• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • tovemaja

För två veckor sedan vägde Noa nästan 8kg och var 68cm lång. Ser inte ett dugg tjock ut :)

MammaMage träningen är tråkig men bra! Är på nivå 5 jag också.

• calabalic

Verkligen konstigt att klaga på att en bebis är tjock! I den åldern beror det ju inte på levernet liksom. Bara positivt att ha lite att ta av om man blir sjuk när man är bebis, de har ju så små reserver. Min lilla tjej har blivit förkyld nu, stackars liten. :( Rosslig och svårt att andas emellanåt, vilket givetvis gör henne rädd, och lite svårt att äta ibland. Nätterna är jobbiga. Kämpar på med koksaltslösning, nässug och att hålla henne i upprätt läge.. Det var brorsan som drog hem förskolebaciller och han var sjuk en månad.. hoppas hon blir frisk mycket snabbare!

• calabalic

Min lilla gumma är för övrigt snarare lite liten.. vid 3 mån var hon 58 cm och vägde 5,6 kg. Men hon har lite valkar ändå. :)

• Sommarmalva
    tovemaja skrev 2016-11-24 22:05:49 följande:

För två veckor sedan vägde Noa nästan 8kg och var 68cm lång. Ser inte ett dugg tjock ut :)

Hur gammal är Noa? Han är ungefär lika stor som min Max
  • tovemaja
    Sommarmalva skrev 2016-11-25 06:09:08 följande:
    Hur gammal är Noa? Han är ungefär lika stor som min Max
    Han blir 4 månader 7 dec
  • cutepoison
    tovemaja skrev 2016-11-24 22:05:49 följande:

Han är ju lång! :)
  • cutepoison

Känns bra att ni inte bryr er och är lite samma för er så ni inte hade pyttebebisar och inte förstod mig :) Jag hade ganska rätt. Han är 62 cm och väger 6750. Hade föräldragrupp direkt efter och en frågade hur det hade gått och när jag berättade visade hon högt och tydligt hur stort barn jag hade!!! Känns sådär ..

• Sommarmalva
    cutepoison skrev 2016-11-25 19:05:59 följande:

Känns bra att ni inte bryr er och är lite samma för er så ni inte hade pyttebebisar och inte förstod mig :) Jag hade ganska rätt. Han är 62 cm och väger 6750. Hade föräldragrupp direkt efter och en frågade hur det hade gått och när jag berättade visade hon högt och tydligt hur stort barn jag hade!!! Känns sådär ..

Men det är väl ändå inte så jättestort? Flera av oss här verkar ju ha ännu större barn. Känns så trist att folk måste kommentera! Lite som att vara gravid...är det verkligen bara en där inne?! Suck o stön!!!
  • Sommarmalva

Nu har jag en fråga till er som har erfarenhet av spiral. Jag satte ju in en för ett par månader sedan, och nu en dag kände jag att det började sticka. Kände efter, och då hade jag en av trådarna precis innanför. Ska de inte vara långt in? När den blev insatt och jag kände efter ett tag så kändes det som att den var mycket längre in... kan de bara ha ändrat läge eller har den lossnat??? Kunde inte känna spiralen alls, har ej ont eller så. Kanske borde ringa mvc...

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)