• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Namnlös2015

Rul idag :)

Allt såg jättebra ut!

Fortfarande beräknad till 7/7, först ville hon flytta till 30/6 men eftersom det är IVF bebis så tyckte hon vi kunde stanna kvar på 7/7.

Det syntes väldigt väl vilket kön :)

Men så skönt att få se bebis eftersom jag inte känt något och inte gör det än så länge!

• Cinta16
    Namnlös2015 skrev 2016-02-15 21:05:20 följande:

Rul idag :)

Allt såg jättebra ut!

Fortfarande beräknad till 7/7, först ville hon flytta till 30/6 men eftersom det är IVF bebis så tyckte hon vi kunde stanna kvar på 7/7.

Det syntes väldigt väl vilket kön :)

Men så skönt att få se bebis eftersom jag inte känt något och inte gör det än så länge!

Grattis! Vad skönt att det såg bra ut för dig också!! Får jag fråga varför ni stannade på 7/7 för att det va IVF? Är det för att man vet exakt när befruktningen skedde?

Jag känner exakt likadant, jag känner fortfarande inget så då kan jag kolla på bilderna från ultraljudet och veta att det faktiskt är någon där inne hehe.

Ville du veta kön? eller du kunde se i alla fall?

ha en fin dag!
  • Namnlös2015
    Cinta16 skrev 2016-02-16 08:31:23 följande:

Grattis! Vad skönt att det såg bra ut för dig också!! Får jag fråga varför ni stannade på 7/7 för att det va IVF? Är det för att man vet exakt när befruktningen skedde?

Jag känner exakt likadant, jag känner fortfarande inget så då kan jag kolla på bilderna från ultraljudet och veta att det faktiskt är någon där inne hehe.

Ville du veta kön? eller du kunde se i alla fall?

ha en fin dag!

Hon menade på att eftersom det var IVF så vet vi exakt och hennes datum är ändå +/- 7-10 dagar.

Vi ville veta könet, bebisen låg inte så det gick att se utan hon fick leta lite :)
  • Micajin

Var på rutinbesök med mannen igår hos barnmorskan, fick höra vår sons hjärtslag!! Så himla underbart.

Vägde mig och det visade sig att jag gått upp ca 2-3 kilo på 20v! Är i vecka 20 nu.

Känner mig nästan smalare överallt annat stans än magen. Men de är väl för att magen börjar bli så stor hihi.

• Moorii

Jaha, nu börjas det.. Ska på akuttid hos tandläkaren om en timme, fick tandvärken från helvetet för några dagar sen, varje gång jag drack nåt kallt. Jag är inte förvånad då jag småätit en hel del sen jag blev gravid, men kommer olämpligt då vi ska köpa barnvagn och åka till ullared inom två veckor. Håll tummarna för att det inte blir svindyrt! Och att det inte gör alltför ont :S (hatar tandläkaren)

• Gemmy
    Moorii skrev 2016-02-17 10:58:30 följande:

Jaha, nu börjas det.. Ska på akuttid hos tandläkaren om en timme, fick tandvärken från helvetet för några dagar sen, varje gång jag drack nåt kallt. Jag är inte förvånad då jag småätit en hel del sen jag blev gravid, men kommer olämpligt då vi ska köpa barnvagn och åka till ullared inom två veckor. Håll tummarna för att det inte blir svindyrt! Och att det inte gör alltför ont :S (hatar tandläkaren)

lycka till! hoppas allt går bra
  • Moorii
    Gemmy skrev 2016-02-17 15:28:56 följande:

lycka till! hoppas allt går bra

Jag vet inte riktigt hur det gick egentligen, hon hittade inget fel. Hon trodde det var mitt svullna tandkött som jag fått pga graviditeten, att det släppt och att några nerver blivit mer exponerade eller så. Det var verkligen värt 560 kr.. Nåja, nu vet jag att jag inte har hål iallafall, det är ju skönt iallafall :)

nu ska jag jobba kvällen ut och sen bli det nog en orolig natts sömn innan det är dags för rul!

Hur mår du nu? Du har väl rul snart också?
  • Gemmy
    Moorii skrev 2016-02-17 16:13:05 följande:
    Jag vet inte riktigt hur det gick egentligen, hon hittade inget fel. Hon trodde det var mitt svullna tandkött som jag fått pga graviditeten, att det släppt och att några nerver blivit mer exponerade eller så. Det var verkligen värt 560 kr.. Nåja, nu vet jag att jag inte har hål iallafall, det är ju skönt iallafall :)

nu ska jag jobba kvällen ut och sen bli det nog en orolig natts sömn innan det är dags för rul!

Hur mår du nu? Du har väl rul snart också?
    vad skönt ändå att det inte var något allvarligt.
    när har du rul?

jag har rul den 2 mars, cirka 2 veckor kvar, känns som evigheter.... 
  • Moorii
    Gemmy skrev 2016-02-18 22:17:03 följande:

vad skönt ändå att det inte var något allvarligt.

när har du rul?

jag har rul den 2 mars, cirka 2 veckor kvar, känns som evigheter.... 

Jo, det är ju huvudsaken!

Vi hade rul idag! :) bebis mådde fint, rörde sig lugnt och fint i magen. Den ville först inte visa vilket kön det var, men till slut vågade bm säga sig se att det var en pojke, och vi var benägna att hålla med :) känns så verkligt nu när vi vet att det är en pojke och han har antagligen redan fått ett namn, man kan börja se det framför sig.. Så mysigt! <3

Jag hade två veckor kvar nyss, tiden går fortare än man tror! Snart är det din tur :)
  • SommarDahlia

Idag är det vår tur för RUL. Hoppas så klart först och främst att affär ser bra ut men det ska också bli spännade att se om pyret vill visa om den är en pojke eller flicka. Ser allt bra ut blir det nog en sväng på stan efteråt för att köpa en liten body eller nåt annat symboliskt :)

Ni som har barn sen innan, köper ni ny vagn eller ni har kvar sen innan? Vi har en brio happy från 2009 som är toppen här ute på landsbygden men den får inte plats i vår nya bil (vår hundbur tar upp halva bagaget ) så vi är lite inne på att hitta en mindre vagn med svängbara framhjul. Har nån ett bra tips, alla va en bra vagn men kanske inte en av de allra dyraste..

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)