• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • fastfrusen

Var precis på glukosbelastning och den var bra, men däremot hade mitt sf-mått ökad 6 cm på 3 veckor! Är i v 29 nu (28+1) och ligger på 31cm i sf-mått. Bm skickade remiss för tillväxtultraljud, och nu går jag och oroar mig för stora bebisar, missbildningar och fostervatten, hu. Utöver det har jag fortfarande problem med frekventa sdr och ökade foglossningsbesvär på framsidan. Det ska inte vara lätt att vara gravid! 

• Axelberg79

Efter en oerhört dålig morgon när jag kände mig som en valross och allt bara var fel, så blev det en väldigt bra kväll. I postlådan väntade nämligen 2 brev. Ett med lillsmurfens första klädesplagg och det andra var ett brev från fk där det stod att jag fick graviditetspenning!!!! Det känns sååååååååååå skönt! Min sista arbetsdag är nu bara en månad bort, 26/5...

• Linafina22

Jag vill också vara med i BF listan:)

BF 8 juli, 29 år tredje barnet, väntar första pojken!

• Sommarmalva

Jag ligger nu inne på förlossningen under observation... Har åkt på njursten. Har aldrig haft så ont i hela mitt liv!!! Smärtan satte igång värkar, vilket är alldeles för tidigt, är ju bara i v27... Värkarna avtog när smärtlindring kom, men blir kvar här inatt iallafall. Livmodertappen var ej påverkad som tur var. Hade det varit minsta lilla påverkan på den så hade det blivit Göteborg för mig, inte kul. Nu är jag bara livrädd för att få ont igen. Tänk om värkarna kommer då igen?! För njursten går tydligen inte att åtgärda när man är gravid. Det är bara att vänta ut den. Hua!

• Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-04-29 18:07:50 följande:

Efter en oerhört dålig morgon när jag kände mig som en valross och allt bara var fel, så blev det en väldigt bra kväll. I postlådan väntade nämligen 2 brev. Ett med lillsmurfens första klädesplagg och det andra var ett brev från fk där det stod att jag fick graviditetspenning!!!! Det känns sååååååååååå skönt! Min sista arbetsdag är nu bara en månad bort, 26/5...

Grattis till gravidpenningen! Visst känns det härligt?! Jag jobbar också bara maj ut. Det närmar sig
  • Empa86
    Sommarmalva skrev 2016-04-29 23:36:33 följande:

Jag ligger nu inne på förlossningen under observation... Har åkt på njursten. Har aldrig haft så ont i hela mitt liv!!! Smärtan satte igång värkar, vilket är alldeles för tidigt, är ju bara i v27... Värkarna avtog när smärtlindring kom, men blir kvar här inatt iallafall. Livmodertappen var ej påverkad som tur var. Hade det varit minsta lilla påverkan på den så hade det blivit Göteborg för mig, inte kul. Nu är jag bara livrädd för att få ont igen. Tänk om värkarna kommer då igen?! För njursten går tydligen inte att åtgärda när man är gravid. Det är bara att vänta ut den. Hua!

Usch så hemskt. Krya på dig och hoppas lillen stannar i magen flera veckor till!
  • Sommarmalva
    Empa86 skrev 2016-04-30 10:17:06 följande:
    Usch så hemskt. Krya på dig och hoppas lillen stannar i magen flera veckor till!
    Tack! Hade lite värkar i morse men sen har det varit lugnt så det ser bra ut. Nu gäller det bara att bli av med denna smärta som återkommer hela tiden... Nu har precis sambo + minsta dottern varit här, och nu inväntar jag min bror som skulle komma förbi med lite snask
  • Moorii

Nu känns allt lite ljusare och gladare! Ska bli kalasväder till helgen, vilket blir perfekt då vi ska på kosläpp med bonussonen :) har alltid velat se det, så ska bli kul!

Imorgon har vi tid hos fotograf för gravidfotografering! Önskar vi hade kunnat boka det tidigare då jag nu hunnit svullna upp och magen är verkligen stor.. Men det fick bli nu och det blir säkert bra i slutändan! Någon annan som ska eller har fotat? Något att tänka på?

• Sommarmalva

Hej. Vet att man inte ska fundera så mycket över vikten. Man väger vad man väger liksom. Men... Jag nojjar mig iallafall och har nu gått upp 9 kg. Är i vecka 28 nu. Hur mycket hade ni andra gått upp då? Hur mycket har ni gått upp nu? Känn som om jag gått upp mycket... Dessutom en väldigt ovan känsla att väga över 70!!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)