• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Niyoh81
    Adis83 skrev 2016-06-22 12:02:58 följande:

Usch det känns ju så surt!

Har du fått tid för igångsättning el tom snitt?

Nä...snitt kommer ja aldrig välja om ja inte verkligen måste å igångsättning verkar omöjligt för min del.

Bara vänta ut denna bebis. :(
  • Liinaa91

Hej alla juli mammor! Skriver här lite har bf den 29 juni men lär gå över eftersom lillen forfarande inte fixerat sig. 39+0 imorgon så hoppas verkligen att det blir snart.

Det är mitt andra barn, förra graviditeten gick jag över tiden och blev igångsatt.

• Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-22 20:21:11 följande:

Googlar mycke sj men faktisk inte medans ja varit gravid...blir ju knäpp till slut....hahaSpännande :) vilken v e du i?

Jag gick in i v 36 idag. Men jag hoppas verkligen att den lilla busen vill stanna kvar där inne i minst 4 v till, sambon min är lastbilschaufför och har långveckor i minst 3v till så han är borta från måndag till torsdag/fredag. Men jag gick över 4 dagar med sonen, men det är snart 13 år sedan och det är inte samma pappor.
    Sommarmalva skrev 2016-06-22 11:47:53 följande:

Vad menas med löpande stygn?

Det är när dom inte knyter på varje utan tar fler "loopar". Jag sprack hela vägen bak.[/quote]Oh! Hur kom det sig att du sprack så pass? Kanske man inte vet? Har ju varit min stora skräck, eller att de ska få för sig att klippa...hua.... Känns som att kvinnan skulle vara mer skapt för att föda barn, vet inte hur naturen har tänkt riktigt...
  • Adis83
    Niyoh81 skrev 2016-06-22 21:04:51 följande:

Nä...snitt kommer ja aldrig välja om ja inte verkligen måste å igångsättning verkar omöjligt för min del.

Bara vänta ut denna bebis. :(

Åh :( Håller tummarna att du kommer igång snart då.
  • Adis83
    Liinaa91 skrev 2016-06-22 21:13:28 följande:

Hej alla juli mammor! Skriver här lite har bf den 29 juni men lär gå över eftersom lillen forfarande inte fixerat sig. 39+0 imorgon så hoppas verkligen att det blir snart.

Det är mitt andra barn, förra graviditeten gick jag över tiden och blev igångsatt.

Välkommen :)
  • Sommarmalva

God morgon! Vaknade tidigt i morse av vad jag tror är förvärkar. Har faktiskt inte haft det förut så här innan. Är i vecka 35 nu. Ska förvärkar försvinna när man vilar? Jag har bara legat i sängen och suttit i soffan nu men de fortsätter. Magen blir stenhård som med sammandragningarna men det känns som mensvärk och neråt ena ljumsken. Någon som kan nåt om förvärkar? De kommer rätt ofta och håller i närmare minuten. Gör inte jätteont utan mer att de känns om ni fattar.

• Sommarmalva

God morgon! Vaknade tidigt i morse av vad jag tror är förvärkar. Har faktiskt inte haft det förut så här innan. Är i vecka 35 nu. Ska förvärkar försvinna när man vilar? Jag har bara legat i sängen och suttit i soffan nu men de fortsätter. Magen blir stenhård som med sammandragningarna men det känns som mensvärk och neråt ena ljumsken. Någon som kan nåt om förvärkar? De kommer rätt ofta och håller i närmare minuten. Gör inte jätteont utan mer att de känns om ni fattar.

• tovemaja

Fortsätt tajma ett tag, ta en alvedon och vila. Går det inte över kan det ju ha dragit igång. Förra förlossningen började med väldigt svaga och relativt oregelbundna värkar för mig i en dag och två nätter innan vi fick åka in. Då tog de hinnorna och värkarna fick mer fart....

Sommarmalva skrev 2016-06-23 08:07:37 följande:

• Niyoh81

[qu6732160][quote-nick]Sommarmalva skrev 2016-06-22 12:01:09 följande:[/quote-nick]Hur kommer det sig att du blivit igångsatt? Jag är ju så orolig över att det ska bli så mycket värre bara för att kroppen inte själv bestämt att det är dags... Tycker du att det var skillnad på de gånger du fick dropp och gången med ballong?

Åh! Jag vet inte vad som skulle kännas bäst... Vill inte ha värkar över huvudtaget! Min bm sa igår att jamen du har ju klarat av tre förlossningar innan.... Jo det är sant... Men fortfarande skrämmer det mig denna gång. Kan kanske ha att göra med att det blev så intensivt sist när det gick så fort... Behövdes det användas tång eller sugklocka vid någon av dina förlossningar?[/quote]

Men första gick ja över tiden 15 dagar å blev igångsatt pga för lite fostervatten

Andra för att ja sa att ja orkade inte nå mer pga hemska foglossningar. Hade kryckor de sista veckorna. Hade nog lite tur med :)

Å tredje pga av vattenavgång som blev en infektion som sluta med akursnitt 3 dagar senare.

Oj tyckte inte de var så stor skillnad. Sista grav klarade ja mig helt utan smärtlindring.

Nä de två första kom utan nå hjälpmedel.

Fastän man är en "erfaren" föderska så e man nervös eftersom man vet att de kommer kännas nen samtidigt så vet man oxå vilken härlig känsla de är när man får se sitt barn för första gången <3

• Sommarmalva
    tovemaja skrev 2016-06-23 08:41:52 följande:

Fortsätt tajma ett tag, ta en alvedon och vila. Går det inte över kan det ju ha dragit igång. Förra förlossningen började med väldigt svaga och relativt oregelbundna värkar för mig i en dag och två nätter innan vi fick åka in. Då tog de hinnorna och värkarna fick mer fart....

Det har lugnat sig nu. Har fortfarande sammandragningar men de gör inte ont längre på samma sätt. Mer bara det där vanliga obehaget. Vill verkligen inte att det drar igång nu då vi bägge har ganska långt till släkten och har svårt att få barnvakt. Har ju planerad igångsättning om snart tre veckor och har ordnat allt med barnvakt oså till den dagen. Fast vill lillebror ut så vill han ju. Blev så orolig bara då det gick så fasligt fort sist så vi inte hann in. Hoppas innerligt att det inte kommer tillbaka. Kan det ha påverkat tappen nåt tro?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)