• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva

Var ju på bytardagen igår. Min 5 åring var med och insisterade på att vi skulle köpa en jättesöt liten body, för 5 kr. Jag köpte den, för att försöka komma över min spärr... Men nu när den ligger här hemma känner jag inget när jag ser den... Hade velat känna lycka och mys! Och gå o känna på den ibland. Men den ligger där på byrån bara... Nåja, nu har jag iallafall köpt nåt...

• sugermountain

Hej allihopa!

Är gärna med och delar med mig här. Ska få mitt första barn nu i juli bf 10:e och längtar samtidigt som det är mycket att fixa innan bäbisen kommer. Håller på och flyttar jobbar och gör exjobb samtidigt men försöker hålla mig lugnt och inte stressa så mycket. Hur mycket känner ni rörelser? Själv känner jag varje dag runt lunch och efter middag men för det mesta har min parter inte kunnat känna det utanpå magen.

• Moorii

Känner alla utom jag sammandragningar? Vet förvisso inte hur det ska kännas, men gissar att man vet vad det är när det händer.

• Moorii
    sugermountain skrev 2016-03-06 14:27:55 följande:

Hej allihopa!

Är gärna med och delar med mig här. Ska få mitt första barn nu i juli bf 10:e och längtar samtidigt som det är mycket att fixa innan bäbisen kommer. Håller på och flyttar jobbar och gör exjobb samtidigt men försöker hålla mig lugnt och inte stressa så mycket. Hur mycket känner ni rörelser? Själv känner jag varje dag runt lunch och efter middag men för det mesta har min parter inte kunnat känna det utanpå magen.

Välkommen! :)

Känner min lille genom kittlingar och ibland dova puffar, har moderkakan i framvägg så gissar att den dämpar en hel del. Längtar tills han är tillräckligt stor så både jag och min man kan känna sparkar :)
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-03-06 23:05:38 följande:

Känner alla utom jag sammandragningar? Vet förvisso inte hur det ska kännas, men gissar att man vet vad det är när det händer.

Jag känner väldigt lite sammandragningar. Känner någon svag ibland men hade jag inte vetat sen innan hur det känns så hade jag nog inte ens reflekterat över dom...
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-03-04 21:46:38 följande:
    Vecka 21 (20+2). Jag trodde inte heller det skulle släppa, men efter rul kändes det mycket bättre. Kanske för att jag visste att om något var allvarligt fel så hade det upptäckts då. Min mans son har ett allvarligt hjärtfel, så därför fick vi ett ul där en hjärtläkare kollade så att allt var bra med hjärtat, och det var det. Det är inte ärftligt, men vi ville ändå kolla upp det. När har du rul?
    Så härligt att köpa bebiskläder! Jag har rul den 14. Om en vecka idag. Inbillar mig att det kommer kännas bättre efter det, vet ej. Köpte ju två söta bodys på klädbytardagen här men känner inte mycket alls när jag tittar på dom. Hade inbillat mig pirr i magen och myskänsla, men nej. Visst dom är söta men dom ligger bara där på byrån...
  • Sommarmalva
    Gemmy skrev 2016-03-04 20:05:08 följande:

Folk runt omkring mig har sagt att jag har gått upp i vikt, folk ska påpeka att min rumpa har växt och att brösten har växt, vilket jag själv märker så klart, men brukar inte kolla på sifforna eller väga mig, just för att det skulle nog bara stressa mig (tyvärr). Vill ju inte erkänna att jag skulle nog bli ledsen om vågen visade 10+, men sanning är nog att jag skulle ta på mig, så bäst att låta bli ;)

Jag förstår inte varför folk tycker sig ha rätt att kommentera ens kropp när man är gravid! Fruktansvärt jobbigt! Jag fick kommentarer tidigt om min mage eftersom den växte ganska fort nu med fjärde barnet. Detta har gjort att jag försökt "dölja" den i pösiga kläder. En dag på jobbet kände jag att jag skulle ta på mig en tightare tröja och fick på en gång kommentarer om att den ser mycket större ut nu, för igår hade jag en tjockare tröja över... Suck!
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-07 09:27:12 följande:

Så härligt att köpa bebiskläder! Jag har rul den 14. Om en vecka idag. Inbillar mig att det kommer kännas bättre efter det, vet ej. Köpte ju två söta bodys på klädbytardagen här men känner inte mycket alls när jag tittar på dom. Hade inbillat mig pirr i magen och myskänsla, men nej. Visst dom är söta men dom ligger bara där på byrån...

Ok, det börjar närma sig ja! Jag hoppas och tror att det kommer kännas bättre för dig efter det. Och mer verkligt framförallt! Ska ni ta reda på kön? Det hjälpte mig att knyta an till den lille, han fick som en identitet. Du kommer alldeles säkert kunna glädjas åt dom söta bebiskläderna snart :)
  • Namnlös2015

Haha jag har samma "problem" men bryr mig inte så mycket, jag ser ju det själv... :)

Däremot kan det reta mig när folk slänger sig fram och ska känna på magen!

Sommarmalva skrev 2016-03-07 09:31:30 följande:

Jag förstår inte varför folk tycker sig ha rätt att kommentera ens kropp när man är gravid! Fruktansvärt jobbigt! Jag fick kommentarer tidigt om min mage eftersom den växte ganska fort nu med fjärde barnet. Detta har gjort att jag försökt "dölja" den i pösiga kläder. En dag på jobbet kände jag att jag skulle ta på mig en tightare tröja och fick på en gång kommentarer om att den ser mycket större ut nu, för igår hade jag en tjockare tröja över... Suck!

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-07 10:20:34 följande:

Haha jag har samma "problem" men bryr mig inte så mycket, jag ser ju det själv... :)

Däremot kan det reta mig när folk slänger sig fram och ska känna på magen!

Så länge det är folk jag känner så kan jag stå ut med att de klappar på magen, men en på jobbet har börjat kalla mig tjockis, och gravid eller inte - jag vill aldrig bli kallad tjockis. Får ta och säga åt henne innan jag får ett utbrott..
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)