• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-02-08 12:56:51 följande:

Vi har inte handlat något, tänkte beställa vagn efter rul. 15/2 är det dags för det.

V 19 nu och tror inte att jag känt bebisen än :(

Jag går in i vecka 19 imorgon och är väldigt osäker på om jag känt bebis eller inte. Så du är inte ensam! Hade ju varit skönt med en bekräftelse på att den lever och mår bra därinne såklart, men förhoppningsvis är ju allt bra :)
  • Micajin
    idaadi skrev 2016-02-08 13:38:53 följande:

Väntar också första barnet men jag har inte kunnat hållt mig ifrån att handla kläder när det varit rea så har en hel del redan. Men det har jag haft tidigare också utan att varit gravid. Alltid kul att ge bort till någon med liten om inte annat :)

Vi har beställt barnvagn, passade på då det var kampanj och så har vi köpt en spjälsäng. Bara skötbord och babyskydd kvar i princip. Och en bärsele! Är väldigt sugen på de, måste bara övertala sambon om att det är något vi behöver.

Var på rul förra veckan och har känt av bebisen i några veckor redan, har moderkakan i bakvägg och man brukar känna tidigare då. Bf 2 juli, men hoppas på tidigare :p

HAHA! Men bärsele är ju superbra att ha! Sa de till min man; Ska vi köpa en bärsele på gekås sen?

Svar; ja jag ska ha en sån babblar
  • Micajin

Fortsätter på meningen då telefonen cpar sig!

Svar: ja en sån babybear måste vi ha!!

Så himla sött haha!!

• Namnlös2015
    Moorii skrev 2016-02-08 15:50:27 följande:

Jag går in i vecka 19 imorgon och är väldigt osäker på om jag känt bebis eller inte. Så du är inte ensam! Hade ju varit skönt med en bekräftelse på att den lever och mår bra därinne såklart, men förhoppningsvis är ju allt bra :)

Skönt att höra! Jag inte haft några symtom alls, så få känna bebisen lite hade ju inte varit fel!
  • idaadi
    Micajin skrev 2016-02-08 16:53:48 följande:

Fortsätter på meningen då telefonen cpar sig!

Svar: ja en sån babybear måste vi ha!!

Så himla sött haha!!

Haha skönt att han håller med, och har koll på vad som finns också!
    Jag har fastnat för ergobaby 360, den är dyr så jag får ju se till att verkligen använda den.

Eller har någon annan något tips på bra bärsele? Vill inte ha sjal.
  • SommarDahlia

Vi köpte bärsele till vår första, en babybjörn. Den är verkligen sparsamt använd. Trodde jag skulle tycka den va toppen men ute föredrog jag vagnen och inne va det väldigt opraktiskt med bebisen framför mig hela tiden och skulle jag böja mig framåt så kändes det som att han skulle trilla ur. Använde inte dem den alls med andra barnet.

En del älskar bärsele, andra sjal och vissa varken eller. Jag tror man får prova sig fram. Jag önskar jag kunde lånat av någon för att prova innan jag köpte vår.

• yllen81
    lilla lakrits skrev 2016-02-04 21:10:29 följande:

Hej! Va kul med denna tråd. Jag väntar mitt första barn och var på UL för en vecka sedan och fick BF 2 juli. Vi kollade inte om det var en flicka eller pojke utan ville bara se att allt såg bra ut vilket det gjorde. Har inte börjar känna så mycket i magen än, det kommer väl. Magen varierar verkligen från dag till dag, imorse var jag helt platt och igår var magen rund och fint. Beror väl lite på hur bebisen ligger? Har även anmält mig till gravid yoga 10 mars i göteborg, någon mer som ska gå?

Lina

Har tänkt gå på gravidyoga men inte anmält mig. Vart ska du gå?
  • yllen81
    Moorii skrev 2016-02-05 10:05:28 följande:

Jag känner inte mycket alls ännu :/ har känt nåt som skulle kunna vara bebis, men är inte säker. Är i vecka 18 nu, så börjar bli lite orolig! Har tydligen moderkakan i framvägg, men svårt att inte oroa sig ändå.

Min förra graviditet hade jag också moderkakan i framvägg och enligt alla appar skulle man känna barnet fr v20 tror jag men det gjorde inte jag och blev så uppstressad och trodde nåt fel med barnet så fick gå till barnmorska som lyssnade på hjärtljud i v22-23 tror jag så det är inte ovanligt känna senare när förstföderska.
  • Moorii
    yllen81 skrev 2016-02-09 18:08:07 följande:

Min förra graviditet hade jag också moderkakan i framvägg och enligt alla appar skulle man känna barnet fr v20 tror jag men det gjorde inte jag och blev så uppstressad och trodde nåt fel med barnet så fick gå till barnmorska som lyssnade på hjärtljud i v22-23 tror jag så det är inte ovanligt känna senare när förstföderska.

Ok, ja det var ju lite senare än vad man läst om. Skönt att veta att det kan vara så iallafall, så tack för att du delade med dig :) Får se om allt är bra nästa torsdag på rul!
  • Linafina22

Jag kände först v22 med båda mina första två barn.

Moorii skrev 2016-02-09 18:16:02 följande:

Ok, ja det var ju lite senare än vad man läst om. Skönt att veta att det kan vara så iallafall, så tack för att du delade med dig :) Får se om allt är bra nästa torsdag på rul!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)