• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Empa86

Det verkar som många fått sina tider till rul redan? Jag är v.16 nu och inte fått någon tid än. Hur långt i förväg har ni fått?

• Moorii
    Empa86 skrev 2016-01-26 22:08:01 följande:

Det verkar som många fått sina tider till rul redan? Jag är v.16 nu och inte fått någon tid än. Hur långt i förväg har ni fått?

Bm skickade remiss i samband med inskrivning, då var jag i vecka 10. En vecka senare hade jag fått tiden. Har din bm sagt något om det? Du ska väl ändå gå på det inom 3-4 veckor!
  • M A F H H

Jag fick ett nummer som barnmorskan sa att jag skulle ringa till och boka tid när jag går in i vecka 15 (det sa hon i vecka 11). 

Låter konstigt att du inte fått någon tid ännu, har du inte pratat med barnmorskan om det? 
  • Sommarmalva

Min bm bokade in rul när jag var på inskrivning.
  • SommarDahlia

Hinnsvepning innebär att BM "retar" livmodertapp och hinnorna för att försöka få kroppen att starta förlossningen.

Jag fick min tid till RUL redan i telefon när jag bokade min inskrivning för att jag inte skulle ha inskrivningen förrän v. 14 och då tyckte de att det fanns en risk att jag inte skulle få en tids som passade oss.

Hade jag varit som du Empa86 så har jag ringt BM och fått en tid nu!

• Linafina22

Jag hade inte fått någon kallelse i v.17. Så jag ringde och kollade. Bm visste bara datum och det hade inte kommit någon kallelse i fredags, så jag jag ringde mottagningen själv och fick tiden. Har fortfarande inte fått någon kallelse. Ska dit 8 feb... Längtar så! Har inte ens hört hjärtslag ännu????

• Moorii

Igår provade jag yoga för första gången! Fanns ett halvtimmes yogapass för gravida på Youtube, och jag har alltid tänkt att, hur bra träning kan det vara. Men det var faktiskt väldigt jobbigt stundtals! Och väldigt skönt efteråt :) idag körde jag även ett tio minuters styrketräningspass för gravida efter yogan, perfekta kombinationen tycker jag. Så glad att jag hittat nåt som funkar och jag kan verkligen rekommendera det om ni inte redan provat! Beställde lite hantlar idag också :) nu jäklar ska jag bli stark i kroppen så jag fixar denna graviditeten :D

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-01-27 14:15:16 följande:

Igår provade jag yoga för första gången! Fanns ett halvtimmes yogapass för gravida på Youtube, och jag har alltid tänkt att, hur bra träning kan det vara. Men det var faktiskt väldigt jobbigt stundtals! Och väldigt skönt efteråt :) idag körde jag även ett tio minuters styrketräningspass för gravida efter yogan, perfekta kombinationen tycker jag. Så glad att jag hittat nåt som funkar och jag kan verkligen rekommendera det om ni inte redan provat! Beställde lite hantlar idag också :) nu jäklar ska jag bli stark i kroppen så jag fixar denna graviditeten :D

Låter härligt! Fungerar det även om man har lite problem med fogarna? Tänkte om man sitter i konstiga ställningar eller så? Blev lite inspirerad av dig annars, och sugen att prova. Vilken vecka är du i?
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-01-27 17:37:42 följande:

Låter härligt! Fungerar det även om man har lite problem med fogarna? Tänkte om man sitter i konstiga ställningar eller så? Blev lite inspirerad av dig annars, och sugen att prova. Vilken vecka är du i?

Ja, enligt "berättarrösten" så skulle vissa övningar vara bra mot just foglossning. Sen är det nog helt individuellt vad som funkar och inte, men kanske kan vara värt att prova? :) söker du på gravidyoga på Youtube så ska det komma upp ett pass på ca 32 minuter med en svartklädd kvinna på en blå matta, det är det jag kört. Du kan alltid välja att inte göra vissa övningar om det känns obekvämt. Kul att du blev inspirerad! :) jag är i vecka 17 och känner mig ganska klumpig, men det är väl meningen att man ska bli lite smidigare av detta så, hoppas på det ;) vilken vecka är du i?
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-01-27 19:27:58 följande:
    Ja, enligt "berättarrösten" så skulle vissa övningar vara bra mot just foglossning. Sen är det nog helt individuellt vad som funkar och inte, men kanske kan vara värt att prova? :) söker du på gravidyoga på Youtube så ska det komma upp ett pass på ca 32 minuter med en svartklädd kvinna på en blå matta, det är det jag kört. Du kan alltid välja att inte göra vissa övningar om det känns obekvämt. Kul att du blev inspirerad! :) jag är i vecka 17 och känner mig ganska klumpig, men det är väl meningen att man ska bli lite smidigare av detta så, hoppas på det ;) vilken vecka är du i?
    Ok! Ska absolut kolla upp detta! Jag är i vecka 14 och känner mig väldigt osmidig just nu. Gäller bara att hitta tid till detta bland tre ungar och arbete är yoga lite avslappnande med eller? Har inte så koll känner jag.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)