som är dåligt. Jag sover på sidan, nästan på mage, gör inte ont så jag antar att det inte är någon fara. Tycker dock att magen börjar bli så himla stor nu, känner mig typ höggravid :) lillgrabben sparkar mest på morgonen och på kvällen, mannen har känt honom också, trots moderkaka i framvägg, dock så kände jag min första son mkt tidigare i graviditeten. Hur mår ni andra??

• Namnlös2015
    Moorii skrev 2016-02-25 09:33:01 följande:

Hej på dig :)

Jag sover sådär faktiskt. Kan bara sova på rygg, vilket jag vet att man inte ska, men då jag fått karpaltunnelsyndrom på vänster hand nu så gör det ont i den när jag ligger på sidan, oavsett vilken sida. Vet inte hur jag ska lösa det innan jag blir för tung. Sen vaknar jag alltid iallafall en gång per natt, oftast av nästäppa, men ibland för att jag är kissnödig, vilket slutar med att jag inte kan somna om.. Inte jätteroligt.

Min favorit är också att ligga på magen i vanliga fall, det går inte riktigt längre :P

Utöver det är det yrsel (mitt blodtryck har sjunkit) och stödstrumpor är ett måste när jag jobbar, men annars mår jag oförskämt bra :) känner bebis nån gång om dagen, i form av killande i magen. Pga moderkaka i framvägg så lär sparkarna dröja. Känner du av din? :)

Hur mår du själv?

Jag mår faktiskt väldigt bra, tror jag känner bebisen fladdra, eller vad jag ska säga. Sparkar känner jag inget, har också moderkakan i framvägg.

Jag har *ta i trä* bara varit uppe och kissat under natten en gång.

Däremot så har jag börjat känna av svullna fötter på kvällarna, men sover med benen högt och det underlättar faktiskt... Men kanske borde införskaffa stödstrumpor? Hur vet jag vad jag ska ha för nånna? :)

Sover man med dom på också?!
  • Micajin

Hur sover ni?

Mår ni bra?

Sover som en sten, helst på magen men för mig fungerar det inte längre, den är ju större nu haha! Så då sover jag helst på sidan.

Är i vecka 22 imorgon, har moderkakan i framvägg och känner bebis sparka ordentligt varje dag! Har inga gravid-problem förutom att man ibland blir lite sur haha..
    Kissarna vilar gärna på magen när bebis sparkar där inne :P
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)