• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Linafina22

Idag är jag 36+2 och var inne på tillväxtultraljud. För att mina tidigare två har varit stora. Bebisen beräknas redan väga ca 3500g, så det känns ju ganska stort. Vi var inställda på att få kriga för igångsättning, men istället visar det sig att han inte bara är stor utan han har lagt sig i säte sen senaste ultraljud. Så nu blir det vändningsförsök på torsdag! Det värsta är att jag är dunder rädd för kejsarsnitt!!!!

• Axelberg79

Det börjar kännas att det börjar bli dax, igår tvättade jag bebiskläder och köpte färgen till spjälsängen. Allt är nu inhandlat och väntan kommer nog att bli lång de resterande 42 dagarna.

• tovemaja

Jag känner tvärtom! Vill att tiden ska sakta ner just nu! Har gått hem från jobbet, maken är föräldraledig och sonen (16 mån) är på så mysigt och glatt humör. Han är centrum av vår tillvaro just nu... Verkligen! Är lite rädd för den förändring som komma skall om just 42 dagar... Men självklart är mini välkommen när han vill :)

Axelberg79 skrev 2016-06-14 08:38:31 följande:

Det börjar kännas att det börjar bli dax, igår tvättade jag bebiskläder och köpte färgen till spjälsängen. Allt är nu inhandlat och väntan kommer nog att bli lång de resterande 42 dagarna.

• tovemaja

Vad är det som skrämmer dig med KS? Bara genuint nyfiken få jag har en hemlig önskan om att få planerat snitt... Tyckte att min första förlossning, som var helt normal, var så jobbig psykiskt och fysiskt. Dock har jag ingen egentlig anledning till ett snitt och kommer därför inte att be om ett. Hoppas istället på att det går snabbare och smidigare nu andra gången.

Linafina22 skrev 2016-06-13 16:16:13 följande:

Idag är jag 36+2 och var inne på tillväxtultraljud. För att mina tidigare två har varit stora. Bebisen beräknas redan väga ca 3500g, så det känns ju ganska stort. Vi var inställda på att få kriga för igångsättning, men istället visar det sig att han inte bara är stor utan han har lagt sig i säte sen senaste ultraljud. Så nu blir det vändningsförsök på torsdag! Det värsta är att jag är dunder rädd för kejsarsnitt!!!!

• Linafina22
    tovemaja skrev 2016-06-14 12:38:00 följande:

Vad är det som skrämmer dig med KS? Bara genuint nyfiken få jag har en hemlig önskan om att få planerat snitt... Tyckte att min första förlossning, som var helt normal, var så jobbig psykiskt och fysiskt. Dock har jag ingen egentlig anledning till ett snitt och kommer därför inte att be om ett. Hoppas istället på att det går snabbare och smidigare nu andra gången.

Jag är extremt rädd för allt som har med blod, skära i kroppen och bedövning att göra! Jag kan inte ens föreställa mig hur jag skulle ta det om det inte fanns några allternativ. Men självklart är mitt barn och min hälsa det absolut viktigaste!!! Men jag skulle vara totalt livrädd! Födda i säte är inget alternativ efter som mitt barn kommer vara för stort.
  • Ludde123

Jag är i vecka 36+1 och vår lilla tjej ligger i säte.....verkar inte ha några egna planer på att vända sig rätt. Hon är ganska lugn i magen, har varit så hela tiden. Det känns inte som att hon kommer få ordentligt med fart för att vända runt.

• Virvelin

Hej! Ser att ni pratar sätesbjudningar. Jag är i vecka 36+4 och väntar mitt andra barn. Första barnet satt i säte och föddes med snitt, så även denna kotte. Fick snittet fastställt idag.

• Sommarmalva
    Linafina22 skrev 2016-06-13 16:16:13 följande:

Åh, jobbig sits! Hur stor beräknas bebis vara vid födseln om den fortsätter i samma takt? Sa de nåt om det? Hoppas vändningsförsöket går vägen!
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-06-12 23:09:40 följande:

Nu händer det konstiga saker igen. Tidigt imorse vaknade jag av att hela magen krampade, det gjorde ganska ordentligt ont! Kunde inte röra mig på ett tag eftersom det då bara gjorde ondare, tills jag till slut lyckades vända på mig. Då släppte det. Vad var detta? Någon som haft liknande?

Hmm var det som sammandragningar, eller hur menar du med kramper? Känt nåt mer av det?
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-06-14 22:51:44 följande:

Hmm var det som sammandragningar, eller hur menar du med kramper? Känt nåt mer av det?

Jag har sammandragningar många gånger om dagen, detta var nåt annat. Svårt att förklara, men det spände och drog på och runtom hela magen, på ett smärtsamt sätt. Har som tur är inte känt av det mer, men molvärk har satt igång sen några dagar. Tror han ligger långt ner! Hur mår du nu?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)