• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-12-09 19:58:12 följande:

Kul att testa! Gillar han mat då?

Men rekommendationen är ändå att man helammar/ger ersättning till 6 månader. Inte ger portioner. Det står på livsmedelsverkets hemsida iaf så det ska jag följa, dvs bara ge kryddmått och ev. lite mer gröt om han skulle gilla det.

Absolut, det är spännande! Lite både och, ser ut som han är rätt skeptisk till konsistensen, men pumpa verkade han gilla :) ja, samma här! Ska ta det lugnt och inte ge för mycket för fort. Har väntat några dagar emellan också mellan smakproven.
  • Sommarmalva

Äntligen kan Max stödja på benen! Tog ett tag, men nu så! Har även vänt sig från mage till rygg ett par ggr men det verkar bara gå när han är naken hehe. Så stolt över min lille kille! På dagen sover han som en kratta dock... bara små powernaps. En kvart här o där. Fast det hör kanske ihop med utvecklingen. Tur han sover på natten iallafall.

• Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-12-12 21:33:37 följande:

Äntligen kan Max stödja på benen! Tog ett tag, men nu så! Har även vänt sig från mage till rygg ett par ggr men det verkar bara gå när han är naken hehe. Så stolt över min lille kille! På dagen sover han som en kratta dock... bara små powernaps. En kvart här o där. Fast det hör kanske ihop med utvecklingen. Tur han sover på natten iallafall.

Roligt att han kan vända på sig så bra. Min stödjer jätte mycket på benen och vill helst stå hela tiden. Försökte ta en bild på tomtisarna idag men tyvärr lyckades jag inte.
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-12-12 22:09:09 följande:
    Roligt att han kan vända på sig så bra. Min stödjer jätte mycket på benen och vill helst stå hela tiden. Försökte ta en bild på tomtisarna idag men tyvärr lyckades jag inte.
    Max har varit sen med det mesta tror jag så man blir så glad när det väl händer nåt det är så dubbelt liksom. Samtidigt som man vill att de ska vara bebisar för alltid så är det så kul med alla framsteg. Just nu längtar jag tills han kan sitta själv o plocka med saker. Får se när det händer...
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-12-13 20:24:13 följande:

Max har varit sen med det mesta tror jag så man blir så glad när det väl händer nåt det är så dubbelt liksom. Samtidigt som man vill att de ska vara bebisar för alltid så är det så kul med alla framsteg. Just nu längtar jag tills han kan sitta själv o plocka med saker. Får se när det händer...

Känner igen mig! Längtar tills han kryper och kan sitta utan stöd för allt känns jobbigt just nu. Kommer nog sakna bebis tiden ... kanske man önskar sig en tredje.
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-12-13 21:31:02 följande:
    Känner igen mig! Längtar tills han kryper och kan sitta utan stöd för allt känns jobbigt just nu. Kommer nog sakna bebis tiden ... kanske man önskar sig en tredje.
    Haha ja man vet aldrig! Detta är min fjärde vill nog alltid ha en bebis hemma, hehe. Men nu börjar jag sakta men säkert närma mig 40 och vill inte vara äldre än så här när jag får barn. Men om 91 är ditt födelseår så har du många år till på dig.
  • cutepoison
    Sommarmalva skrev 2016-12-12 21:33:37 följande:

Vad roligt att höra! :) Heja Max!
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-12-14 08:57:01 följande:

Haha ja man vet aldrig! Detta är min fjärde vill nog alltid ha en bebis hemma, hehe. Men nu börjar jag sakta men säkert närma mig 40 och vill inte vara äldre än så här när jag får barn. Men om 91 är ditt födelseår så har du många år till på dig.

Ja 91 är mitt födelseår :) det är just de man saknar att ha en liten hemma. Men just nu får det vara stopp så att längtan blir större.. och samla ork.

Hur klarar ni det med 4 barn i vardagen. Just nu tycket jag livet är hektiskt med att försöka få vardagen att flyta på smidigt.
  • calabalic
    Sommarmalva skrev 2016-12-13 20:24:13 följande:
    Ja det är verkligen kluvet det där - känner också igen mig. Längtar hela tiden efter framsteg hos båda barnen, går och "räknar ner" till nästa period i utvecklingen. Men samtidigt är jag rädd att plötsligt längta tillbaka och ångra att jag inte njöt mer av bebis-/småbarnstiden. Kan du känna så med dina större barn ibland, att du längtar tillbaka? Eller känner man att det bara blir bättre och bättre med tiden?
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-12-14 17:04:43 följande:
    Ja 91 är mitt födelseår :) det är just de man saknar att ha en liten hemma. Men just nu får det vara stopp så att längtan blir större.. och samla ork.

Hur klarar ni det med 4 barn i vardagen. Just nu tycket jag livet är hektiskt med att försöka få vardagen att flyta på smidigt.
    Det jobbiga tycker inte jag är antalet barn, utan att en av dem är bebis! Igår skulle vi baka pepparkakor och inbillade mig att det gick att göra med en bebis hemma. Suck! Först fick jag avbryta för att mata då han kom på plötsligt att han var rysligt hungrig. Efter det tänkte jag att nu är det väl lugnt så vi kan fortsätta. Nej då. Då blir man otroligt trött istället och skriker för det. Vägrar somna dessutom. Pepparkakor blev det tillslut, även om jag inte kände att myset infann sig direkt... innan Max fanns så hade jag ju tre barn och det funkade jättebra. Oftast sköter de sig och gör det de ska.... dessutom är den största 12 år så det blir ju inte jobbigt på set sättet. Är säkert värre om man har fler små. Minsta förutom Max är 6 år så jag har ju inga småbarn direkt. Men visst finns utmaningar i vardagen, men som sagt, mest bara för att man har bebis i huset.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)