• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Axelberg79

Nu känns det nästan som lindrig mensvärk för mig. Är i v 35 (34+2) visst kan det då vara att lillbuse håller på att lägger sig till rätta då??

• calabalic
    Käpy84 skrev 2016-06-17 10:17:22 följande:

Hej.

Tänkte oxå hoppa in här ????. Är i v 35 nu.

Beräknad till 22/7 spännande att se när barnet bestämmer sig för att komma.

Har varit hemma sen i början av Maj för smärtor med foglossning, och har ett tungt jobb, nu är jag hemma med gravidpenning.

Har 2 barn som blir 6 och 7 i Nov. Det var tätt mellan dom och nu kommer en sladdis.

Hoppas ni andra klarar er bra i denna väntan ????

Oj dina två första måste ju ha kommit ännu tätare än mina då! Hur har det varit för dig att ha två barn så tätt?
  • Empa86

Åh äntligen har jag gått på semester. Är i vecka 35+6 idag och skulle inte orka jobba en dag till. Var hos barnmorskan i onsdag och hon sa att huvudet var långt ner och tyckte inte det var konstigt att det börjat bli tryck i mina sammandragningar. Fick ny tid om två veckor och hon avslutade med att säga " ja vi får se om vi ses då eller om du hunnit få redan" Spännande :)

• Käpy84
    calabalic skrev 2016-06-17 21:04:20 följande:

Oj dina två första måste ju ha kommit ännu tätare än mina då! Hur har det varit för dig att ha två barn så tätt?

Det är exakt 1 år -2 dagar mellan dom. Hur tätt är det mellan dina? Både min man och jag tycker det har varit väldigt bra att ha dom så tätt, det var planerat. Allt har gått smidigt och dom är väldigt bra vänner och stöttepelare för varandra. Många praktiska saker som att dom kan gå i samma gymnastikklass, simkurs, mm. Har faktiskt inte märkt några nackdelar med att ha dom så tätt.
  • Käpy84

Nu gick jag upp i tråden och läste att du calabalic oxå nyligen lagt till dig i tråden och hur tätt det kommer att bli mellan dina. Haha jag ska läsa på bättre nästa gång. Hoppas du slipper havandeskapsförgiftning denna gång och att det går bra på läkarbesöket nästa vecka.

• Sommarmalva
    SommarDahlia skrev 2016-06-17 15:48:57 följande:

Nu är jag också hemma. Börjar med semester i 3 veckor.

35+2 idag och Plutten är nästan helt fixerad. BM sa att de troligtvis inte kommer dröja till BF innan den kommer men sånt vågar man inte riktigt lyssna på även om man innerligt hoppas att hon har rätt!

Oj så spännande! Varför tror hon att bebis kommer tidigare?
  • Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-06-17 20:44:17 följande:
    Ja jag har också läst att de ofta fixerar sig senare om man varit gravid tidigare - en del fixeras inte förrän precis inför förlossningen. Och det är väl att både mage och bäcken är utvidgade. I mitt fall räknas jag dock som förstföderska eftersom jag bara gjort planerat snitt innan, ingen bebis har varit nere i mitt bäcken över huvudtaget. Vad skönt för dig att ha ett datum inbokat - och att du slipper gå över tiden! :) Har du blivit igångsatt förut?
    Just det ja, då blir ju ju förstföderska... Ja det är jätteskönt att ha ett datum! Och att det är två veckor innan bf! Fick lite panik i början när jag fick veta, två veckor bara försvann liksom men nu är det bara skönt! Har inte blivit igångsatt innan så det känns lite skumt men så härligt att vara inne på förlossningen från början! Att de har koll! Min sista förlossning gick typ på 15 minuter och dottern föddes i sängen hemma. Det är därför vi har igångsättning denna gång för att få ha det under kontroll. Fast har ju läst såna skräckhistorier om igångsättning så lite orolig är jag...
  • tovemaja

Så skönt att läsa inlägg som ditt! Det kommer att bli ganska precis 17 månader mellan mina pojkar och alla bara säger till mig hur jobbigt allt kommer att bli för oss! Eftersom nr 2 inte var planerad (men otroligt välkommen!) så är det lite för lätt att lyssna på det örat ibland. Då är det skönt att höra om erfarna föräldrar med barnen tätt och om de fördelar som finns!

Tack!

Käpy84 skrev 2016-06-17 22:45:28 följande:

Det är exakt 1 år -2 dagar mellan dom. Hur tätt är det mellan dina? Både min man och jag tycker det har varit väldigt bra att ha dom så tätt, det var planerat. Allt har gått smidigt och dom är väldigt bra vänner och stöttepelare för varandra. Många praktiska saker som att dom kan gå i samma gymnastikklass, simkurs, mm. Har faktiskt inte märkt några nackdelar med att ha dom så tätt.

• Adis83

Hej allihop!
    Går idag in i vecka 39 (38+0) o har inte fått en blund knappt på hela natten då jag varit uppe och kissat och däremellan haft galet ont vid hö njure. Såg blod i urinen så beslöt mig för att ringa och rådfråga med FL, fick en tid kl 10. Detta är min sjätte graviditet och har haft hydronefros 5 av dessa, så håller tummarna nu att jag inte blir sämre nu!

Såg att några har skrivit om att ha tätt mellan barnen ovan! Det skiljer 13 månader mellan mina äldsta pojkar som nu är 12 och 13. Har gått hur bra som helst! :)

• Sommarmalva
    Adis83 skrev 2016-06-18 07:24:52 följande:

Hej allihop!
    Går idag in i vecka 39 (38+0) o har inte fått en blund knappt på hela natten då jag varit uppe och kissat och däremellan haft galet ont vid hö njure. Såg blod i urinen så beslöt mig för att ringa och rådfråga med FL, fick en tid kl 10. Detta är min sjätte graviditet och har haft hydronefros 5 av dessa, så håller tummarna nu att jag inte blir sämre nu!

Såg att några har skrivit om att ha tätt mellan barnen ovan! Det skiljer 13 månader mellan mina äldsta pojkar som nu är 12 och 13. Har gått hur bra som helst! :)

Oj! Låter inte kul! Hur kommer det sig att du fått detta varje graviditet? Jag hade utvidgat njurbäcken för någon månad sedan som berodde på njursten. Är det njursten du får varje gång eller vad är det som hindrar?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)