• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sussa86

Ursäkta alla tecken som blev i inlägget ovan. Är helt ny på familjeliv och visste inte att man inte kan använda ikonerna på telefonen, hehe.

• lilla lakrits

Hej! Va kul med denna tråd. Jag väntar mitt första barn och var på UL för en vecka sedan och fick BF 2 juli. Vi kollade inte om det var en flicka eller pojke utan ville bara se att allt såg bra ut vilket det gjorde. Har inte börjar känna så mycket i magen än, det kommer väl. Magen varierar verkligen från dag till dag, imorse var jag helt platt och igår var magen rund och fint. Beror väl lite på hur bebisen ligger? Har även anmält mig till gravid yoga 10 mars i göteborg, någon mer som ska gå?

Lina

• Gemmy

Välkomna alla nya!

Jag har faktiskt känt sparkar nu, fast inget fladder, fisk eller något sånt, fast jag ligger varje kväll på rygg innan jag ska sova och bara väntar. Istället känner jag små sparkar, går in i vecka 18 imorgon :)

• Sommarmalva

Jag tror att jag redan kan känna ett litet fladder i magen.är i vecka 15 men väntar mitt fjärde barn, det sägs ju attman kan känna tidigare då och tamejtusan på att det fladdrar lite ibland långt ner i magen. Jag har bara gått två veckor mer nu än förra gången när jag fick missfall så har lite svårt att ta in också att det skulle vara den lilla som känns. Intalar mig ändå lite att den inte lever där inne. Längtar så efter rejäla buffar!

• Micajin

Jag känner vår pojk i magen både som fladder och ibland en spark. Efter de första gångerna man känner bebisen kan man urskilja gaser och bebis-fladder. Det tar inte lång tid.

Har kännt vår bebis varje dag nu i ca. 1 vecka. Kunde se på ultraljuden när han rörde sig och jag kände det samtidigt i magen :)

Går in i vecka 19 imorgon.

• Moorii

Jag känner inte mycket alls ännu :/ har känt nåt som skulle kunna vara bebis, men är inte säker. Är i vecka 18 nu, så börjar bli lite orolig! Har tydligen moderkakan i framvägg, men svårt att inte oroa sig ändå.

• Micajin
    Moorii skrev 2016-02-05 10:05:28 följande:

Jag känner inte mycket alls ännu :/ har känt nåt som skulle kunna vara bebis, men är inte säker. Är i vecka 18 nu, så börjar bli lite orolig! Har tydligen moderkakan i framvägg, men svårt att inte oroa sig ändå.

Jag har också moderkakan i framvägg, det kommer ska du se :D
  • Ludde123

Från Rul idag. Bm sa att det till 99% är en tjej

. En liten sprattlar bebis är det med 100%
  • Micajin
    Ludde123 skrev 2016-02-05 16:25:08 följande:

Från Rul idag. Bm sa att det till 99% är en tjej

. En liten sprattlar bebis är det med 100%

Vad kul! Vilken dag hade du Bf?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)