• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • tovemaja

Zzzz snacka om att jag jinxade det när jag skrev att Noa sover bra! Snuttning Delux! Hoppas att det bara är tillfälligt.

Sommarmalva: skit med löss! Antar att det är något som hör till för många barnfamiljer... men mycket jobb att bli av med skiten antar jag? Får man hålla sig hemma och så från jobb och skola tills man är garanterat lusfri?

• tovemaja
    Liinaa91 skrev 2016-11-22 03:16:12 följande:
    Tack ska kolla upp den! Stora syster var en ängel är hon var liten. Sov ganska bra både på dagen och på natten, men då va hon nöjd med nappen som tröst vilket han inte är så det blir snutta varje timme för att komma till ro. Va skönt att det är snart för din, tyvärr kan jag inte säga när hon blir blöjfri. När hon var 1 år var hon så duktig med att göra allt på pottan men då va ju förskolan sååå engagerade att hon älskade de. Sen bytte vi förskola och allt har gått skit. Lillebror tar all min energi så deg går lite si så där med engagemanget från min sida men försöker låta henne va utan blöjan.
    Noa tar inte heller napp tyvärr. Det gjorde inte storebror heller förrän han slutade amma...
    Hur gammal är storasyster?
  • Sommarmalva
    tovemaja skrev 2016-11-22 07:36:30 följande:

Zzzz snacka om att jag jinxade det när jag skrev att Noa sover bra! Snuttning Delux! Hoppas att det bara är tillfälligt.

Sommarmalva: skit med löss! Antar att det är något som hör till för många barnfamiljer... men mycket jobb att bli av med skiten antar jag? Får man hålla sig hemma och så från jobb och skola tills man är garanterat lusfri?

Ja usch! Kliar fastän vi gjort behandling.... barnen ska vara hemma från skolan tills man behandlat. Vi tog lusschampo igår och idag var de välkomna tillbaka till skolan.
  • Liinaa91
    tovemaja skrev 2016-11-22 07:37:41 följande:

Noa tar inte heller napp tyvärr. Det gjorde inte storebror heller förrän han slutade amma...

Hur gammal är storasyster?

Suck hade varit skönt om dom tog nappen. Hon blir 2 och ett halvt till jul.
  • Sommarmalva

Nu har jag äntligen börjat ta tag i det här med magen! Har skaffat mammamage appen. Någon här som har den och hållt på ett tag? Hur tycker ni den fungerar? Är det bra övningar?

• Moorii

Härligt! Jag tycker den fungerar bra! Som nämnt tidigare känns övningarna lite löjliga i början, men de hjälper, så bara att köra på :) tycker min hållning har blivit mycket bättre och knipet med. Är på nivå fem nu, längtar tills jag kan börja med tyngre övningar!

• cutepoison

Hej alla! Nu har de ju gått några månader och tänkte höra vad era väger nu och hur långa dem är? Tycker alla har så små bebisar fast de är typ två månader äldre än E. :p Vet att de är individuellt men har faktiskt fått en del kommentarer och är sjukt less på det nu, en bebis kan väl inte vara tjock? Ska väga honom imorgon så återkommer men skulle tippa på att han väger 6,8 kg och är 62 cm. Han är 3,5 månad nu.

• Moorii
    cutepoison skrev 2016-11-24 16:02:28 följande:

Hej alla! Nu har de ju gått några månader och tänkte höra vad era väger nu och hur långa dem är? Tycker alla har så små bebisar fast de är typ två månader äldre än E. :p Vet att de är individuellt men har faktiskt fått en del kommentarer och är sjukt less på det nu, en bebis kan väl inte vara tjock? Ska väga honom imorgon så återkommer men skulle tippa på att han väger 6,8 kg och är 62 cm. Han är 3,5 månad nu.

Men va! Att folk ska hålla på. När Gustav var på 3-månaders koll på BVC var han 62,5 cm och vägde 6,7 kg, gissar att han på nästa koll kommer ligga på 7,5-7,7 kg och ha växt iallafall till 64 cm. Han är lite knubbig som bebisar är, inget konstigt! Pappa ringde och sa att han blivit tjock >:( när han hörde att han fortfarande bara åt bröstmjölk så kunde han inte säga nåt. Bebisar kan vara jättesmå och lite större, allt inom det normala.
  • Sommarmalva

Max var på 4 mån kontroll i förrgår och vägde 7.9 kg (!!!) och var 67 lång. Tycker trots det inte alls han ser "tjock" ut. Fast han är ju lång med. Knubbiga lår har han ju men det ska de ju ha att folk börjar kommentera vikten redan på bebisar är skrämmande! Räcker det inte med all utseendefixering ändå som samhället har. Alla bebisar är perfekta tycker jag

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)