• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-10 10:07:18 följande:

Bra att man inte är ensam om de "problemet". Tänkte ändå fråga bm på måndag om att lämna urin för uivtest.

Börjar bli ömmt där nere av att torka sig så ofta, blir nu att badda bara

Aha, du tänker så. Jag hoppas inte jag har nåt sånt, men nojar gör man ju när folk påstår att man kan ha uvi utan symtom då man är gravid. Har haft det rätt ofta innan nämligen och nu när det ska vara så lätt att få det så har jag inte märkt att det skulle vara så. I vanliga fall är det ett helvete att ha! Jobbigt det där :P

Ojdå, ja det är ju lite av ett problem :)
  • Niyoh81
    Namnlös2015 skrev 2016-06-09 13:49:04pånde:

Nu kommer jag försvinna lite från tråden och FL överhuvudtaget!

I natt föddes vår lilla bebis, kl 00.14 kom hon :) 3295 gram, 50 lång och 29 dagar förtidigt :)

Grattis till lillsessan :)
    SommarDahlia skrev 2016-06-09 16:30:47 följande:

Grattis till bebisen!

Märks att många börjat gå hem från jobb, många som har tid att skriva inlägg :)

Själv har jag 2 arbetspass kvar. Har varit en vända på sjukan i början på veckan efter en smärtsam helg. Fick oerhört ont i höger njure i fredags (andra gången denna graviditeten ). Åkte först till VC och fick utskrivet antibiotikan som hjälpte sist men denna gången tog den inte. I måndags åkte jag in och blev inlagd med vidgat njurbäcken och en snabbsänka på 90 (ska tydligen vara max 8). Har fått ny antibiotika och nu är jag hemma igen. Blir dock inget mer jobb denna veckan då läkaren tyckte det var viktigt med vila.

Nån mer som börjat känna att förlossningen kanske närmar sig?

Skönt med bara 2 pass kvar. Sj kommer ja börja jobba heltid igen på ons enda till bf :/ känns mindre kul. Går in i v.38 på tisdag. Hoppas verkligen bebis vill titta ut innan.
  • Timoteja

Bara sju arbetsdagar kvar, sen tar jag semester och vilar upp mig innan bebben kommer. I kväll tvättar jag bebiskläder och längtar efter det lilla pyret. Fem veckor kvar, men man vet ju aldrig, han kanske vill komma ut tidigare eller senare.

• Moorii

Åh, tvättade alla kläder förra veckan. Kändes konstigt att det hängde små babykläder på tork :) 5 veckor och några dagar kvar här. Han får gärna titta ut tidigare dock! Vill bara träffa honom nu <3

• Sommarmalva

Jag har helt plötsligt också 5 veckor kvar ungefär. Har fått tid för igångsättning den 18 juli. Två veckor innan bf. Känns både spännande och skrämmande. Har läst såna skräckhistorier om igångsättning, samtidigt som det var lite av en skräckhistoria att föda hemma sist. Så värre kan det nog inte bli. Ska bli så skönt att få ha barnmorsker och läkare i närheten!! Och att vi nu redan hunnit fixa barnvakt. Ännu ett stressmoment borta.
    Bebiskläder är tvättade och ligger i spjälsängen och väntar eftersom vi inte har någon byrå för tillfället...

• tovemaja

Va nära det är för många av er! Är själv "bara" i mitten av v.34, har 45 dagar kvar! Med en liten 16-månaders hemma så har jag knappt hunnit tänka på lillebror i magen! Hoppas på att kunna förbereda mig lite mer mentalt nu när jag gått på semester! Inget mer jobb nu innan augusti 2017. Gött!!

Stort grattis namnlös2015 till din nykomling! Skönt att höra att allt gått bra trots den tidiga starten! Uppdatera oss mer när du vill och orkar! Kram

• anonymbfjulilängtar

Hej alla!

Har inte varit inne på ett tag men så härligt och läsa lite nu när det inte är lång tid kvar till bf!

Är i vecka 26 (35+3) och bebis har ännu inte vänt sig med huvudet ned.. Finns det fler här som har det så?

Ska till bm imorgån och prata om alternativ vändningsförsök, men efter att ha läst massa om det igår så känner jag att det känns säkrare med kejsarsnitt för att slippa göra vändningen

Vad tycker ni här i gruppen? Jag har en väldigt avslappnad attityd till snitt antagligen därför som det känns som det självklara valet för mig, men jag har läst att det kostar mycket och att bm kommer försöka att få mig att gå med på vändningen , så är lite orolig över att jag inte kommer kunna stå emot och säga nej :(

• Namnlös2015

Hej!

Vår dotter låg i säte och vägrade vända sig, så vi var inbokade för vändningsförsök i onsdags, dock gick vattnet redan i måndags i v 35+3. som tur var så var där tillräckligt med vatten för att våga försöka vända!

Det är du som väljer om du vill genomföra vändningen, du får avbryta om du tycker det för för ont! Och vill du inte vända så säger du det till läkaren! Ha gärna förklaring till varför :)

I mitt fall så var läkaren väldigt duktig och bebisen var väldigt medgörlig så det gick snabbt, smidigt och smärtfritt! Jag skulle inte tveka vändningsförsök igen!

anonymbfjulilängtar skrev 2016-06-12 07:33:57 följande:

Hej alla!

Har inte varit inne på ett tag men så härligt och läsa lite nu när det inte är lång tid kvar till bf!

Är i vecka 26 (35+3) och bebis har ännu inte vänt sig med huvudet ned.. Finns det fler här som har det så?

Ska till bm imorgån och prata om alternativ vändningsförsök, men efter att ha läst massa om det igår så känner jag att det känns säkrare med kejsarsnitt för att slippa göra vändningen

Vad tycker ni här i gruppen? Jag har en väldigt avslappnad attityd till snitt antagligen därför som det känns som det självklara valet för mig, men jag har läst att det kostar mycket och att bm kommer försöka att få mig att gå med på vändningen , så är lite orolig över att jag inte kommer kunna stå emot och säga nej :(

• Sommarmalva
    anonymbfjulilängtar skrev 2016-06-12 07:33:57 följande:

Hej alla!

Hur kommer det sig att du inte vill göra vändningsförsök? Jag har aldrig gjort det och vet absolut inget om det så undrar mest av nyfikenhet. Förstår hur det är att vilja något som man kanske inte får. Jag var så orolig över att inte få beviljat igångsättning, men efter max 5 minuter hos läkaren så hade vi ett datum! Trodde jag skulle vara tvungen att argumentera för vad jag ville men inga problem alls! Vill bara ge dig lite hopp, och hoppas att du kommer fram till vad du vill, och sen får igenom det. Blir verkligen en sten som försvinner från axlarna! Lycka till!
  • Moorii

Nu händer det konstiga saker igen. Tidigt imorse vaknade jag av att hela magen krampade, det gjorde ganska ordentligt ont! Kunde inte röra mig på ett tag eftersom det då bara gjorde ondare, tills jag till slut lyckades vända på mig. Då släppte det. Vad var detta? Någon som haft liknande?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)