• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Namnlös2015

Har inte varit här inne och tittat på väldigt länge!

Vår dotter är 7 1/2 månad nu och världens snällaste!

Hon är en stor tjej som älskar mat haha, hon är 72 lång och väger 10,6 kg. Vår lilla heffaklump :p

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2017-01-23 13:47:16 följande:

Hon är en stor tjej som älskar mat haha, hon är 72 lång och väger 10,6 kg. Vår lilla heffaklump :p

Haha, vad härligt! :D min pojke är fem månader och tre veckor, är 66 cm lång och väger 8,3 kg, ingen lättviktare han heller :P
  • cutepoison
    Namnlös2015 skrev 2017-01-23 13:47:16 följande:

Moorii skrev 2017-01-23 21:57:32 följande:
    Haha, vad härligt! :D min pojke är fem månader och tre veckor, är 66 cm lång och väger 8,3 kg, ingen lättviktare han heller :P

Och min plutt är 5 månader och 2 veckor och väger 8 kg och är 65 cm lång! :) Han har fått så gosiga lår nu. <3

• Sommarmalva

Vi var på 6 mån kontroll igår. Vi vägde in på 9300 och 71cm lång! Han älskar mat och tycker typ ingenting är äckligt. Bara smörgåsrån

• Moorii

Åh, ja, låren!! :D Satte honom I en bumbostol för några veckor sen, han fastnade :P

Sommarmalva, vad roligt att han gillar mat! Gustav gillar typ allt med, förutom katrinplommonpuré, det vägrade han äta, haha.

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2017-01-24 10:15:06 följande:

Åh, ja, låren!! :D Satte honom I en bumbostol för några veckor sen, han fastnade :P

Sommarmalva, vad roligt att han gillar mat! Gustav gillar typ allt med, förutom katrinplommonpuré, det vägrade han äta, haha.

Ja visst är det kul att de gillar mat! Max fick ett smörgåsrån i handen. Och allt som man håller i måste ju in i munnen. Han tyckte det var så äckligt! Men in i munnen skulle det ändå... han riktigt skakade av äckel, haha, jag tyckte så synd om honom så jag tog undan rånet. Fattar inte att man måste stoppa allt i munnen, även om det är äckligt? Fast såg ganska komiskt ut, fniss...
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2017-01-24 11:15:20 följande:

Ja visst är det kul att de gillar mat! Max fick ett smörgåsrån i handen. Och allt som man håller i måste ju in i munnen. Han tyckte det var så äckligt! Men in i munnen skulle det ändå... han riktigt skakade av äckel, haha, jag tyckte så synd om honom så jag tog undan rånet. Fattar inte att man måste stoppa allt i munnen, även om det är äckligt? Fast såg ganska komiskt ut, fniss...

Haha, sötis. Ja, allt ska verkligen in i munnen! Har inte provat smörgåsrån ännu, får kanske ta och prova snart :) Gustav kan också få såna äckelskakningar, eller rysningar, men det kan komma även när han äter nåt som han gillar, så vet inte riktigt vad det betyder :P
  • Sommarmalva

Ja det är ju nackdelen med bumbo. Hade tänkt köpa en sån när Max var mindre men misstänkte att låren skulle vara lite för knubbiga de är ju dyra med så synd om de inte passar...
  • cutepoison

Haha sötunge! Vi får ses snart om ni är friska nu?

Edvin kan inte äta något nu. Han blir förstoppad. Jätte jobbigt så vi har faktiskt tagit en paus nu från smakportioner. Han liksom vrider sig av smärta om han inte bajsat på en dag. Vet inte hur vi ska få honom att äta. Annars gillar han gröt och pureer (mina hemmagjorda fick dock bottenbetyg HAHA!)
  • calabalic

Min lilla verkar också bli körig i magen när hon får annat än bröstmjölk. Kanske inte ont så hon skriker men hon blir väldigt gasig och sover dåligt pga det. Dessutom har bajsmönstret ändrats radikalt. Från att ha bajsat flera ggr om dagen blir det nu plötsligt var fjärde dag - och då med besked! Igår blev det raka vägen till badkaret efter den största ryggbajs jag sett, hela bodyn var full ända upp till nacken! Och då satt hon ändå upp när hon bajsade, snacka om urladdning.

Så jag har faktiskt tagit det väldigt försiktigt med att introducera mat. Tar bara lite i taget, med pauser emellan. Med storebror var vi ivriga att ge honom annan mat så han inte skulle vara så beroende av mig. Då kunde mannen ta större ansvar så jag fick mer frihet. Men nu när vi har två små får man ju ändå ingen frihet haha, så kan lika gärna amma..

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)