calabalic skrev 2017-01-12 19:12:52 följande:
Här är lilltjejen precis 5 månader. Tiden går fort! Vi har också lite svårt med rutiner, särskilt som de måste anpassas efter storebror som nu är 19 månader. Det blir lite som det blir. Känner fortfarande att jag önskar att jag kunde njuta mer av den här tiden, det är så intensivt och man är trött hela tiden och vill att tiden ska gå. Men lite lättare blir det hela tiden och mer mysstunder. Längtar väldigt mycket till våren!
Hur har det gått med Max utveckling nu, tycker du fortfarande han känns sen? Vad är det senaste han lärt sig?
Ja det är ju lite svårare med rutiner när de har syskon. Det första barnet får sätta sina egna helt som den vill som bebis, men nu får bebis liksom hänga med i övriga familjens vanor. Känns jobbigt att väcka Max om han somnat i sängen, när vi ska gå o hämta syskon i skolan, men det är ju så det är.
Ja, jag tycker fortfarande Max är lite sen. Eller det känns som att han behöver längre tid på sig. Det var först vid typ 5 mån ålder han lärde sig stödja på benen. Han har vänt sig från mage till rygg ett par ggr men det var några veckor sen nu och har inte hänt nån mer gång. Fast blev så stolt över honom i veckan när han kom på ett par grejer på aktivitetsbrädan på gåstolen! Att man kan snurra på en liten kula med fingrarna så den snurrar och låter, och att ratten går att vrida på! Det är lite klumpigt och lite svårt att få till, men det går! Sitter gör han inte heller så bra. Faller framåt så han blir dubbelvikt
Nu har han iallafall börjat äta smakportioner med aptit! Oj vad han äter! Har älskat allt hittills! Tänkte prova lite kyckling i morgon och se hur det går att få den mosad...