• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-03-07 10:51:30 följande:
    Så länge det är folk jag känner så kan jag stå ut med att de klappar på magen, men en på jobbet har börjat kalla mig tjockis, och gravid eller inte - jag vill aldrig bli kallad tjockis. Får ta och säga åt henne innan jag får ett utbrott..
    Haha vet du, en gång när jag var gravid så sa min dåvarande svärmor "hej tjockis" till mig då svarade jag "detsamma..." Fast med lite skoj då sa hon bara att " ja det var rätt åt mig" hehe, tror hon fattade och sa inte så mera.
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-03-07 09:47:16 följande:
    Ok, det börjar närma sig ja! Jag hoppas och tror att det kommer kännas bättre för dig efter det. Och mer verkligt framförallt! Ska ni ta reda på kön? Det hjälpte mig att knyta an till den lille, han fick som en identitet. Du kommer alldeles säkert kunna glädjas åt dom söta bebiskläderna snart :)
    Jag är osäker på att ta reda på kön eller inte. De andra gångerna har jag absolut inte velat, men denna gången är jag mer nyfiken. Min sambo säger att jag får bestämma... Tror nog att jag vill det...
    Idag visade jag min stora mage i badhuset med, var där med jobbet, jobbar inom vården. Hade lite ångest över det innan eftersom jag fortfarande inte tror helt på att det ska bli ett barn av detta. Fast när jag bytt om och märkte att ingen kommenterade magen så kändes det jätteskönt! Och väl i vattnet är det ju inte så synligt. Har du fått stor mage?
  • Axelberg79

Hej. Var bra att jag hittade denna grupp. Jag hoppade med i en grupp som ska få i augusti eftersom jag ska ha i slutet av juli. Jag är 37 år och väntar barn nr 2. Den 26 juli har vi fått som datum. Vi var på rul i fredags och fick veta att allt var ok. Men vi var inte riktigt nöjda, hon sa att det var ok stl på hjärnan och magen osv. Men för mig låter det som att ok är på gränsen till dåligt. Hon kunde väl sagt att allt såg fint ut, då hade allt känts bättre.... Sen fick vi 4 jättedåliga bilder som vi kommer att få betala 200kr för!! Och hon kunde heller inte se vad det var för kön.

Missförstå mig inte, jag är jätteglad över att få veta att min "lillsmurf" mår fint och allt ser ut som det ska. Men det är ju inte roligt att gå därifrån lite missnöjd endå.

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-07 20:16:48 följande:

Haha vet du, en gång när jag var gravid så sa min dåvarande svärmor "hej tjockis" till mig då svarade jag "detsamma..." Fast med lite skoj då sa hon bara att " ja det var rätt åt mig" hehe, tror hon fattade och sa inte så mera.

Haha, bra där! Ja, jag får se till att kontra på nåt bra sätt ^^
    Sommarmalva skrev 2016-03-07 20:23:26 följande:

Jag är osäker på att ta reda på kön eller inte. De andra gångerna har jag absolut inte velat, men denna gången är jag mer nyfiken. Min sambo säger att jag får bestämma... Tror nog att jag vill det...

Idag visade jag min stora mage i badhuset med, var där med jobbet, jobbar inom vården. Hade lite ångest över det innan eftersom jag fortfarande inte tror helt på att det ska bli ett barn av detta. Fast när jag bytt om och märkte att ingen kommenterade magen så kändes det jätteskönt! Och väl i vattnet är det ju inte så synligt. Har du fått stor mage?

Oj, det var modigt ändå. Skönt att det kändes bra!

Jo, den är rätt stor nu faktiskt. Märkte idag att en gravidtröja som var för stor för 2 veckor sen, satt som den skulle idag.. Så det händer grejer :P kommer nog bli stor som ett hus! Lär se roligt ut till mina 154 cm ;) har du börjat med gravidkläder än?
  • Axelberg79

Är det nån mer som har samma datum som mig? Eller i närheten? 26 juli har jag fått tid.

• Axelberg79
    Moorii skrev 2016-03-06 23:05:38 följande:

Känner alla utom jag sammandragningar? Vet förvisso inte hur det ska kännas, men gissar att man vet vad det är när det händer.

Jag har sammandragningar flera ggr per dag. Det är nästan så jag blir lite orolig om jag inte känner om. Det är svårt att förklara hur det känns, men det spänner i hela magen och livmodern blir hård som en fotboll. Så länge det inte gör ont så är det inte farligt.
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-08 08:14:32 följande:

Jag har sammandragningar flera ggr per dag. Det är nästan så jag blir lite orolig om jag inte känner om. Det är svårt att förklara hur det känns, men det spänner i hela magen och livmodern blir hård som en fotboll. Så länge det inte gör ont så är det inte farligt.

Är det konstigt om jag inte känner några då? blir ju orolig att något är fel :/
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-03-08 09:22:30 följande:

Är det konstigt om jag inte känner några då? blir ju orolig att något är fel :/

Är det ditt första barn så är det inte ovanligt att du inte känner det än. Det kan dröja ett tag till. En vän till mig visste inte heller vad som menades med sammandragningar föränn värkarbetet drog igång. Tror inte att det är något man måste ha heller.
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-08 09:28:26 följande:

Är det ditt första barn så är det inte ovanligt att du inte känner det än. Det kan dröja ett tag till. En vän till mig visste inte heller vad som menades med sammandragningar föränn värkarbetet drog igång. Tror inte att det är något man måste ha heller.

Ok, ja det är mitt första. Kanske inte kommer känna det alls då. Tack för svar! Nu blev jag lugnare :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)