• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Gemmy

jag fick min tid för rul några dagar efter att jag hade varit på inskrivningen också. 
    Förresten en släkting till mig fick reda på idag att dem väntar en pojke.
    Åh vad jag längtar tills det är vår tur att kolla

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-01-27 21:06:47 följande:

Ok! Ska absolut kolla upp detta! Jag är i vecka 14 och känner mig väldigt osmidig just nu. Gäller bara att hitta tid till detta bland tre ungar och arbete är yoga lite avslappnande med eller? Har inte så koll känner jag.

Ok, det verkar som att du har mycket liv och rörelse omkring dig, men kanske kvällstid är en möjlighet då :) det är väldigt avslappnande! Det är mycket med andas in och ut vid rätt ställen, men det tar nog ett tag innan man får in den vanan. Framför allt tycker jag det är lite mysigt, jag och magen tränar yoga ^^
  • Moorii
    Gemmy skrev 2016-01-27 21:11:09 följande:

jag fick min tid för rul några dagar efter att jag hade varit på inskrivningen också. 

Förresten en släkting till mig fick reda på idag att dem väntar en pojke.

Åh vad jag längtar tills det är vår tur att kolla

Åh, lyllos dom som redan varit på rul! Imorgon är det exakt tre veckor kvar tills det är dags här.
  • Gemmy
    Moorii skrev 2016-01-27 21:21:27 följande:
    Åh, lyllos dom som redan varit på rul! Imorgon är det exakt tre veckor kvar tills det är dags här.
    åhhh vad härligt, ganska nära ändå, för tänker man efter, så är du då halvvägs igenom gravideten, vilket är sjukt i sig själv! liksom har det redan gått så fort? haha
    kan inte fatta att jag kommer vara i vecka 20 snart, gått alldeles för fort!
  • Moorii
    Gemmy skrev 2016-01-27 21:46:13 följande:

åhhh vad härligt, ganska nära ändå, för tänker man efter, så är du då halvvägs igenom gravideten, vilket är sjukt i sig själv! liksom har det redan gått så fort? haha

kan inte fatta att jag kommer vara i vecka 20 snart, gått alldeles för fort!

Jo, det är ju det! Har både gått fort och långsamt på samma gång tycker jag! Känns så overkligt att ha passerat den kritiska tiden och sett ett levande foster i vecka 15, det går ju en att faktiskt känna att detta kan gå bra (har ett missfall i bagaget). Känner mig dock väldigt ogravid nu, bortsett från min stora, svullna mage. Har du kvar några symtom?
  • Gemmy
    Moorii skrev 2016-01-27 21:58:38 följande:
    Jo, det är ju det! Har både gått fort och långsamt på samma gång tycker jag! Känns så overkligt att ha passerat den kritiska tiden och sett ett levande foster i vecka 15, det går ju en att faktiskt känna att detta kan gå bra (har ett missfall i bagaget). Känner mig dock väldigt ogravid nu, bortsett från min stora, svullna mage. Har du kvar några symtom?
    Jag har faktiskt inga symptom. Ibland kan jag må illa, så där lite på kvällen. Annars är brösten fortfarande ömma sen ingenting mer typ.
    Har du några symptom?
    Och jusste kan tro mig känna bebisen på kvällarna, men är fortfarande väldigt osäker på om det är bebisen eller inte
  • Moorii
    Gemmy skrev 2016-01-28 08:27:38 följande:

Jag har faktiskt inga symptom. Ibland kan jag må illa, så där lite på kvällen. Annars är brösten fortfarande ömma sen ingenting mer typ.

Har du några symptom?

Och jusste kan tro mig känna bebisen på kvällarna, men är fortfarande väldigt osäker på om det är bebisen eller inte

Ja, det är väl de ömma brösten och lite foglossning när jag jobbar, men annars inget. Man blir ju lite orolig helt klart, men antagligen är det ingen fara :) jag har funderat på om jag känt den med, det liksom killas på insidan. Men väldigt svårt att veta om det är bebis eller nåt annat. Jag har tydligen moderkakan i framvägg, så tror det kommer dröja länge innan jag känner något riktigt, som helt självklart är från bebis. Men längtar dit! Måste vara en härlig känsla :)
  • Moorii

Åh, nu blev jag glad! Var på vad jag hade planerat var det sista mötet med min nuvarande barnmorska, då hon har varit förvirrad tidigare gånger och jag känt mig otrygg. Så gör hon en helomvändning och det visar sig att hon har stenkoll på våra önskemål och verkligen gjort allt för att vi ska få den specialundersökning vi bett om vid rul. Dessutom, helt otippat eftersom anledning till tiden idag var blodprov för att kolla tsh-värde, så frågar hon om jag vill lyssna på hjärtat! Så det gjorde vi, och till slut hittade hon det på sidan :D blev så glad! Fick tårar i ögonen på väg hemåt igen. Lite ledsen att min man inte var med på detta bara, men det kommer väl fler gånger. Så blir inget byte av barnmorska trots allt, tänk så det kan vända :)

• MalBa
    Moorii skrev 2016-01-29 08:47:26 följande:

Åh, nu blev jag glad! Var på vad jag hade planerat var det sista mötet med min nuvarande barnmorska, då hon har varit förvirrad tidigare gånger och jag känt mig otrygg. Så gör hon en helomvändning och det visar sig att hon har stenkoll på våra önskemål och verkligen gjort allt för att vi ska få den specialundersökning vi bett om vid rul. Dessutom, helt otippat eftersom anledning till tiden idag var blodprov för att kolla tsh-värde, så frågar hon om jag vill lyssna på hjärtat! Så det gjorde vi, och till slut hittade hon det på sidan :D blev så glad! Fick tårar i ögonen på väg hemåt igen. Lite ledsen att min man inte var med på detta bara, men det kommer väl fler gånger. Så blir inget byte av barnmorska trots allt, tänk så det kan vända :)

Härligt! Det låter som du har en fantastiskt bra barnmorska. Glad
  • Moorii
    MalBa skrev 2016-01-29 14:12:10 följande:

Härligt! Det låter som du har en fantastiskt bra barnmorska. 

Ja, det verkar onekligen så :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)