• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • cutepoison
    Moorii skrev 2017-01-26 17:29:21 följande:

Absolut! Men nu hade du gått och blivit sjuk va? :/ det är väl bara den tiden på året... Elände är det iallafall! Vi får se hur det ser ut nästa vecka kanske?

Ånej :/ Gustav blir lite trögare i magen med, men brukar funka bra om han får springa lite i gåstolen eller sitta i tripp trapp-stolen, då kommer det igång. Men blir färre gånger per dag och han sover jättedåligt sen några dagar, men hoppas på att det beror på att tänder är på väg eller nåt.. Ni får kanske köra på milda saker, som gröt och sådär ett längre tag? Jaså, haha! Jag känner en tjej som är kock, hennes man är också kock, och deras dotter vägrade äta det de lagade, bara burkmat som dög :D måste vara nåt med konsistensen som blir annorlunda :)

Ja exakt! Har varit väldigt sjuk. Mår bättre nu men ska nog hålla mig hemma några dagar till. Sen får vi besök. Edvin har klarat sig än så länge som tur är!! Min man fick vara hemma i fredags för jag låg med nästan 40 graders feber. Gick bara upp för att amma, annars sov jag hela dagen. Då har man testat på det...
  • calabalic
    cutepoison skrev 2017-01-29 19:37:15 följande:
    Ja exakt! Har varit väldigt sjuk. Mår bättre nu men ska nog hålla mig hemma några dagar till. Sen får vi besök. Edvin har klarat sig än så länge som tur är!! Min man fick vara hemma i fredags för jag låg med nästan 40 graders feber. Gick bara upp för att amma, annars sov jag hela dagen. Då har man testat på det...
    Men fy vad jobbigt att vara SÅ sjuk och samtidigt ta hand om litet barn. Jag är förkyld med halsont och ont i kroppen och det är ju jobbigt, men ingen feber.. och ändå tycker jag det är piss-jobbigt. Båda barnen är iofs oxå sjuka. En del har barn som blir lugnare när de är sjuka - inte vi...
  • Moorii
    cutepoison skrev 2017-01-29 19:37:15 följande:

Åh, fy vad jobbigt :/ skönt att du mår bättre nu iallafall, men förstår att du vill ta det lugnt. Min hosta är nästan borta nu, men är snuvig fortfarande.. Gustav hostar fortfarande ibland, men det är inte så farligt. Hoppas Edvin slipper bli sjuk! Krya på dig!
  • cutepoison
    calabalic skrev 2017-01-29 23:31:50 följande:
    Men fy vad jobbigt att vara SÅ sjuk och samtidigt ta hand om litet barn. Jag är förkyld med halsont och ont i kroppen och det är ju jobbigt, men ingen feber.. och ändå tycker jag det är piss-jobbigt. Båda barnen är iofs oxå sjuka. En del har barn som blir lugnare när de är sjuka - inte vi...
    Ja, jag hade aldrig klarat det själv om inte min man kunnat vara hemma från jobbet!! Eller man hade väl säkert kämpat på men det var himla skönt att han kunde det för jag var helt däckad. Krya på er! Det är nog jobbigt med bara en förkylning också, man blir så matt och så när barnen är sjuka också! 
  • cutepoison
    Moorii skrev 2017-01-30 08:49:17 följande:
    Åh, fy vad jobbigt :/ skönt att du mår bättre nu iallafall, men förstår att du vill ta det lugnt. Min hosta är nästan borta nu, men är snuvig fortfarande.. Gustav hostar fortfarande ibland, men det är inte så farligt. Hoppas Edvin slipper bli sjuk! Krya på dig!
    Tack! Vi kan väl höras av i nästa vecka och bestämma en dag? Krama Gustav, hoppas han och du blir helt friska snart. Så jobbigt med hosta! 
  • Moorii
    cutepoison skrev 2017-01-30 10:07:14 följande:

Tack! Vi kan väl höras av i nästa vecka och bestämma en dag? Krama Gustav, hoppas han och du blir helt friska snart. Så jobbigt med hosta! 

