calabalic skrev 2017-03-03 21:08:07 följande:
Här fortsätter dottern vara tidig ned motoriken (6 mån och sitter stadigt utan stöd, ställer sig i krypställning, kan ställa sig upp mot stöd, tar steg när man håller henne under armarna.. hon älskar att stå och gå!) men sen med maten. Hon gillar välling och fruktpuré men får kväljningar av allt annat. Har precis fått henne att tycka att gröt smaksatt med frukt eller bär är ok. Men det blir väldigt mkt amning fortfarande.
En fråga: hur gör ni med nattningen av era små? Somnar de på egen hand nu eller måste de vaggas, ammas osv till sömns?
Oj, vad duktig hon är! Hon lär nog fara runt som en virvelvind snart :) Min lille är rätt vinglig på benen, kommer nog dröja innan han kan dra sig upp till stående. Med maten är han lite rolig. Torsk med potatismos och dill äter han gärna, men lasagne och spagetti med köttfärssås vägrar han xD
Just nu sover han mellan oss i sängen och vi ligger alltid bredvid med honom vänd mot oss. Funkar nästan bara för honom att somna på sidan, han blir trött nästan på en gång när man lägger honom så. Oftast håller jag en arm runt honom, stryker över håret (det lilla han har) tills han blir lugn och somnar. Ibland, som nyss, vrider han sig fram och tillbaka och somnar själv på det sättet. Brukar oftast vara lite bökig att lägga inför natten numera, ibland kan det ta en timme.. Klöser, river, nyper, drar i håret, flamsar. Ska väl försöka lägga honom i hans egen säng snart igen, men han vaknar fortfarande 2-3 gånger och vill äta, så jag orkar ändå aldrig lägga tillbaka honom när han väl ligger i vår säng. Men det får väl ta sin tid. Han kommer ju inte vilja äta på natten för alltid :) hur är din lilla med det?