• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • plainsimple87

Sommaralva GRATTIS till gravidpenningen, det måste vara skönt att slippa känna oro inför jobbet.. men vad tråkigt att behöva jobba 8-20... jag jobbar nu till ca15,00-16,00 och det känner jag räcker för att hela min energi ska ta slut..

Moorii skrev 2016-04-14 21:49:46 följande:
    Ja, mycket bättre, tack :)

Åh, låter tungt :/ vad jobbar du med? Solen hjälper såklart lite, det är tur att våren är på g på riktigt nu!
    Jag jobbar som lärare med barn grundskolan 1-3 , så det blir mycket spring fram och tillbaka och försöka hålla reda på alla små barn, så energin kan väldigt fort ta slut och fram mot 11 tiden på förmiddagen så får man ofta huvudvärk men jag försöker och tänka på lilla bebisen och att inte stressa upp mig alltför mycket när jag är på jobbet trots att denna vecka kände jag flertal gånger att jag snart ger upp

men jag jobbar bara halva juni sen är jag ledig och hoppas kunna njuta av de sista veckorna av graviditeten, har redan börjat räkna ner veckorna  ungefär 6 veckor kvar bara så ska göra mitt allra bästa och tänka positivt och försöka klara av det :)
    Vad jobbar du med?  

Har blivit riktigt förvånad de senaste dagarna över hur kroppen reagerar annorlunda med arbete. Trodde verkligen inte man blev så här trött och att energin kunde ta slut så fort! men man får ju tänka på att det bor en liten bebis i magen nu också :)
  • Moorii
    plainsimple87 skrev 2016-04-15 20:05:15 följande:

Sommaralva GRATTIS till gravidpenningen, det måste vara skönt att slippa känna oro inför jobbet.. men vad tråkigt att behöva jobba 8-20... jag jobbar nu till ca15,00-16,00 och det känner jag räcker för att hela min energi ska ta slut..

Jag jobbar som lärare med barn grundskolan 1-3 , så det blir mycket spring fram och tillbaka och försöka hålla reda på alla små barn, så energin kan väldigt fort ta slut och fram mot 11 tiden på förmiddagen så får man ofta huvudvärk men jag försöker och tänka på lilla bebisen och att inte stressa upp mig alltför mycket när jag är på jobbet trots att denna vecka kände jag flertal gånger att jag snart ger upp

men jag jobbar bara halva juni sen är jag ledig och hoppas kunna njuta av de sista veckorna av graviditeten, har redan börjat räkna ner veckorna  ungefär 6 veckor kvar bara så ska göra mitt allra bästa och tänka positivt och försöka klara av det :)

Vad jobbar du med?  

Har blivit riktigt förvånad de senaste dagarna över hur kroppen reagerar annorlunda med arbete. Trodde verkligen inte man blev så här trött och att energin kunde ta slut så fort! men man får ju tänka på att det bor en liten bebis i magen nu också :)

Sjukt ändå att det bara är 6 veckor kvar till juni! Förstår att du blir trött fort, tyckte också det var ruggigt jobbigt. Hoppas tiden går fort tills dess! Jag jobbar som kock, det gick inte alls så bra. Lyckades jobba till vecka 25, sen tog det stopp, så nu är jag sjukskriven på heltid (nu i vecka 27) . Det tar på psyket att bara gå hemma, men hade inte gått att jobba, så det är bara att stå ut!

Försöker tänka på positiva saker, som saker jag ser fram emot. Nästa sak är barnvagnen, den kommer om två veckor, yey! :) ska bli så himla spännande!
  • plainsimple87
    Moorii skrev 2016-04-15 21:20:30 följande:
    Sjukt ändå att det bara är 6 veckor kvar till juni! Förstår att du blir trött fort, tyckte också det var ruggigt jobbigt. Hoppas tiden går fort tills dess! Jag jobbar som kock, det gick inte alls så bra. Lyckades jobba till vecka 25, sen tog det stopp, så nu är jag sjukskriven på heltid (nu i vecka 27) . Det tar på psyket att bara gå hemma, men hade inte gått att jobba, så det är bara att stå ut!

