• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva

Någon som vet hur länge man ska undvika salt? Och mat som innehåller salt redan, typ korv och sån mat som är salt från början, är det ok? Max har fått äta lite korv när vi ätit men inte vågat ge så mycket. Hur mycket salt tål de små liven? Är det bara saltet som man själv tillsätter som inte är bra?

• cutepoison
    Sommarmalva skrev 2017-03-13 10:47:20 följande:

Någon som vet hur länge man ska undvika salt? Och mat som innehåller salt redan, typ korv och sån mat som är salt från början, är det ok? Max har fått äta lite korv när vi ätit men inte vågat ge så mycket. Hur mycket salt tål de små liven? Är det bara saltet som man själv tillsätter som inte är bra?

Skulle tro att det salt man tillsätter är det farliga. Ingen fara med det som redan finns i matvaror. Det är så små mängder :)
  • Sommarmalva
    cutepoison skrev 2017-03-13 13:00:30 följande:
    Skulle tro att det salt man tillsätter är det farliga. Ingen fara med det som redan finns i matvaror. Det är så små mängder :)
    8 månaders kontroll idag. En 10kg tung och 73 cm lång älskling har vi nu fast nu har det dykt upp en massa eksem på armarna... jättetorr och röd är stackaren. Mjukgörande och hydrokortison är det som gäller nu..,
  • tovemaja

Pust! Idag är det tungt! Vi var friska typ hela hösten och vintern ju och jag var så glad och överraskad över det. Men sista veckorna har öron och ögoninflammationer och feber avlöst varandra. Vi har just avslutat en veckas penicillinkur för storebror och igår påbörjades en för lillebror på 5 dagar. Han tål det illa och får knallröd rumpa och massa diarré. Som om det inte var nog så megakräktes Storebror rakt på köksgolvet nu ikväll. Alltså jag ooooorkar inte!!! Zzzzzz

• Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2017-03-21 20:37:30 följande:

8 månaders kontroll idag. En 10kg tung och 73 cm lång älskling har vi nu fast nu har det dykt upp en massa eksem på armarna... jättetorr och röd är stackaren. Mjukgörande och hydrokortison är det som gäller nu..,

De va en stor kille :) hade ni hembesök? Vid vår 8 månaderskontroll kom dom hem för att tala om säkerhet.
  • Liinaa91
    tovemaja skrev 2017-03-21 21:03:59 följande:

Pust! Idag är det tungt! Vi var friska typ hela hösten och vintern ju och jag var så glad och överraskad över det. Men sista veckorna har öron och ögoninflammationer och feber avlöst varandra. Vi har just avslutat en veckas penicillinkur för storebror och igår påbörjades en för lillebror på 5 dagar. Han tål det illa och får knallröd rumpa och massa diarré. Som om det inte var nog så megakräktes Storebror rakt på köksgolvet nu ikväll. Alltså jag ooooorkar inte!!! Zzzzzz

Usch de va inte kul!! Vi har inte haft de lugnt heller stora förkylnigar har lillebror haft så jag höll på bli tokig. Han hann vara frisk i en vecka sen blev han smittad igen. Täppt näsa och hostningar lät ingen av oss sova. Hoppas det går över snarast! Våren är snart här.
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2017-03-21 21:19:05 följande:
    De va en stor kille :) hade ni hembesök? Vid vår 8 månaderskontroll kom dom hem för att tala om säkerhet.
    Nej inget hembesök. Tror inte de gjort det med de andra heller. Bara det när de är nyfödda. Varför kommer de hem? Vi pratade lite säkerhet o så på BVC.
  • Moorii

Vad tråkigt med alla sjukdomar! :( vet precis hur drygt det kan vara. Vi slapp sjukdomar tills några dagar efter nyår, då satte eländet igång. Utdragen hosta hela januari både jag och sonen, frisk tre dagar, sen fick plutten feber och förkylning. När den äntligen gick över så fick jag och mannen magsjuka exakt samtidigt, mirakulöst nog så klarade sig lilleman! Men att ta hand om en bebis när båda springer mellan badrummet och sängen, det är ingen lätt sak..

Nu trodde jag det var över. Hade inte varit på öppna förskolan på över en månad, så vi gick dit i onsdags, och nu är vi dunderförkylda igen. Blir så trött, det tär ju på psyket detta! Brukar vara förkyld en gång om året och så får man allt detta, och det innan första barnet ens börjat på förskolan. Fyyyy...

• Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2017-03-21 21:51:01 följande:

Nej inget hembesök. Tror inte de gjort det med de andra heller. Bara det när de är nyfödda. Varför kommer de hem? Vi pratade lite säkerhet o så på BVC.

Här vi bor så gör som hembesök vid 8 månader också från att prata om säkerhet och så.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)