• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Axelberg79

Jösses vad det är livat i magen nu :) Det är så illa underbart att känna den lilla vilde. Hoppas alla har haft en härlig helg.

• Namnlös2015

Inget jag känt av, men jag hoppas det känns bättre!

Moorii skrev 2016-03-12 00:52:55 följande:

Alltså fy. Ikväll jobbade jag efter fyra dagar hemma (en sjukdag, resten ledigt), och någon timme in i passet så började det sträcka och göra lite ont utanpå magen. Det blev värre och värre ju längre kvällen gick, så till slut fick jag ringa 1177. De trodde inte det var farligt, men att det antagligen beror på den extra belastningen iom graviditeten. Däremot om det onda inte går över vid vila så skulle jag ringa förlossningen. Ligger hemma i sängen nu och känner smärtan fortfarande. Det gör absolut inte jätteont, känns mer som sena drag light på magen. Någon annan som känt likadant vid ansträngning? Känns ju sådär om det ska vara så varje dag jag jobbar nu :/

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-13 09:41:48 följande:

Inget jag känt av, men jag hoppas det känns bättre!

Tack, kändes lite bättre igår faktiskt, försökte sitta ner så mycket som möjligt under dagen, vilket är en utmaning i mitt jobb, så kanske vad det som gjorde det. Min mamma trodde det var sammandragningar jag hade, ingen höjdare om jag hade det hela kvällen :S
  • Axelberg79

Jag såg i en annan tråd att de hade gjort en lista på de som är med i gruppen. Det var ålder, hur många barn, bf och kön på det väntade barnet... :) Jag tyckte det var en mysig idé. Nån som vill hänga på??

• Axelberg79
    Moorii skrev 2016-03-12 00:52:55 följande:

Alltså fy. Ikväll jobbade jag efter fyra dagar hemma (en sjukdag, resten ledigt), och någon timme in i passet så började det sträcka och göra lite ont utanpå magen. Det blev värre och värre ju längre kvällen gick, så till slut fick jag ringa 1177. De trodde inte det var farligt, men att det antagligen beror på den extra belastningen iom graviditeten. Däremot om det onda inte går över vid vila så skulle jag ringa förlossningen. Ligger hemma i sängen nu och känner smärtan fortfarande. Det gör absolut inte jätteont, känns mer som sena drag light på magen. Någon annan som känt likadant vid ansträngning? Känns ju sådär om det ska vara så varje dag jag jobbar nu :/

Jag får så ganska ofta nu. Ibland är det lite värre, speciellt om jag blir förbannad eller stressad, då kan det göra riktigt ont ett tag. Jag funderar på att köpa ett stödsystem och kolla om det är för att magen är så tung. Hoppas det går över för dig.
  • Gemmy
    Axelberg79 skrev 2016-03-13 14:23:09 följande:

Jag såg i en annan tråd att de hade gjort en lista på de som är med i gruppen. Det var ålder, hur många barn, bf och kön på det väntade barnet... :) Jag tyckte det var en mysig idé. Nån som vill hänga på??

jaa!
    skulle fixa det i början, men fick aldrig chansen, hade nog varit kul !
  • Axelberg79

Då kan jag börja...

Axelberg79, 37 år, väntar andra barnet, bf 26/7. Kön okänt än så länge.

• Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-13 14:36:38 följande:

Jag får så ganska ofta nu. Ibland är det lite värre, speciellt om jag blir förbannad eller stressad, då kan det göra riktigt ont ett tag. Jag funderar på att köpa ett stödsystem och kolla om det är för att magen är så tung. Hoppas det går över för dig.

Ok, om det är samma jag har så kommer jag ha så jämt på jobbet då, alltid stress på jobbet, det är lite det det går ut på. Ska träffa läkare angående karpaltunnelsyndrom imorgon, tänkte passa på att fråga om detta. Ja, det kanske kan vara något. Skriv gärna om du provar det!
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-13 15:06:49 följande:

Då kan jag börja...

Axelberg79, 37 år, väntar andra barnet, bf 26/7. Kön okänt än så länge.

Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7. Det är en liten pojke :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)