Försöker tänka på positiva saker, som saker jag ser fram emot. Nästa sak är barnvagnen, den kommer om två veckor, yey! :) ska bli så himla spännande!
    Låter kul som kock! men jag tänker direkt på alla gordon ramsey program där alla kockar varit totalstressade! så jag förstår att du inte orkat längre;) men det är ett bra beslut av dej att tänka på bebis och ta det lugnt framöver =)

Vilken barnvagn har du köpt?? Vi har funderat och funderat och just nu är vi inte på bugabuu donkey mono men har ännu inte beställt den tänkte vänta ett liiite tag till men snart så! =) 
  • plainsimple87

Igår var sista ansökningsdagen till höstterminens kurser och program, har hittat en massa skoj kurser! jag är en sån person som älskar att läsa men jag får ta det med en nypa salt till hösten kanske man inte kommer orka läsa så mycket ;) får se om det blir nån tid över alls mellan alla nattmatningar och blöjbyten. Min erfarenhet av bebisar är ju ganska negativ då min brors barn hade kolik och där var det kaos med allt de första månaderna  

ska bli spännande att se hur de första månaderna med bebis kommer vara=) 

• Moorii
    plainsimple87 skrev 2016-04-16 11:10:37 följande:

Låter kul som kock! men jag tänker direkt på alla gordon ramsey program där alla kockar varit totalstressade! så jag förstår att du inte orkat längre;) men det är ett bra beslut av dej att tänka på bebis och ta det lugnt framöver =)

Vilken barnvagn har du köpt?? Vi har funderat och funderat och just nu är vi inte på bugabuu donkey mono men har ännu inte beställt den tänkte vänta ett liiite tag till men snart så! =) 

Haha, riktigt så illa var det inte med vår köksmästare, han är väldigt snäll :) men det är inte skönt med foglossning och att stå och gå 10-12 timmar per pass, och försök vara snabb på fötterna och lyfta tunga saker på det :P ja, det var det bästa ändå.

Vi fastnade för emmaljunga super viking, så en sån blev det, i grått. Oj, är det inte lång leveranstid på Bugaboo? Jag är så nojig, så ville vara ute i god tid, plus att jag vill öva lite på alla funktioner ^^
    plainsimple87 skrev 2016-04-16 11:16:08 följande:

Igår var sista ansökningsdagen till höstterminens kurser och program, har hittat en massa skoj kurser! jag är en sån person som älskar att läsa men jag får ta det med en nypa salt till hösten kanske man inte kommer orka läsa så mycket ;) får se om det blir nån tid över alls mellan alla nattmatningar och blöjbyten. Min erfarenhet av bebisar är ju ganska negativ då min brors barn hade kolik och där var det kaos med allt de första månaderna  

ska bli spännande att se hur de första månaderna med bebis kommer vara=) 

Vad roligt att du också sökt! Jag ska helt byta yrke efter bebis och bli lärare i sfi, så ska läsa svenska som andraspråk på distans från och med i höst, förhoppningsvis, så har jag lite klart tills då föräldraledigheten tar slut tänkte jag. Vad vill du helst läsa av det du sökt?
  • Axelberg79

Hur lång tid har det tagit för er att få svar från fk angående graviditetspenning?? Jag skickade mina papper idag och om det går igenom så jobbar jag lite mer än 1 mån till.

• Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-04-17 20:17:13 följande:

Hur lång tid har det tagit för er att få svar från fk angående graviditetspenning?? Jag skickade mina papper idag och om det går igenom så jobbar jag lite mer än 1 mån till.

Det tog ca 10 dagar innan jag fick svar på mitt, mycket fortare än jag trodde! Vad skönt isåfall :) håller tummarna!
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-04-17 20:17:13 följande:

Tog nog ungefär 10 dagar för mig också. Mycket snabbare än jag räknat med!
  • Sweetblue

Hej!

Vi är beräknade den 16/7 och är förstföderska. Vi är förväntansfulla att få träffa den lilla snart samtidigt som det känns lite overkligt fortfarande hehe..

Hur långt har ni kommit med inköp och liknande?

Än så länge har det gått bra och har inte haft några stora problem med graviditeten än ??

Höften är dock ömmandes.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)