• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-03-03 20:21:11 följande:

Har du mått illa de gånger du inte gått upp nåt direkt? Tänkte att bebisen, vatten och allt annat man har i magen väger ju lite, även om du inte gått upp i vikt i övrigt.

Första grav mådde ja illa å spydde till v.32. Gick upp i slutet. Våran kille vägde bara 3,2 kg i v.42.

Tredje grav mådde ja super men hade massor problem med magen. Allt jag åt gick rakt igenom mig. Fick veta att jag blivit laktosintolerant under graviditeten. Sen föddes min son i v.32.

Denna gång har ja mått illa till och från men rör mig endel och tränar mer än förr.
  • Sommarmalva

Någon mer här som fått missfall någon gång? Jag fick i september förra året,i vecka 13, och tänkte att jag nu "kommit över" det. Men jag kan bara inte släppa oron! Hade tänkt nu en dag att jag skulle köpa det första klädesplagget till Liten i magen. Men jag kunde inte! Jag stod o höll i den söta lilla pyjamasen men kunde bara inte köpa den! Fastän jag känner rörelser från bebis varje dag, och vet att den lever, så gick det bara inte! Har ni andra känt så? Egentligen vill jag ju ha nåt litet hemma att gå o kika på, och få längta efter, men det går inte. Är ju bara i vecka 19 nu och har tid på mig men det känns som en spärr. Vill kunna njuta av detta nu när illamåendet äntligen lagt sig...

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-04 17:55:47 följande:

Någon mer här som fått missfall någon gång? Jag fick i september förra året,i vecka 13, och tänkte att jag nu "kommit över" det. Men jag kan bara inte släppa oron! Hade tänkt nu en dag att jag skulle köpa det första klädesplagget till Liten i magen. Men jag kunde inte! Jag stod o höll i den söta lilla pyjamasen men kunde bara inte köpa den! Fastän jag känner rörelser från bebis varje dag, och vet att den lever, så gick det bara inte! Har ni andra känt så? Egentligen vill jag ju ha nåt litet hemma att gå o kika på, och få längta efter, men det går inte. Är ju bara i vecka 19 nu och har tid på mig men det känns som en spärr. Vill kunna njuta av detta nu när illamåendet äntligen lagt sig...

Jag fick också missfall förra året, i juli, och jag har oroat mig fruktansvärt mycket! Nu har jag gjort rul och fick ännu ett ul i onsdags, allt ser så fint ut och äntligen har jag kunnat släppa oron så pass att jag inte oroar mig varje dag längre iallafall. Idag var vi i ullared och handlade jättemycket bebissaker, så skönt! Jag tror man får bestämma sig för att man tror på att allt är bra och veta att man gör allt man kan för att bebis ska må bra. Min mans brors fru har dock inte kunnat släppa sin oro, hon är en månad före mig. Det är svårt, men tror inte det är omöjligt för någon! Hoppas verkligen du kan komma över den tröskeln.
  • Gemmy
    Sommarmalva skrev 2016-03-04 17:55:47 följande:

har inte haft missfall, men förstår din oro lite, för jag är ständig orolig. Jag hade en vän som fick missfall, ganska sent, så jag går oftast runt och tänker "ja, bara för att jag är i vecka 20, så betyder det ju inte att risken inte finns", så jag vågar inte köpa något, trots att jag gärna vill
  • Gemmy

Folk runt omkring mig har sagt att jag har gått upp i vikt, folk ska påpeka att min rumpa har växt och att brösten har växt, vilket jag själv märker så klart, men brukar inte kolla på sifforna eller väga mig, just för att det skulle nog bara stressa mig (tyvärr). Vill ju inte erkänna att jag skulle nog bli ledsen om vågen visade 10+, men sanning är nog att jag skulle ta på mig, så bäst att låta bli ;)

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-03-04 18:49:56 följande:
    Jag fick också missfall förra året, i juli, och jag har oroat mig fruktansvärt mycket! Nu har jag gjort rul och fick ännu ett ul i onsdags, allt ser så fint ut och äntligen har jag kunnat släppa oron så pass att jag inte oroar mig varje dag längre iallafall. Idag var vi i ullared och handlade jättemycket bebissaker, så skönt! Jag tror man får bestämma sig för att man tror på att allt är bra och veta att man gör allt man kan för att bebis ska må bra. Min mans brors fru har dock inte kunnat släppa sin oro, hon är en månad före mig. Det är svårt, men tror inte det är omöjligt för någon! Hoppas verkligen du kan komma över den tröskeln.
    Vilken vecka är du i nu? Jag är så kluven på nåt vis. Samtidigt som jag kollar pappret varje gång jag är på toa så är jag ganska inställd på att allt är bra. Jag känner ju Liten röra på sig just nu och är stolt över magen. Men spärren finns där. Hoppas det blir bättre efter rul. Jag inbillar mig det men vet inte... Trodde det skulle släppa efter kub men inte då! Hur kom det sig att du fick ett extra ul?
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-04 21:29:39 följande:

Vilken vecka är du i nu? Jag är så kluven på nåt vis. Samtidigt som jag kollar pappret varje gång jag är på toa så är jag ganska inställd på att allt är bra. Jag känner ju Liten röra på sig just nu och är stolt över magen. Men spärren finns där. Hoppas det blir bättre efter rul. Jag inbillar mig det men vet inte... Trodde det skulle släppa efter kub men inte då! Hur kom det sig att du fick ett extra ul?

Vecka 21 (20+2). Jag trodde inte heller det skulle släppa, men efter rul kändes det mycket bättre. Kanske för att jag visste att om något var allvarligt fel så hade det upptäckts då. Min mans son har ett allvarligt hjärtfel, så därför fick vi ett ul där en hjärtläkare kollade så att allt var bra med hjärtat, och det var det. Det är inte ärftligt, men vi ville ändå kolla upp det. När har du rul?
  • Sommarmalva
    Gemmy skrev 2016-03-04 20:00:21 följande:
    har inte haft missfall, men förstår din oro lite, för jag är ständig orolig. Jag hade en vän som fick missfall, ganska sent, så jag går oftast runt och tänker "ja, bara för att jag är i vecka 20, så betyder det ju inte att risken inte finns", så jag vågar inte köpa något, trots att jag gärna vill
    Jamen precis så tänker jag! Att bara för att jag kommit si och så långt så betyder det inget... Ska på bytardag i morgon och fynda kläder till barnen och tänkte det hade varit smart o köpa lite bebiskläder då men tror inte jag kommer hem med några såna... Får se om jag tar mod till mig o köper nåt, men är tveksam...
  • SommarDahlia

Jag fick också missfall två månader innan denna graviditeten, i v 8 va jag då. Jag tyckte det va trist såklart men jag blev faktiskt inte jätteledsen och har inte oroat mig särskilt mycket från att vi varit på kub denna gången. Känner plutten varje dag nu.

• Gemmy

Någon mer som smått längtar efter att packa BB-väskan? Det känns fortfarande såååå långt bort, men jag ser verkligen framemot till när den tiden kommer, då kommer det kännas nära :)

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)