• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    Linafina22 skrev 2016-04-19 10:12:11 följande:

Jag har släppt vikt ångesten. Jag väntar mitt tredje barn och har gått upp mycket med de två första. Och nu har jag redan gått upp ca 16 kg är i vecka 29. Jag äter bra, jobbar med ett jobb där jag promenerar mycket. Jag har ju visserligen oxå fått väldigt stora barn, men dom har mått bra. Jag har gått ner kilona sakta efteråt men inte behövt kämpa allt för mycket. Mitt tips... Ät bra mat, väx och frodas ,njut av annat än att vara erat snyggaste jag just nu! Vill ni så tappar ni de där kilona sedan. De e ju svårt att styra, visa går upp andra går ner under graviditeten. Så är det bara. Jag kommer säkert komma upp i 30kg+ innan denna resan är slut!

Bra synsätt på vikten! Jag har som många andra här också börjat få ångest över vikten. Har gått upp 9 kg och är i vecka 26. Äter tom nyttigare nu än innan då jag inte är så sugen. Fast har svullnat lite om ben och så, så där sitter väl endel också. Annars känns det som om jag bara har en mage så har så svårt att fatta vart alla kilon sitter! Ska försöka tänka mera som du, även om det är svårt! Omgivningen är ju också fokuserad på ens vikt liksom, och ska kommentera hur stor man är. Jag skulle så gärna vilja vara den där som går upp lagom 12 kg....
  • Namnlös2015

På lördag går jag in i vecka 30 :)

Helt jag föddes i vecka 30, men jag hoppas att vår plutt håller sig :p

Igår var jag hos Bm och gjorde förhoppningsvis sista glukosbelastningen!

Magen var 30cm

Sockret 5,7

Blodvärdet 97

Förra gången var blodvärden 117, jag fick inte gå under 115 för då behövde jag äta järntablettet. Jag tyckte jag kunde börja då, 1 varannan dag men det var "onödigt"...

Jaha igår var det en annan som tog mina värden och nu är jag beordrad 2 tabletter om dagen!

Hur känner ni för er Bm?

Jag känner mig osäker på min och har gjort från början! Men nu känns det inte lönt att byta med 10 veckor kvar?

Anledningen till att jag tvekar på henne är för att hon aldrig är påläst om vem som kommer, hon visar att hon inte känner igen en och har inte koll på varför jag är där, varje gång får jag berätta varför jag gör fler glukosbelastningar, att det är IVF graviditet mm...

• SommarDahlia

Jag är jättenöjd med min Bm, hade henne förra graviditeten också. Hon är inte närmst rent geografiskt men efter att min bästa vän haft henne och rekommenderade henne så va valet rätt lätt redan förra gången. Hon är mjuk, tillmötesgående och väldigt omtänksam.

Idag fick vi hem vår nya vagn, en britax affinity. Känns som en lättkörd, lätthanterlig stabil vagn. Vad har ni köpt för vagn?

Jag har också lågt järn. Låg på typ 110 i hb och 10 i järndepåer.

• M A F H H

Var hos barnmorskan idag (v.30) och vägde mig bl.a, väger 58 kg nu och har gått upp 5 kg sedan sist gång (v.25). Totalt har jag gått upp 12 kg sedan inskrivningen. Ops.. 

Jag är nöjd med min barnmorska och skulle inte vilja ha någon annan, hon kommer dock gå på semester innan BF så det känns ju sådär.. 

Vi beställde barnvagnen när jag var i vecka 14, blev en crescent comfort duovagn 2016, förhoppningsvis är den bra.. fin var den iallafall. 

• Empa86

Jag har gått upp 6kg sen inskrivning och är i v. 27-28 men då har jag haft lite" att ta av" då jag vägde betydligt mer vid denna inskrivning än de tidigare två. De andra två graviditeterna hade jag gått upp mer vid samma vecka som jag är i nu.

• Axelberg79

Jag har börjat få ont typ där jag brukade ha mensvärk, alltså på sidan av nedre magen ( hoppas ni förstår vad jag menar) är det foglossning ? Det är oftast när jag är i farten och sen när jag lägger mig för att vila en stund.. Nån som har något förslag??

• Empa86
    Axelberg79 skrev 2016-04-24 13:20:45 följande:

Jag har börjat få ont typ där jag brukade ha mensvärk, alltså på sidan av nedre magen ( hoppas ni förstår vad jag menar) är det foglossning ? Det är oftast när jag är i farten och sen när jag lägger mig för att vila en stund.. Nån som har något förslag??

Foglossning sätter sig i svank och haft för mig. Det är inte sammandragningar du känner då? Blir magen spännd samtidigt som du får ont?
  • Empa86

Hur har ni andra det med ork förresten? Nu är det lite drygt 1/4 kvar av denna graviditet och jag börjar känna mig slut! Eller jag tycker det rullar på bra så länge vardagen rullar på som vanligt men så fort jag får minsta lilla kämpa blir jag helt däckad och orkar ingenting. Nu har jag fått en vanlig förkylning men är helt knäckt och orkeslös. Har ni börjat gå ner i tid eller hur gör ni för att orka med? Jag har sagt att jag ska jobba heltid till midsommar för att sedan gå på semester innan fl, har ju två barn på 4 och snart 3 år som också behöver min tid och nu börjar jag undra hur jag ska orka med..

• Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-04-24 13:20:45 följande:

Man kan ha foglossning fram vid bäckenet också, inte bara i svanken som nån skrev men sidan av magen låter inte riktigt som foglossning, om det inte är höfterna? Förra graviditeten hade jag hemsk foglossning fram, gjorde jätteont bara att trycka lite försiktigt på bäckenbenet, under magen liksom.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)