plainsimple87 skrev 2016-04-18 18:33:05 följande:
Jag undrar också om detta med TUL.. bor i västra götaland och här har jag inte hört att man får nåt.. jag har googlat lite och i vissa landsting är det tydligen gratis! det låter ju hur bra som helst=) måsta vara skönt att få göra ett så man känner sig tryggare med hur bebis växer.
Vad skoj! Jag är också förstföderska och är beräknad 16/7 :)
Med inköpen går det framåt! Igår hittade jag ett jättefint skötbord på blocket som vi haffade och jag absolut älskar den!
Sen måste vi nu bara bestämma oss angående babyskydd och vagn,, har ännu inte beställt en.Ni som redan beställt hur fort tog det innan ni fick den?Jag har ocå varit inne på emmaljunga just för att dem är så fina! tycker deras design nog är den snyggaste! Men sen fastnade jag ändå för bugaboo men som du sa så är nog leveranstiden ganska lång så jag får nog sätta igång och beställa en:) har kollat lite på att beställa från Holland från babyplus och där gav dem mig ett prisförslag på 1069 kr inkl frakt, men det känns ju inte så mycket billigare än att köpa från Sverige.. Har för mig donkeyn mono ligger på 11000 kr här
Hur mycket gav ni för er emmaljunga?
Vi beställde våran vagn i slutet på februari och den ska komma runt första maj, så ca 8 veckor. Ok, nä det var ju inte jättestor skillnad på priserna där! Den färgen vi ville ha var det rea på, så vi hade tur! Men gick ändå på 7800 kr för både ligg- och sittdel.
plainsimple87 skrev 2016-04-18 18:36:55 följande:
Moori. nu glömde jag svara :P
Jag har sökt lite kurser inom teknik , men jag tänker att man behöver ju inte göra klart kursr i tid, utan bebis kommer först och man själv måste känna att man orkar
Oj lärare! Jag hoppas verkligen du kommer trivas! En av mina bekanta jobba som lärare inom sfi och han trivs riktigt bra så det är lovande yrke=)
Ja, precis, inte alls säkert man orkar när det väl gäller, det märks ju.
Kul att höra! Jag hoppas det är så roligt som jag föreställt mig :)