• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Line9
    M A F H H skrev 2016-04-11 20:25:51 följande:

Idag var vi på ett könsultraljud och fick det bekräftat att vi väntar en liten prinsessa. Så glad. x)

Har ni andra tagit reda på könet eller föredrar ni överraskningar? ;)

Vi vill inte veta vilket kön det blir så vi får vänta till i sommar när bebis kikar ut :)
  • Sommarmalva
    M A F H H skrev 2016-04-11 20:25:51 följande:

Idag var vi på ett könsultraljud och fick det bekräftat att vi väntar en liten prinsessa. Så glad. x)

Har ni andra tagit reda på könet eller föredrar ni överraskningar? ;)

De tre andra barnen har jag ej tagit reda på könet, har velat ha överraskningen, men denna gång, efter missfall osv så kändes allt så oroligt. Kunde inte slappna av, och kände att det skulle kännas bättre att ta reda på vem set var där inne. Vet inte varför det kändes så. Vi fick veta att det är en liten lillebror! Och plötsligt så kunde jag slappna av mer. Känns så mysigt att prata med barnen om lillebror istället för bebisen
  • plainsimple87

Så mysigt att vi alla kommit så långt in i graviditeten!

Ibland känner jag attt jag bara vill att dessa sista veckor ska gå fort fort fooort, men faktiskt så får man njuta nu också de sista månader med lilla bebisen i magen =)

Är i vecka 27 och har planerat in två små resor där runt vecka 30, en utomlands och en i sverige.. efter att ha läst lite på nätet så känner jag mig lite orolig över resorna. det går ju så fort nu, och snart är man i tredje trimestern, och det står att man inte kommer orka lika mycket längre..

Håller tummarna, för idag är en sån dag då jag faktiskt har massa energi! igår var däremot en riktigt depp dag , tårar och konstiga känslor överallt.. så idag njuter jag för fullt av att känna mig lite mer normal =)

Kram på er alla andra!:=) 

• Moorii
    plainsimple87 skrev 2016-04-13 16:36:47 följande:

Så mysigt att vi alla kommit så långt in i graviditeten!

Ibland känner jag attt jag bara vill att dessa sista veckor ska gå fort fort fooort, men faktiskt så får man njuta nu också de sista månader med lilla bebisen i magen =)

Är i vecka 27 och har planerat in två små resor där runt vecka 30, en utomlands och en i sverige.. efter att ha läst lite på nätet så känner jag mig lite orolig över resorna. det går ju så fort nu, och snart är man i tredje trimestern, och det står att man inte kommer orka lika mycket längre..

Håller tummarna, för idag är en sån dag då jag faktiskt har massa energi! igår var däremot en riktigt depp dag , tårar och konstiga känslor överallt.. så idag njuter jag för fullt av att känna mig lite mer normal =)

Kram på er alla andra!:=) 

Åh, känner igen mig! Vissa dagar gråter jag över allt, andra är det bara finfint. Idag är en sån dag då jag hatar att vara gravid, saknar allt jag inte kan göra, känner mig ensam och less. Imorgon är det antagligen inte så :P tur den här berg-och-dalbanan har ett slut ^^ med en liten bebis som belöning, det bästa!
  • Niyoh81

Idag var ja hos bm.

Sf-mått: 26 i v.29

Blodsocker:3.4

Hjärtslag: 144

Blodtryck: 100/64

Blodvärde:109

Måste vara få visa ett litet kollage på mina 4 magar i v.29. Kul å jämföra ????

• plainsimple87
    Niyoh81 skrev 2016-04-13 22:51:09 följande:

Idag var ja hos bm.

Sf-mått: 26 i v.29

Blodsocker:3.4

Hjärtslag: 144

Blodtryck: 100/64

Blodvärde:109

Måste vara få visa ett litet kollage på mina 4 magar i v.29. Kul å jämföra ????

Vad skoj att se alla fyra magar på det viset! Men vilken skillnad det är från "lillebror" magen... Jag såg på min mage idag i spegeln,och har inte riktigt förstått ännu att den verkligen har blivit så stor som den faktiskt är..Är riktigt skoj nu, men jag undrar just hur stor den kommer bli än är det många veckor kvar! =)
  • plainsimple87
    Moorii skrev 2016-04-13 17:41:22 följande:
    Åh, känner igen mig! Vissa dagar gråter jag över allt, andra är det bara finfint. Idag är en sån dag då jag hatar att vara gravid, saknar allt jag inte kan göra, känner mig ensam och less. Imorgon är det antagligen inte så :P tur den här berg-och-dalbanan har ett slut ^^ med en liten bebis som belöning, det bästa!
    Hoppas du mår bättre idag :) 

Själv har det varit riktigt jobbigt på jobbet... och kom hem precis och känner att energin börjar tar slut...

Hoppas vi får härlig energi nu när solen börjar komma fram =)
  • Sommarmalva

Fick idag brev från FK som har beslutat att jag får hel graviditetspenning fr.o.m. 1 juni. Känns helt underbart!! Ska till bm på måndag och ska då höra om jag kan bli halvt sjukskriven de tre sista veckorna innan. Vårt schema ska ändras vilket innebär BARA heldagar från 8-20!!!! Kommer jag absolut inte klara av då det är tillräckligt jobbigt nu med ett pass på 13-21....
    Hur har ni det andra? Ska ni gå hem tidigt? Eller mår ni bra och ska arbeta länge till?

• fastfrusen

Jag kommer inte kunna få gravpenning men är sjukskriven 50% nu för smärtsamma sdr, jag hoppas att det fungerar att jobba 50% men är samtidigt orolig för prematur förlossning.. Tänker att som det ser ut nu så oavsett går jag hem 60 dagar innan bf, hoppas bara min arbetsgivare går med på det men jag tänker att de borde förstå. 

• Moorii
    plainsimple87 skrev 2016-04-14 17:42:32 följande:

Hoppas du mår bättre idag :) 

Själv har det varit riktigt jobbigt på jobbet... och kom hem precis och känner att energin börjar tar slut...

Hoppas vi får härlig energi nu när solen börjar komma fram =)

Ja, mycket bättre, tack :)

Åh, låter tungt :/ vad jobbar du med? Solen hjälper såklart lite, det är tur att våren är på g på riktigt nu!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)