Det tycker jag! Ska jag göra, och krama Edvin från mig. Typiskt att han också skulle bli sjuk :/ Hoppas det blir kortvarigt!
  • cutepoison

Hej alla, 
    Hur går det för er? Tiden går så himla fort! Edvin blev 6 månader i lördags och han växer så det knakar. I alla fall vikten :D Han väger 9 kg nu! Hur stora har era blivit? Längden vet jag inte då vi ska till bvc nästa vecka för 6 månaders kontroll (var tvungna att boka om) men jag skulle hoppas att han iaf är 66-67 cm nu. Han sitter nästan själv, kan fortfarande rasa så vågar inte ha honom utan stöd och han försöker krypa och blir så förbannad när det inte går. Haha. Han har inte fattat att han måste lyfta magen så han drar in knäna och sprattlar. Nu äter han mer också, gröt på morgonen (nästan en hel portion) och lunch. Lite olika hur mycket men nog får han i sig runt 1 dl + fruktpuré. Sen ammar vi resten kan man säga. Ibland ger jag något litet på kvällen. Har försökt vänja vid välling men det gillar han inte än. Hur mycket äter era? Hoppas ni har det bra allihop. 

• Liinaa91
    cutepoison skrev 2017-02-17 15:45:54 följande:

Hej alla, 

Hur går det för er? Tiden går så himla fort! Edvin blev 6 månader i lördags och han växer så det knakar. I alla fall vikten :D Han väger 9 kg nu! Hur stora har era blivit? Längden vet jag inte då vi ska till bvc nästa vecka för 6 månaders kontroll (var tvungna att boka om) men jag skulle hoppas att han iaf är 66-67 cm nu. Han sitter nästan själv, kan fortfarande rasa så vågar inte ha honom utan stöd och han försöker krypa och blir så förbannad när det inte går. Haha. Han har inte fattat att han måste lyfta magen så han drar in knäna och sprattlar. Nu äter han mer också, gröt på morgonen (nästan en hel portion) och lunch. Lite olika hur mycket men nog får han i sig runt 1 dl + fruktpuré. Sen ammar vi resten kan man säga. Ibland ger jag något litet på kvällen. Har försökt vänja vid välling men det gillar han inte än. Hur mycket äter era? Hoppas ni har det bra allihop. 

Det går bra, livet rullar på. Lillebror är snart 8 månader och kan sitta ganska stabilt och kryper nästan. Han kommer upp på knä men vet fortarande inte riktigt hur han ska göra sen, men han släpar sig fram och puttar sig bak så han kommer dit han vill. Älskar att gå, så vi får runt med honom mycket.

Härmar gör han med. Klappade tillsammans med oss idag :)

Mat älskar han. Gröt på morgonen, amning sen mat ( på burk) amning fram till kvällsmat då får han burkmat igen eller får det vi äter (beriende på vad det är) imElla kan han få majskrokar vilket han är galen i.
  • Moorii

Vad roligt att höra hur det går för era små! Gustav är 6,5 månader nu (hjälp!), sitter själv, tar sig från sittandes till liggande på mage, fast hur har jag inte sett än,, han lyckas alltid göra det när jag är en sväng i köket /på toaletten etc :P Gåstolen är favoriten, han kan springa omkring i den hur länge som helst! Nu har han lärt sig hur man svänger dit man vill också, så måste inte vända på honom lika mycket längre :) En tand har börjat komma upp nu med!

Vad gäller maten så ammar jag till frukost, lunch får han en halv burk mat och fruktpuré till efterrätt, ammar vid 14-15, sen får han gröt med fruktpuré efter eftermiddagsluren, amning vid läggdags. Tror det som kommer bli sist att bytas ut är morgonamningen. Vad tror ni? Nästa grej att prova är nog välling på kvällen innan det är dags att sova. Majskrokar är en hit här med! Han slukar en på nån minut bara :P

• cutepoison

Edvin sover så extremt dåligt nu! Han har alltid vaknat 1-3 gånger per natt och då har 3 gånger varit mycket och jobbigt. Nu vaknar han 1 gång i timmen, ibland mer. Han har ju också nästan alltid sovit i egen säng men det är helt omöjligt nu för då skulle jag inte få göra annat än att springa upp och hämta honom så nu sover han med mig igen men jag vaknar ju varje gång han vill ha bröstet. Han har väldigt ont i magen då han är förstoppad vilket varit fokus nu i 2 månader snart, men samtidigt så är han svullen på alla fyra hörntänder (men det har varit så typ 3 veckor så jag vet inte) och så ska det ju vara en utvecklingsfas vid 6 månader så vad det beror på vet jag inte. Hoppas att det går över snart för det är verkligen tungt att inte sova på nätterna och sen orka hela dagarna. 

Igår gjorde han riktiga försök att krypa. Han fick verkligen in knäna under magen och kom iväg en kort bit. Han kanske kryper före hans sitter :P 

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)