• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-06-08 10:47:14 följande:

För första ggn under min graviditet så har jag brutit ihop.... Var på ul nu för att kolla moderkakan, jag började med att säga att jag måste få veta könet idag. Hon svarade då lite kort att hon bara skulle kolla moderkakan. Jag började berätta varför jag ville veta och hon börjar ifrågasätta och sa att det är ju endå inget du kan ändra på! Men hon kollade lite snabbt men sa att navelsträngen låg mitt mellan benen så hon kunde inte se.. Då började tårarna rinna på mig och hon gjorde ett till försök. Så till 90% tyckte hon sig se en flicka till slut men jag vet inte hur jag ska göra nu.... vet inte om jag vågar köpa tjejkläder eller om jag måste köpa naturella färger bara... Känner mig så förvirrad.. suck.

Men på riktigt! Vilka okänsliga idioter du verkar få träffa hela tiden. Fy, förstår att du blev ledsen nu när du längtat så. Något plagg tycker jag du kan våga dig på iallafall. Sen kanske du kan köpa mer kläder senare?
  • Sommarmalva

För första ggn under min graviditet så har jag brutit ihop.... Var på ul nu för att kolla moderkakan, jag började med att säga att jag måste få veta könet idag. Hon svarade då lite kort att hon bara skulle kolla moderkakan. Jag började berätta varför jag ville veta och hon börjar ifrågasätta och sa att det är ju endå inget du kan ändra på! Men hon kollade lite snabbt men sa att navelsträngen låg mitt mellan benen så hon kunde inte se.. Då började tårarna rinna på mig och hon gjorde ett till försök. Så till 90% tyckte hon sig se en flicka till slut men jag vet inte hur jag ska göra nu.... vet inte om jag vågar köpa tjejkläder eller om jag måste köpa naturella färger bara... Känner mig så förvirrad.. suck.

Verkligen okänsliga idioter om jag får hålla med föregående! Jag skulle köpa flickkläder och neutrala. De sa ju inte 100% till oss heller men jag har köpt pojkkläder. Fast det är på nåt sätt lättare åt det hållet då jag lätt skulle kunna klä en flicka i de kläderna också. En klänning på en pojke är ju inte alla så bekväma med . Fast 90% är ju ändå ganska mycket. Vi pratar här hemma om lillebror men påminner ibland om att det KAN bli en lillasyster.
  • Trollsländan3

Men vilket otrevligt bemötande! Tycker som ovan att du kan våga dig på att köpa nått åt de tjejiga hållet, så kan du alltid köpa mer sen

Här är de vänt åt andra hållet, har 2 flickor sen innan o väntar min tredje nu och är så sjukt trött på rosa o flickkläder. Har bara köpt neutrala o "pojkfärger", bara svärmor som fortfarande envisas med kläder avsedda för flickor
  • Moorii

Jaha, så ligger man vaken igen. Börjar bli rutin nu, vilket jag inte uppskattar.. Hade varit så skönt att få sova ordentligt en natt! Lillen har dessutom hicka, så det är svårt att slappna av och försöka somna om. Nån mer än jag som har sömnproblem? Något knep för att somna om?

• Trollsländan3
    Moorii skrev 2016-06-09 04:53:39 följande:

Jaha, så ligger man vaken igen. Börjar bli rutin nu, vilket jag inte uppskattar.. Hade varit så skönt att få sova ordentligt en natt! Lillen har dessutom hicka, så det är svårt att slappna av och försöka somna om. Nån mer än jag som har sömnproblem? Något knep för att somna om?

Samma problem här hemma. "Bara" vaknat 3 ggr inatt. Går uppp o kissar.

Sen brukar jag kolla på netflix eller viaplay tills jag somnar om
  • Linafina22

Mitt problem är mina barn, dom sover dåligt. Å min 2 1/2 åring vaknar innan fem och då åker min man till jobbet. Som tur var kan jag åka hem och sova efter 9 när jag lämnat på dagis!

• Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-09 06:30:43 följande:

Samma problem här hemma. "Bara" vaknat 3 ggr inatt. Går uppp o kissar.

Sen brukar jag kolla på netflix eller viaplay tills jag somnar om

Aha, kanske det jag får göra nästa gång :) lyckades somna om efter tre timmar den här gången.
  • Moorii
    Linafina22 skrev 2016-06-09 08:07:21 följande:

Mitt problem är mina barn, dom sover dåligt. Å min 2 1/2 åring vaknar innan fem och då åker min man till jobbet. Som tur var kan jag åka hem och sova efter 9 när jag lämnat på dagis!

Ojdå, ja det kan man ju inte göra så mycket åt :/ tur du kan ta igen det då!
  • Sommarmalva

Jag vaknar många gånger om natten för att jag behöver vända på mig. Har så ont i fogarna på natten och det är en pärs att vända på sig. Vaknar av att det gör ont i höften som jag ligger på sen när jag ska vända på mig gör det fruktansvärt ont i bäckenet och ofta knäpper det till, så obehagligt ljud! Svårt att somna på kvällen med, då lillebror då bökar för fullt för att hitta rätt sovställning i magen. Sen när det väl lugnat sig så är det dags för mig att vända mig om, och då börjar han om igen... Suck!

• Niyoh81

Har oxå svårt att sova...så jobbigt att kigga vaken när kl ringer 5. Mina fogar e hemska nu...vill bara dö...nästa vecka börjar ja jobba heltid igen. Bävar.. Men går in i v.38 på tisdag...fortsätter och molar på men inge mer....såååå less nu :(

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)