• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Namnlös2015

Nu kommer jag försvinna lite från tråden och FL överhuvudtaget!

I natt föddes vår lilla bebis, kl 00.14 kom hon :) 3295 gram, 50 lång och 29 dagar förtidigt :)

• fastfrusen
    Namnlös2015 skrev 2016-06-09 13:49:04 följande:

I natt föddes vår lilla bebis, kl 00.14 kom hon :) 3295 gram, 50 lång och 29 dagar förtidigt :)

Åh vad roligt :) Grattis!
  • Timoteja

Grattis! :)
  • SommarDahlia

Grattis till bebisen!

Märks att många börjat gå hem från jobb, många som har tid att skriva inlägg :)

Själv har jag 2 arbetspass kvar. Har varit en vända på sjukan i början på veckan efter en smärtsam helg. Fick oerhört ont i höger njure i fredags (andra gången denna graviditeten ). Åkte först till VC och fick utskrivet antibiotikan som hjälpte sist men denna gången tog den inte. I måndags åkte jag in och blev inlagd med vidgat njurbäcken och en snabbsänka på 90 (ska tydligen vara max 8). Har fått ny antibiotika och nu är jag hemma igen. Blir dock inget mer jobb denna veckan då läkaren tyckte det var viktigt med vila.

Nån mer som börjat känna att förlossningen kanske närmar sig?

• Sommarmalva
    SommarDahlia skrev 2016-06-09 16:30:47 följande:

Grattis till bebisen!

Märks att många börjat gå hem från jobb, många som har tid att skriva inlägg :)

Själv har jag 2 arbetspass kvar. Har varit en vända på sjukan i början på veckan efter en smärtsam helg. Fick oerhört ont i höger njure i fredags (andra gången denna graviditeten ). Åkte först till VC och fick utskrivet antibiotikan som hjälpte sist men denna gången tog den inte. I måndags åkte jag in och blev inlagd med vidgat njurbäcken och en snabbsänka på 90 (ska tydligen vara max 8). Har fått ny antibiotika och nu är jag hemma igen. Blir dock inget mer jobb denna veckan då läkaren tyckte det var viktigt med vila.

Nån mer som börjat känna att förlossningen kanske närmar sig?

Ja nu börjar det kännas att förlossningen närmar sig! Var idag o pratade med läkare om ev igångsättning. Han kollade bara lite hur de andra förlossningarna varit och sen fick vi ett datum!! Trodde jag skulle vara tvungen att argumentera för mig, varför jag ville ha igångsättning men tror han fattade när han läste om sista. " du ringde in kl 00.01 efter att ha fått värkar efter vattenavgång. Kl 00.15 var en flicka född" .... Ja det gick fort! Sååå skönt att få göra detta under kontrollerade former denna gång! Känns helt fantastiskt och det blir två veckor innan beräknat dessutom så slipper vänta så länge. Har nu bara 5 veckor kvar istället för 7!!!! Börjar känna mig stressad... Vi som vill göra så mycket i sommar
  • Empa86

Oj så spännande! Grattis :) Hoppas allt gick bra!
  • Trollsländan3

Grattis!
  • Trollsländan3

Någon mer än jag som springer på toa då jag känner mig kissnödig ofta? Men de kommer bara lite, ibland mer(på natten o morgonen)

Säker går jag 15 ggr per dyng!

• Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-10 09:41:05 följande:

Någon mer än jag som springer på toa då jag känner mig kissnödig ofta? Men de kommer bara lite, ibland mer(på natten o morgonen)

Säker går jag 15 ggr per dyng!

Jag gjorde det under flera veckors tid, väldigt många toalettbesök! Nu verkar det dock som jag lärt mig när jag antagligen inte är kissnödig egentligen och när jag faktiskt behöver gå, så blir inte lika ofta längre, men oftare än innan jag blev gravid ändå.
  • Trollsländan3
    Moorii skrev 2016-06-10 09:47:11 följande:

Jag gjorde det under flera veckors tid, väldigt många toalettbesök! Nu verkar det dock som jag lärt mig när jag antagligen inte är kissnödig egentligen och när jag faktiskt behöver gå, så blir inte lika ofta längre, men oftare än innan jag blev gravid ändå.

Bra att man inte är ensam om de "problemet". Tänkte ändå fråga bm på måndag om att lämna urin för uivtest.

Börjar bli ömmt där nere av att torka sig så ofta, blir nu att badda bara
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)