• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Axelberg79

Sammandragningar har jag ganska mycket men det här kändes annorlunda, mer innåt. Jag har ledigt dag i morgon så jag får väl ringa min BM då.

• Sommarmalva
    Empa86 skrev 2016-04-25 09:35:01 följande:

Hur har ni andra det med ork förresten? Nu är det lite drygt 1/4 kvar av denna graviditet och jag börjar känna mig slut! Eller jag tycker det rullar på bra så länge vardagen rullar på som vanligt men så fort jag får minsta lilla kämpa blir jag helt däckad och orkar ingenting. Nu har jag fått en vanlig förkylning men är helt knäckt och orkeslös. Har ni börjat gå ner i tid eller hur gör ni för att orka med? Jag har sagt att jag ska jobba heltid till midsommar för att sedan gå på semester innan fl, har ju två barn på 4 och snart 3 år som också behöver min tid och nu börjar jag undra hur jag ska orka med..

Min ork är typ borta! Är i v27 nu. Har fått HP från 1 juni men ska försöka bli sjukskriven 50% pga schemaändringar. ALLA mina arbetspass kommer vara 12 timmar med 1 timmes rast! Nu kan jag vara helt färdig efter ett 7-14 pass liksom... Hua... Med denna foglossning jag har med så kommer det inte funka. Har tre barn innan, som jag inte känner att jag kan ge allt nu. Vet jag att jag ska jobba på eftermiddagen så kan jag inte göra mycket alls hemma innan, för då klarar jag inte jobbet. Känns skit!
  • Gemmy

BF LISTA:

Axelberg79 , 37 år, andra barnet, bf 26/7, kön okänt

Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7, pojke

Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7, pojke

Sommarmalva, 37 år, fjärde barnet, bf 31/7, kön okänt

Yllen81, 34 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Namnlös2015, 29 år, första barnet, bf 7/7, kön okänt

sjuan2011, 37 år, andra barnet, bf 21/7, flicka

Line9, 21 år, första barnet, bf 28/7, kön okänt

Timoteja, 39 år, första barnet, bf 14/7, kön okänt

Ninnie81 34 år, fjärde barnet, bf 4/7, pojke

MalBa, 36 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

• Gemmy
    Gemmy skrev 2016-04-27 13:35:33 följande:

BF LISTA:

Axelberg79 , 37 år, andra barnet, bf 26/7, kön okänt

Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7, pojke

Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7, pojke

Sommarmalva, 37 år, fjärde barnet, bf 31/7, kön okänt

Yllen81, 34 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Namnlös2015, 29 år, första barnet, bf 7/7, kön okänt

sjuan2011, 37 år, andra barnet, bf 21/7, flicka

Line9, 21 år, första barnet, bf 28/7, kön okänt

Timoteja, 39 år, första barnet, bf 14/7, kön okänt

Ninnie81 34 år, fjärde barnet, bf 4/7, pojke

MalBa, 36 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

oj nu blev det helt fel, jag förasöker lägga in bf listan i trådstataren, men det funkar inte att uppdatera inlägget, men här har ni det i allafall. Tack till AXELBERG79 som fixade detta!
  • Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-04-27 15:53:00 följande:

Roligt med bf lista :D

I morgon är det bara 70 dagar kvar :p

Hur mår alla??

Härligt, det går framåt! :) här är det 83 dagar, något mer..

Jag mår bra, så länge jag inte är så mycket i rörelse. Är så trött bara, även om jag lyckas sova åtta timmar så är jag helt slut. Fick veta idag att hb låg på 104, så dags att börja med järntabletter. Hoppas det hjälper! Hur mår du själv?
  • Namnlös2015

Jag mår bra!

Började med järntabletter förra veckan, låg på 97 :/ ska bli intressant att se om värdet ökat nästa vecka! Trycker i mig 2 om dagen.

Känner mig otymplig nu haha så snart kan hon få titta ut, dock kan hon vänta till v 35 så jag får föda där jag tänkt mig :p

Moorii skrev 2016-04-27 21:41:26 följande:

Härligt, det går framåt! :) här är det 83 dagar, något mer..

Jag mår bra, så länge jag inte är så mycket i rörelse. Är så trött bara, även om jag lyckas sova åtta timmar så är jag helt slut. Fick veta idag att hb låg på 104, så dags att börja med järntabletter. Hoppas det hjälper! Hur mår du själv?

• Axelberg79

Jag mår skapligt bra. Bara att jag har fått foglossning, köpte ett bälte igår får se om det hjälper. Jag väntar svar från fk angående graviditetspenning vilken dag som hellst, men jag är lite rädd att jag inte får det för att min anställning tar slut ca 1 mån innan bf. Man jag kommer inte att orka jobba så länge. Det är jobbigt redan nu. Hoppas bara att jag får ett svar snart så jag slipper grubbla på det.

• Gemmy

Jag mår också helt okej. En sak som jag funderar över är det här med rörelser och sprakar? Vart sparkar era bebisar mest? och vet ni hur dem ligger? dvs med huvudet uppåt eller neråt?

jag känner lillen överallt i magen, så det är jätte svårt att veta vad som är vad. 

• Moorii
    Gemmy skrev 2016-04-28 11:25:38 följande:

Jag mår också helt okej. En sak som jag funderar över är det här med rörelser och sprakar? Vart sparkar era bebisar mest? och vet ni hur dem ligger? dvs med huvudet uppåt eller neråt?

jag känner lillen överallt i magen, så det är jätte svårt att veta vad som är vad. 

Nja, det är svårt faktiskt! Men ibland känner jag starka sparkar på höger sida, och lite mindre starka på vänster samtidigt, då får jag anta att det är fötter till höger och små nävar till vänster :) tror han flyttar på sig mycket fortfarande, känner hur han ålar runt ibland, läskig känsla! :P men oftast har jag ingen aning om hur han ligger. Han sparkar ibland på urinblåsan (tack för den), ibland upp mot revbenen (aj) men tack och lov mestadels utåt :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)