• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Namnlös2015

Hur mycket har ni gått upp i vikt så här långt?

Jag har gått upp 9 kg, hoppas på att det inte ska bli allt för många kg :/

• Line9
    Sommarmalva skrev 2016-02-29 19:15:19 följande:

Hej alla! Sitter här o kollar efter skötbord att sätta på väggen. När vår minsta föddes för 6 år sen fanns det på Ikea men nu kan jag inte hitta nåt på nätet. Alla andra kostar över tusenlappen vilket är väldigt dyrt för ett sånt tycker jag. Vet ni andra om Ikea har kvar sina? Ikea har ju andra billiga att ha på golvet men eftersom jag vill ha skötbordet i badrummet så måste det bli ett på väggen eftersom det inte får plats nåt annat. Nån som vart på Ikea nyligen o kikat? Jag har ju bara googlat jag...

Hej vi köpte ett skötbord från brio som man hänger på väggen och fäller ut vid användning. Hittade det på blocket för 300 kronor, det var i jättefint skick. Fanns flera stycken olika modeller där så det kanske är värt att kolla upp? :)
  • Namnlös2015

Vi flyttar från en liten villa, till en stor gård :)

Eller ja, vi har bott på gården i snart 4 veckor, men alla möbler och saker kom inte hit förrän nu pga renovering!

Moorii skrev 2016-02-29 17:52:40 följande:

Gör mitt bästa! Hoppas jag slipper blödningar framöver, det var INTE roligt :/

Nej, det är inte ärftligt, men det var en jobbig tid för min man och inget han vill gå igenom igen, så även om risken är väldigt liten (det såg dessutom fint ut på rul) så var det viktigt för honom att få en extra koll, vilket jag förstår. Tack! Hoppas jag med. Vi får se på onsdag helt enkelt.

Ok, nä jag känner inte mycket heller, lite puffar ibland som sagt, men kan ändå inte vara hundra på att det är bebisen, bara svårt att tro på antar jag.

Jaså, vad spännande! Var flyttar ni från och vad flyttar ni till? Från hus till hus, lägenhet till hus? Ja, jag ville också få det gjort nu, för jag vill hinna öva några veckor med vagnen innan bebis kommer :) ändå kommer den 1:a maj, men det är helt ok. Det blev en emmaljunga super viking lounge grey och spjälsängen heter Alexander, finns på babyproffsen.

Svårt att säga om så är fallet, men det är mycket möjligt! Läder ska väl vara rätt tacksamt att torka av. De i butiken har säkert koll på det :)

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-02 01:20:57 följande:

Jag har gått upp 7 kg :/ börjar allt bli orolig! Fattar inte vart det sätter sig heller, det är bara magen och brösten som blir större, men väger det verkligen så mycket? Har gått upp ett kilo i veckan det senaste, så kan det ju inte fortsätta..
  • Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-02 08:23:26 följande:

Vi flyttar från en liten villa, till en stor gård :)

Eller ja, vi har bott på gården i snart 4 veckor, men alla möbler och saker kom inte hit förrän nu pga renovering!

Låter mysigt med en gård :) det är lite av en dröm för mig! Ok, så det är nu allt det roliga med att sätta allt i ordning börjar?
  • Sommarmalva

Jag har gått upp 3 kilo men är bara i vecka 19. Tror ni andra gått längre än jag. Var det vid nån speciell vecka ni började gå upp i vikt, kom det på en gång liksom? Jag tycker det känns som tre kilo är lite... Har ju ändå kommit halvvägs...
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-02 09:03:56 följande:

Jag har gått upp 3 kilo men är bara i vecka 19. Tror ni andra gått längre än jag. Var det vid nån speciell vecka ni började gå upp i vikt, kom det på en gång liksom? Jag tycker det känns som tre kilo är lite... Har ju ändå kommit halvvägs...

Jag är i vecka 21 (20+0), så det är inte långt ifrån. Tre kilo hade jag inte haft nåt emot! Har du fått mycket mage? Min är ändå rätt stor nu, fast den lär nog minst dubbla i storlek, help :P

Jag började gå upp i vikt redan i andra månaden, sen har det bara rullat på. Fortsätter det i samma takt kommer jag ha gått upp mer än 20 kg i slutändan, så får hoppas det stannar upp lite :P men det med viktuppgång är ju så olika för alla, vissa går upp lite, andra mer.
  • SommarDahlia

Än har jag gått upp 7kg. De andra två gångerna gick jag upp 30(!!!!) kg. Det var ingen höjdare, det är ju inte precis som att 30kg trillar av en inne på förlossningen :)

jag hoppas innerligt att jag inte hamnar där igen, men jag tror jag lät mig själv äta allt jag ville bara för att jag va gravid, de gör jag inte denna gången.

• Niyoh81

Gått in i v.23 och har inte gått upp ens 1 kg.

Min första grav +5 kg v.42

Andra grav +10 kg v.40

Tredje grav -3 kg v.32.

Hoppas på höst 5-6 kg denna gång.
  • Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-03-02 17:18:11 följande:
    Gått in i v.23 och har inte gått upp ens 1 kg.

Min första grav +5 kg v.42

Andra grav +10 kg v.40

Tredje grav -3 kg v.32.

Hoppas på höst 5-6 kg denna gång.
    Har du mått illa de gånger du inte gått upp nåt direkt? Tänkte att bebisen, vatten och allt annat man har i magen väger ju lite, även om du inte gått upp i vikt i övrigt.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)