• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

Jag är i vecka 21, går in i vecka 22 imorgon. Det går onekligen framåt :)

• Axelberg79

Åh va roligt. Då skiljer det bara en v mellan oss. Har du fått stor mage än? Jag har nog haft mammakläder sedan v 12 :)

• Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-08 14:14:49 följande:

Åh va roligt. Då skiljer det bara en v mellan oss. Har du fått stor mage än? Jag har nog haft mammakläder sedan v 12 :)

Ja, exakt till och med :) den har växt med raketfart de senaste två veckorna, helt sjukt! Har haft mammabyxor sen vecka 9 (var extremt svullen), men riktiga bebismagen började nog inte komma förrän i vecka 16. Först nu som jag börjat använda mammatröjor dock. Snacka om bekväma kläder, kommer bli svårt att gå över till vanliga kläder sen :P hur mår du i övrigt då?
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-03-08 14:32:42 följande:

Ja, exakt till och med :) den har växt med raketfart de senaste två veckorna, helt sjukt! Har haft mammabyxor sen vecka 9 (var extremt svullen), men riktiga bebismagen började nog inte komma förrän i vecka 16. Först nu som jag börjat använda mammatröjor dock. Snacka om bekväma kläder, kommer bli svårt att gå över till vanliga kläder sen :P hur mår du i övrigt då?

Jag mår jättebra nu. Jag mådde oerhört illa fram till vad 16, men jag behövde aldrig kräkas iaf. Jag köpte åksjukearmband som satt på hela tiden förutom när jag sov. Nu är jag så lycklig för att det buffas och knuffas här inne i magen för fullt. Jag har tilloch med lyckas känna det med handen. Tyvärr så var det när pappan var på jobbet och när han kom hem dagen efter så höll sig "lillsmurf" väldigt lugn.. hahaha att det alltid ska vara så...
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-08 17:01:05 följande:

Jag mår jättebra nu. Jag mådde oerhört illa fram till vad 16, men jag behövde aldrig kräkas iaf. Jag köpte åksjukearmband som satt på hela tiden förutom när jag sov. Nu är jag så lycklig för att det buffas och knuffas här inne i magen för fullt. Jag har tilloch med lyckas känna det med handen. Tyvärr så var det när pappan var på jobbet och när han kom hem dagen efter så höll sig "lillsmurf" väldigt lugn.. hahaha att det alltid ska vara så...

Vad skönt! Jag mådde illa bara till vecka 12, men jag kräktes ett par gånger också. Den tiden saknar jag inte! Åh, vad härligt :) är det som sparkar, eller hur känns det? Min parvel puffar så gott han kan på andra sidan moderkakan, känner det som kittlingar mest. Min man har som av ett mirakel lyckats känna en av puffarna på utsidan, inte jättestarkt, men han kände :) själv har jag inte känt utanpå än. Haha, ja det är så typiskt!
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-03-07 21:24:48 följande:
    Haha, bra där! Ja, jag får se till att kontra på nåt bra sätt ^^
    Sommarmalva skrev 2016-03-07 20:23:26 följande:

Jag är osäker på att ta reda på kön eller inte. De andra gångerna har jag absolut inte velat, men denna gången är jag mer nyfiken. Min sambo säger att jag får bestämma... Tror nog att jag vill det...

Idag visade jag min stora mage i badhuset med, var där med jobbet, jobbar inom vården. Hade lite ångest över det innan eftersom jag fortfarande inte tror helt på att det ska bli ett barn av detta. Fast när jag bytt om och märkte att ingen kommenterade magen så kändes det jätteskönt! Och väl i vattnet är det ju inte så synligt. Har du fått stor mage?

Oj, det var modigt ändå. Skönt att det kändes bra!

Jo, den är rätt stor nu faktiskt. Märkte idag att en gravidtröja som var för stor för 2 veckor sen, satt som den skulle idag.. Så det händer grejer :P kommer nog bli stor som ett hus! Lär se roligt ut till mina 154 cm ;) har du börjat med gravidkläder än?
    Nja jag har börjat med gravid jeans, men inget annat än. Men tror det börjar bli dags för tröjor snart. Måste ju ha kortärmat på jobbet och har haft linne under men börjar se lite dumt ut när jumprarna slutar under naveln längtar till sommaren när det räcker med linne eller nån klänning.
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-08 20:27:18 följande:

Nja jag har börjat med gravid jeans, men inget annat än. Men tror det börjar bli dags för tröjor snart. Måste ju ha kortärmat på jobbet och har haft linne under men börjar se lite dumt ut när jumprarna slutar under naveln längtar till sommaren när det räcker med linne eller nån klänning.

Haha, ja lite kanske ;) åh, jag med! Har tjuvkikat på fina gravidklänningar på nätet och längtar efter att få beställa lite.
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-03-08 21:16:52 följande:
    Haha, ja lite kanske ;) åh, jag med! Har tjuvkikat på fina gravidklänningar på nätet och längtar efter att få beställa lite.
    Jag tycker bara det känns så onödigt med gravidkläder när man inte använder de så mycket så jag försöker hitta billigt på Tradera. Sist fick jag fem gravidjeans/byxor för 200 kr! Sånt gillar jag! Har också nu vunnit en auktion med två fina randiga toppar för strax över hundralappen har ni kollat efter vagn och sånt? Jag är lite petig med det eftersom jag inte vill ha en med såna där små fåniga hjul fram... Inbillar mig att det kommer bli besvärligt på vintern men en massa snö. Vill ha fyra rejäla stora hjul. Vi känner inte heller för att köpa en ny för flera tusen men finns ju många fina till bra pris på blocket.
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-08 22:16:03 följande:

Jag tycker bara det känns så onödigt med gravidkläder när man inte använder de så mycket så jag försöker hitta billigt på Tradera. Sist fick jag fem gravidjeans/byxor för 200 kr! Sånt gillar jag! Har också nu vunnit en auktion med två fina randiga toppar för strax över hundralappen har ni kollat efter vagn och sånt? Jag är lite petig med det eftersom jag inte vill ha en med såna där små fåniga hjul fram... Inbillar mig att det kommer bli besvärligt på vintern men en massa snö. Vill ha fyra rejäla stora hjul. Vi känner inte heller för att köpa en ny för flera tusen men finns ju många fina till bra pris på blocket.

Ja, det skadar inte att leta där! Jag hade ingen vårjacka som kommer passa längre fram, och såna kostar massor nya, men lyckades få en kombinerad vår och vinterjacka för 310 kr på tradera :)

Ja, vi beställde faktiskt en ny, fast jag var helt inställd på att köpa begagnat. Det hela ändrades när vi insåg att inte vilken vagn som helst kommer funka med tre trappor och ingen hiss. Så, vi gick och kollade på de som fanns, och emmaljunga super viking tyckte vi var klockren. Den dök dock inte upp på blocket en enda gång, så efter rul beställde vi en. Vi tänkte att eftersom vi ska ha fler barn så får vi se det som en investering :) den har mindre hjul fram än bak, men inte jättesmå som på vissa andra, så hoppas på att det ska gå bra.

Har ni funderat på någon särskild?
  • yllen81
    Axelberg79 skrev 2016-03-08 08:08:25 följande:

Är det nån mer som har samma datum som mig? Eller i närheten? 26 juli har jag fått tid.

Har BF 27/7???? Tänk att halva tiden gått nu...känns overkligt. Mår ganska bra nu, jämfört med för 2mån med hemskt illamående. Fått sån aptit på sistone , kan bli hunrig igen efter en timme efter stor middag ????hehe nån mer som är extra hunriga nu?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)