Sommarmalva skrev 2016-02-11 16:16:49 följande:
Jag dras med mitt illamående jag. Är i vecka 16 nu och tycker det borde bli bättre snart. Vill ju njuta! Toaletten tror jag du får springa på hela graviditeten... I början är det ju hormonerna som gör en kissnödig och sen börjar ju bebis trycka mot blåsan istället. Jag känner också det där med hjärtat! Känner inte igen det från de tidigare graviditeterna men läst att det är vanligt att det känns som hjärtklappning. Men obehagligt är det! Har börjat känna sammandragningar ibland tror jag. Oftast på morgonen innan jag går upp så kan magen kännas hård och det spänner, då känns det så tydligt hur långt upp livmodern sträcker sig. Ska tydligenockså vara vanligt bara de inte gör ont. Känns som om jag oroar mig så mycket mer denna gång. Är nog för det är sista gången nu. Vill ju så gärna ha en liten till
Missade helt att du svarat!
Ja, det kan man tycka, det borde vara dags nu. Är det lika illa som i början? Mitt sista illamående-släng kom nog i vecka 13, men det där varierar väl från person till person. Håller tummarna för att det går över snart!
Ja, visst är det otäckt! Skönt att veta att det är normalt iallafall.
Ojdå, det har jag inte känt nåt av ännu, måste vara lite läskigt med! Du har inte haft så under tidigare graviditeter? Ja, den är visst ganska stor nu, försöker känna hur långt upp den är nu, men det är svårt. Kanske det, svårt att säga. Hoppas iallafall du kan njuta av graviditeten fullt ut, när det nu är sista gången :)
På torsdag är det dags för rul, känns som tiden gått supersakta fram till nu. Bara två arbetsdagar till, sen är det dags! När har du tid för rul?