• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Niyoh81

V.39 idag å bm. Gjorde en samnanfattning. Min bm blev förvånad att ja skulle föda el neutral. Men sa att ja har så dålig erfarenhet av EDA och lustgas tål ja inte. Blir andning och bad för min del. Hon kände även på tappen. Sa att den va mjuk å fin men låg än bakåt så bebis måste komma nee mer. Ska tillbaka nästa fredag å då ska hon göra en hinnsvepning. Men hoppas på att bebis e ute innan dess :)

• Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-06-21 17:28:59 följande:

V.39 idag å bm. Gjorde en samnanfattning. Min bm blev förvånad att ja skulle föda el neutral. Men sa att ja har så dålig erfarenhet av EDA och lustgas tål ja inte. Blir andning och bad för min del. Hon kände även på tappen. Sa att den va mjuk å fin men låg än bakåt så bebis måste komma nee mer. Ska tillbaka nästa fredag å då ska hon göra en hinnsvepning. Men hoppas på att bebis e ute innan dess :)

Hur kommer det sig att hon ska göra hinnsvepning nästa vecka?
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-06-21 19:27:52 följande:

Hur kommer det sig att hon ska göra hinnsvepning nästa vecka?

Eftersom ja bad henne om de. Trodde hon skulle säga nej. Sen ser hon oxå hur dålig ja e i fogarna å förstår mig att ja inte vill gå över tiden.
  • Axelberg79
    calabalic skrev 2016-06-21 13:03:37 följande:

Ni som har fött barn vaginalt förut, hur har era förlossningar varit? Var det som ni föreställt er? Fick ni skador eller hur snabbt var ni återställda?

Jag sprack ganska rejält förra gången , så dom gjorde ett löpande stygn. Det sved väldigt när jag var på toa. Men det gick ju över.
  • Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-06-21 20:35:24 följande:
    Eftersom ja bad henne om de. Trodde hon skulle säga nej. Sen ser hon oxå hur dålig ja e i fogarna å förstår mig att ja inte vill gå över tiden.
    Ok. Hur går en hinnsvepning till? Då får man åka hem efteråt eller? Det blir inte som en igångsättning?
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-06-21 21:46:28 följande:

Ok. Hur går en hinnsvepning till? Då får man åka hem efteråt eller? Det blir inte som en igångsättning?

Bm typ rör om eller va man ska säga i tappen å försöker lossa hinner som gör att man få sd som kan leder till värkar. Är inte jämt de funkar.

Haha hoppas du förstod min förklaring :)

Vissa bm vill inte göra de.
  • Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-06-21 22:16:42 följande:
    Bm typ rör om eller va man ska säga i tappen å försöker lossa hinner som gör att man få sd som kan leder till värkar. Är inte jämt de funkar.

Haha hoppas du förstod min förklaring :)

Vissa bm vill inte göra de.
    Ah, hon liksom "retar upp" tappen lite? Det blir alltså inte igångsättning utan mer påskyndande kanske? Jag har ju fått tid för igångsättning så undrar över allt sånt just nu, hihi. Har googlat alltför mycket och blivit mer rädd än förberedd... Pratade med bm idag om detta och hon sa att man ska INTE googla så mycket!
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-06-21 23:14:21 följande:

Ah, hon liksom "retar upp" tappen lite? Det blir alltså inte igångsättning utan mer påskyndande kanske? Jag har ju fått tid för igångsättning så undrar över allt sånt just nu, hihi. Har googlat alltför mycket och blivit mer rädd än förberedd... Pratade med bm idag om detta och hon sa att man ska INTE googla så mycket!

Vid inskrivningen sa min barnmorska att det borde vara lag på att gravida var förbjudna att googla.... hahahahahaha
  • Axelberg79

Nu i natt har jag vaknat av sd. Dom tilltar verkligen i styrka nu, men inte så mycket och regelbundet så jag tror att det är på G.

• Moorii

Haha, lustigt det där. Min bm ger mig så dålig information så jag blir tvingad att googla efter våra möten.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)