• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Namnlös2015

Åhhhh!!! Så roligt!!!! :D

Jag kommer störtböla den dag jag känner sparkar utifrån och min sambo också kan känna! Än känner jag bara puffar på insidan :)

Allting går i en himlans fart här, vårt hus har blivit sålt i dagarna och de vill ha tillträde redan till månadsskiftet! Vi som står mitt i renovering också haha.

Vagn och babyskydd beställs i morgon, var och tittade igår och bestämde mig, sambon får bara gilla läget, han får ju en mugghållare till vagnen ;)

Hur mår du??

Moorii skrev 2016-03-09 09:41:53 följande:

Åh, vet ni vad? Jag har inte känt några riktiga sparkar innan, dock lite dova puffar ibland. Nu när jag låg med handen på magen så kände jag en spark på utsidan! Sen flera till :D kom några lyckotårar. Äntligen, på första dagen i vecka 22 :)

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-09 13:01:43 följande:

Åhhhh!!! Så roligt!!!! :D

Jag kommer störtböla den dag jag känner sparkar utifrån och min sambo också kan känna! Än känner jag bara puffar på insidan :)

Allting går i en himlans fart här, vårt hus har blivit sålt i dagarna och de vill ha tillträde redan till månadsskiftet! Vi som står mitt i renovering också haha.

Vagn och babyskydd beställs i morgon, var och tittade igår och bestämde mig, sambon får bara gilla läget, han får ju en mugghållare till vagnen ;)

Hur mår du??

Ja, det är var verkligen så magiskt!! Får hoppas han vill sparka ikväll när mannen är hemma! :) vilken vecka är du i nu?

Oj, det var snabba ryck! Vad ska ni flytta till, ett annat hus?

Åh, vad kul! Vad blir det för vagn och babyskydd då? Haha, då borde han vara nöjd ;D

Jag mår bra! Lite foglossning och problem med tandköttet (eller egentligen med att äta pga det) och just nu är jag förkyld, men utöver det mår jag finfint :) hur mår du?
  • Timoteja

Jag kände de första sparkarna i vecka 19, helt underbar känsla! Senare på kvällen kunde min sambo oxå känna sparkar när han lade handen på min mage. Nu är det full fart där inne nästan så fort jag sätter mig eller lägger mig ner. :)

• Gemmy

Jag har känt bebisen sparkar och kulerbyttor i några veckor nu, dock inga som känns på utsidan än. Det blir fler och fler sparkar i magen, men inte starkare. Går in i vecka 23 på fredag :o

• liteorolignubebis

Hej alla!

Jag har kännt av små sparkar inifrån när jag lägger handen på magen samt så har jag haft en känsla av att det finnsen liten mysig bebis där inne i livmodern

Men nu sen två dagar tillbaka så känner jag absolut ingenting:( jag är i v.22+4 .. Bör jag vara orolig??

Funderar på att ringa bm och boka in ultraljud ... Men åh inte ens när jag vänder på mig hastigt så känns bebisen, innan kunde jag känna av den jättemycket..

Vet ej vad jag bör göra nu..

• Namnlös2015

Jag är i 23 nu :)

Flyttat för 1 månad sen till gård, tanken var ju inte att bli av med huset sååå fort, men bara till att passa på!

Det blir en Emmaljunga Edge i färgen lounge green. Velade mellan läder och textil!

Babyskydd så blir det Klippan Dinofix.

Jag mår bra så här långt!

Störigt med tandköttet, hade problem förra vintern, tandköttet uppe och nere svullnade och inflammerade kunde bara ära flytande i flera veckor :/ hoppas ditt blir bra snart, för det är riktigt jobbigt!

Moorii skrev 2016-03-09 13:17:47 följande:

Ja, det är var verkligen så magiskt!! Får hoppas han vill sparka ikväll när mannen är hemma! :) vilken vecka är du i nu?

Oj, det var snabba ryck! Vad ska ni flytta till, ett annat hus?

Åh, vad kul! Vad blir det för vagn och babyskydd då? Haha, då borde han vara nöjd ;D

Jag mår bra! Lite foglossning och problem med tandköttet (eller egentligen med att äta pga det) och just nu är jag förkyld, men utöver det mår jag finfint :) hur mår du?

• Namnlös2015

Ring din bm om du är orolig!

Jag har bombat min med, i efterhand, löjliga frågor, men just vid tillfället så har jag behövt fråga. Frågar hellre och får lugnande svar än att gå och vara orolig!

liteorolignubebis skrev 2016-03-09 14:57:06 följande:

Hej alla!

Jag har kännt av små sparkar inifrån när jag lägger handen på magen samt så har jag haft en känsla av att det finnsen liten mysig bebis där inne i livmodern

Men nu sen två dagar tillbaka så känner jag absolut ingenting:( jag är i v.22+4 .. Bör jag vara orolig??

Funderar på att ringa bm och boka in ultraljud ... Men åh inte ens när jag vänder på mig hastigt så känns bebisen, innan kunde jag känna av den jättemycket..

Vet ej vad jag bör göra nu..

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-09 15:03:06 följande:

Jag är i 23 nu :)

Flyttat för 1 månad sen till gård, tanken var ju inte att bli av med huset sååå fort, men bara till att passa på!

Det blir en Emmaljunga Edge i färgen lounge green. Velade mellan läder och textil!

Babyskydd så blir det Klippan Dinofix.

Jag mår bra så här långt!

Störigt med tandköttet, hade problem förra vintern, tandköttet uppe och nere svullnade och inflammerade kunde bara ära flytande i flera veckor :/ hoppas ditt blir bra snart, för det är riktigt jobbigt!

Ok, då är det nog inte så länge kvar tills du känner sparkarna utanpå :)

Ojoj, ja men verkligen! Man vet ju aldrig när man blir av med det.

Låter som ett bra val! Klippan dinofix känner jag inte till, får googla :)

Uscha :/ Ja, jag slutade använda tandtråd för några dagar sen och idag har jag kunnat dricka och äta kallt utan att få ont, så får hoppas det börjar bli bättre! Lite lustigt att nånting som tandläkarna förespråkar gjorde det hela värre. Nu har det väl antagligen med graviditeten att göra att tandköttet reagerade på det, men ändå!
  • Axelberg79

Jag har i vanliga fall väldigt känsligt tandkött, får ofta blåsor och sår. Men så länge jag använder zendium tandkräm så går det bra. Den saknar en ingredienser som alla andra tandkrämen har... Bara ett tips som kanske underlättar för er. ( välj dock inte den det står sensitiv på, jag tycker den är mycket starkare i smaken.)

• Line9
    Axelberg79 skrev 2016-03-08 08:08:25 följande:

Är det nån mer som har samma datum som mig? Eller i närheten? 26 juli har jag fått tid.

Hej, jag har bf 28 juli :) Det är bara 2 dagar mellan ju.
    Jag har känt bebis sedan veckan 17 och även kunnat filma magen och se hur bebis sparkar. Jag har moderkakan i bak eller hur man säger så det är nog därför jag känner så mycket redan men jag klagar inte. Det är det mysigaste som finns att ligga och känna bebis röra sig med händerna på magen så man även in känna den på "utsidan".
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)