• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Linafina22

Min första vägde 4700g och andra vägde nästan 5100g. Som jag förstod var det det mest naturliga sättet att sätta igång, men jag tror att graviditeten måste var tillräckligt långt gången för att de ska funka. Jag vill födda även tredje barnet natuligt, därför vill jag inte gå längre än v 38.

• SommarDahlia

Jag blev också igångsatt med nr 2. På 42+0. Det började också med att de tog hinnorna. Han vägde 4520 g och hade navelsträngen 3 varv runt halsen, vilket gjorde att han blev "hängd" varje gång han försöka komma ut. Jag har önskat tidig igångsättning men vi får se hur det blir. Bm har iaf lovat mig att vi ska börja med hinnsvepning i v 38.

• Moorii
    SommarDahlia skrev 2016-01-25 13:23:29 följande:

Jag blev också igångsatt med nr 2. På 42+0. Det började också med att de tog hinnorna. Han vägde 4520 g och hade navelsträngen 3 varv runt halsen, vilket gjorde att han blev "hängd" varje gång han försöka komma ut. Jag har önskat tidig igångsättning men vi får se hur det blir. Bm har iaf lovat mig att vi ska börja med hinnsvepning i v 38.

Oj, vad läskigt! Får man fråga hur de löste det med navelsträngen? Stackars liten :/
  • Linafina22

Stå på dig... Vill du födda v.38 så bör du göra det. Det fick jag lära mig under förra graviditeten, jag låg på och fick födda v.40. Hade jag inte gjort det hade hon aldrig kommit ut. Och läkaren sa till mig efteråt att jag aldrig mer ska behöva gå längre än v.38. Man ska gå på sin magkänsla och se till att de lyssnar!!!
  • SommarDahlia

Moorii allt slutade bra. Det kom en fantastisk läkare som hjälpte till så jag lyckades krysta ut hans huvud. Sen fick tre personer hjälpas åt att få loss navelsträngen från halsen så jag kunde få ut honom. Det som skrämmer mig nu förutom att han va stor är att om förlossningen startat hemma hade han kanske inte klarat sig eftersom jag inte fick stå upp nångång under förloppet för då gick ju hans hjärtljud ner vilket jag aldrig har vetat om jag knatat runt hemma.

Linafina22, tack för orden, jag tror minsann att jag ska bli en tuffing tills jag bli helt lyssnad på!

• Sommarmalva

Vad är hinnsvepning?
  • Niyoh81

Hej. Tänkte hoppa in här om de är ok :)

Väntar mitt fjärde barn med en bf 2:a juli. Har Rul den 8:e feb då är ja i v.20.

Har 3 söner sen tidigare med en annan man.

Min mans 3:e barn men vårt första tillsammans. Gifte oss i september förra året.

Hoppas på en liten tös bit denna gång.

Har redan nu massa SD som oroa mig lite eftersom min yngsta som är född i v.32 och fick tidigt SD med honom med. Hoppas på att denna vill stanna kvar längre.

Blev värsta romanen här :)

• Moorii
    SommarDahlia skrev 2016-01-25 14:53:39 följande:

Moorii allt slutade bra. Det kom en fantastisk läkare som hjälpte till så jag lyckades krysta ut hans huvud. Sen fick tre personer hjälpas åt att få loss navelsträngen från halsen så jag kunde få ut honom. Det som skrämmer mig nu förutom att han va stor är att om förlossningen startat hemma hade han kanske inte klarat sig eftersom jag inte fick stå upp nångång under förloppet för då gick ju hans hjärtljud ner vilket jag aldrig har vetat om jag knatat runt hemma.

Linafina22, tack för orden, jag tror minsann att jag ska bli en tuffing tills jag bli helt lyssnad på!

Vad skönt! Vilken tur att en sån bra läkare fanns på plats. Det förstår jag verkligen att det gör. Hoppas de lyssnar på dig om dina önskemål!
  • MalBa
    yllen81 skrev 2016-01-24 23:36:32 följande:
    RUL 25/2, en hel månad kvar ????
    Jag med!  Det kommer att gå snabbt Glad
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)