• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Gemmy
    Moorii skrev 2016-01-29 08:47:26 följande:

Åh, nu blev jag glad! Var på vad jag hade planerat var det sista mötet med min nuvarande barnmorska, då hon har varit förvirrad tidigare gånger och jag känt mig otrygg. Så gör hon en helomvändning och det visar sig att hon har stenkoll på våra önskemål och verkligen gjort allt för att vi ska få den specialundersökning vi bett om vid rul. Dessutom, helt otippat eftersom anledning till tiden idag var blodprov för att kolla tsh-värde, så frågar hon om jag vill lyssna på hjärtat! Så det gjorde vi, och till slut hittade hon det på sidan :D blev så glad! Fick tårar i ögonen på väg hemåt igen. Lite ledsen att min man inte var med på detta bara, men det kommer väl fler gånger. Så blir inget byte av barnmorska trots allt, tänk så det kan vända :)

åh låter bra, blir glad för din skull!
  • Moorii
    Gemmy skrev 2016-01-29 15:27:58 följande:

åh låter bra, blir glad för din skull!

Tack så mycket! :D
  • Namnlös2015

Hur mår alla??

Vi ska helt plötsligt stå mitt i en flytt, hur mycket vågar man egentligen hjälpa till och göra?!

• Empa86
    M A F H H skrev 2016-01-26 22:41:54 följande:

Jag fick ett nummer som barnmorskan sa att jag skulle ringa till och boka tid när jag går in i vecka 15 (det sa hon i vecka 11). 

Låter konstigt att du inte fått någon tid ännu, har du inte pratat med barnmorskan om det? 

Jo jag var på inskrivning ca v.10 och då skulle hon skicka remissen. Kommer inte ihåg men jag tror det gick fort att få med mina andra två så därför blev jag fundersam. Jag får ringa henne i till veckan och göra vårt min kallelse tagit vägen.

Vi har ju redan på fått tjuvkika på Lillräkan i v.6 :)
  • Gemmy
    Namnlös2015 skrev 2016-01-29 18:49:58 följande:

Hur mår alla??

Vi ska helt plötsligt stå mitt i en flytt, hur mycket vågar man egentligen hjälpa till och göra?!

Vilken vecka är du i och hur mår du?

Det beror ju egentligen på hur du mår, skulle jag säga. Själv skulle jag vara försiktig med att bära mycket och tungt, för att ryggen brukar göra ont då, men att packa ner saker skulle nog gå bra. Tror det är viktigt att ta det lugnt o känna efter. Lycka till
  • Moorii

Hur mår alla? Här är det ömmande fotsulor och karpaltunnelsyndrom som är det tunga just nu, annars mår jag prima!

Förra veckan kändes det som att det killades lite i magen och jag funderade på om det var bebis. Nu (17+0) känner jag det igen, fast lite tydligare. Vet inte om jag skulle säga fjärilar, känns som att någon kittlar mig på insidan av magen :P hoppas på att få känna riktiga sparkar snart! Har ni andra känt av något ännu?

• idaadi
    Moorii skrev 2016-02-02 10:06:56 följande:

Hur mår alla? Här är det ömmande fotsulor och karpaltunnelsyndrom som är det tunga just nu, annars mår jag prima!

Förra veckan kändes det som att det killades lite i magen och jag funderade på om det var bebis. Nu (17+0) känner jag det igen, fast lite tydligare. Vet inte om jag skulle säga fjärilar, känns som att någon kittlar mig på insidan av magen :P hoppas på att få känna riktiga sparkar snart! Har ni andra känt av något ännu?

Jobbigt med karpaltunnel!
    Jag har migrän var och varannan dag och mår fortfarande illa men det känns som det ska vara en liten ljusning på väg. Och imorgon ska vi på rul :)

Tror jag känner bebisen, svårt att säga tycker jag. Men det är som tydliga buffar ovanför byxlinningen när jag tar det lugnt på morgonen eller kvällen. Är i 18+5.
    Vart i magen känner ni av bebisen?
  • Moorii
    idaadi skrev 2016-02-02 11:56:23 följande:

Jobbigt med karpaltunnel!

Jag har migrän var och varannan dag och mår fortfarande illa men det känns som det ska vara en liten ljusning på väg. Och imorgon ska vi på rul :)

Tror jag känner bebisen, svårt att säga tycker jag. Men det är som tydliga buffar ovanför byxlinningen när jag tar det lugnt på morgonen eller kvällen. Är i 18+5.

Vart i magen känner ni av bebisen?

Ja, har opererat högra handen för några år sedan, så det kom väl inte som en chock att det blev problem med vänstra nu egentligen. Får se vad som görs åt det. Usch, jobbigt med migrän! Är det något du fått innan du blev gravid också, eller dök det upp nu? Åh, vad kul! :D vi har fortfarande över två veckor kvar. Hoppas det går bra!

Mysigt :) för min del är det på högra, nedre sidan, det var där bm hittade hjärtljuden och hade det inte varit för det så hade jag nog inte varit så här säker på vad det var jag kände :)
  • idaadi
    Moorii skrev 2016-02-02 12:33:00 följande:
    Ja, har opererat högra handen för några år sedan, så det kom väl inte som en chock att det blev problem med vänstra nu egentligen. Får se vad som görs åt det. Usch, jobbigt med migrän! Är det något du fått innan du blev gravid också, eller dök det upp nu? Åh, vad kul! :D vi har fortfarande över två veckor kvar. Hoppas det går bra!

Mysigt :) för min del är det på högra, nedre sidan, det var där bm hittade hjärtljuden och hade det inte varit för det så hade jag nog inte varit så här säker på vad det var jag kände :)
    Nä förstår de men jobbigt ändå! Tänk om man slapp alla bekymmer och bara fick vara hyfsat vanlig, vad lätt det skulle vara.
    Har alltid haft problem men det har tilltagit nu men ska träffa en naprapat i veckan och kanske kan hon hjälpa mig att hantera de.

Ska bli spännande att se imorgon om den ligger där jag tror! :) min BM har aldrig kollat några hjärtljud så jag har ingen aning alls.
  • Moorii
    idaadi skrev 2016-02-02 14:54:28 följande:

Nä förstår de men jobbigt ändå! Tänk om man slapp alla bekymmer och bara fick vara hyfsat vanlig, vad lätt det skulle vara.

Har alltid haft problem men det har tilltagit nu men ska träffa en naprapat i veckan och kanske kan hon hjälpa mig att hantera de.

Ska bli spännande att se imorgon om den ligger där jag tror! :) min BM har aldrig kollat några hjärtljud så jag har ingen aning alls.

Ja, gud så skönt det hade varit! Hade typ två problemfria veckor nyss, borde njutit mer :P vad bra, hoppas det hjälper!

Jaså, ja verkligen :) så lustigt att dom kan ligga på olika sidor och så! Trodde alltid innan att alla bebisar låg i mitten, och det kanske dom gör senare, men inte nu :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)