• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Miniflicka93

Jag hoppar jätte gärna in i denna tråd :) är 23 år med bf 29/7 och vi väntar en liten flicka :)

• Gemmy
    Moorii skrev 2016-04-28 11:44:26 följande:
    Nja, det är svårt faktiskt! Men ibland känner jag starka sparkar på höger sida, och lite mindre starka på vänster samtidigt, då får jag anta att det är fötter till höger och små nävar till vänster :) tror han flyttar på sig mycket fortfarande, känner hur han ålar runt ibland, läskig känsla! :P men oftast har jag ingen aning om hur han ligger. Han sparkar ibland på urinblåsan (tack för den), ibland upp mot revbenen (aj) men tack och lov mestadels utåt :)
    förstår vad du menar med läskig känslan, just nu ålar han där inne, hela magen åker upp o ner, haha, lite obekvämt :p
  • Gemmy
    Miniflicka93 skrev 2016-04-28 11:56:55 följande:

Jag hoppar jätte gärna in i denna tråd :) är 23 år med bf 29/7 och vi väntar en liten flicka :)

hej och välkommnen!

lägger in dig i vår bf lista :)
  • Gemmy

Axelberg79 , 37 år, andra barnet, bf 26/7, kön okänt

Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7, pojke

Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7, pojke

Sommarmalva, 37 år, fjärde barnet, bf 31/7, kön okänt

Yllen81, 34 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Namnlös2015, 29 år, första barnet, bf 7/7, kön okänt

sjuan2011, 37 år, andra barnet, bf 21/7, flicka

Line9, 21 år, första barnet, bf 28/7, kön okänt

Timoteja, 39 år, första barnet, bf 14/7, kön okänt

Ninnie81 34 år, fjärde barnet, bf 4/7, pojke

MalBa, 36 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Miniflicka93, första barnet, bs 29/7, flicka 

• Sandis83

Hej! Hoppar också gärna in i tråden, väntar mitt tredje barn med BF 21 juli och den är en pojke.

• M A F H H

Gemmy, kan du skriva upp mig på BF-listan också? :)

Första barnet, BF 4 juli, flicka

• MalBa

{#emotions_dlg.flower} BF-lista Juli 2016 {#emotions_dlg.flower}

M A F H H, Första barnet, BF 4/7, flicka

Ninnie81 34 år, fjärde barnet, bf 4/7, pojke

Namnlös2015, 29 år, första barnet, bf 7/7, kön okänt

Timoteja, 39 år, första barnet, bf 14/7, kön okänt

Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7, pojke

Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7, pojke

Sandis83, tredje barnet, bf 21/7, pojke

sjuan2011, 37 år, andra barnet, bf 21/7, flicka

Axelberg79 , 37 år, andra barnet, bf 26/7, kön okänt

MalBa, 36 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Yllen81, 34 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Line9, 21 år, första barnet, bf 28/7, kön okänt

Miniflicka93, första barnet, bf 29/7, flicka 

Sommarmalva, 37 år, fjärde barnet, bf 31/7, kön okänt

• MalBa

Tog mig friheten att göra justera listan efter bf-datum Glad
    Mellanrummen blev dock lite konstiga...

• gladatjejen86

Hoppar gärna in också, beräknat BF 27/7 en liten pojke. Det är första barnet.

Har idag varit inne på förlossningen med en mindre blödning och mindre fosterrörelser, men allt såg bra ut och han var så livlig så. Men jag kände inte de rörelserna. Så de dämpade oron lite.

Hur mår ni i övrigt?

O
  • Sandis83

Ja hur känner man sig... Vissa dagar helt hyggligt men mest känner jag mig som en valross... ???? Tycker jag är större än nånsin denna grav (dock var förra grav för 6 år sen så jag har säkert glömt...) men fattar inte hur jag ska kunna ha denna stora mage i nästan 3 månader till?! Just nu är jag trött, känner mig tung och andfådd, foglossning och nu börjar ryggvärken ge sig lite till känna. Tycker det är otroligt jobbigt att de känns jobbigt att andas vissa dagar och då värst efter jag ätit, så antar att barnet börjat trycka mot lungorna nu... MEN bestämt att det är sista graviditeten så nu är det bara att stå ut de sista månaderna. ????

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)