• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • fastfrusen
    Gemmy skrev 2016-06-28 11:44:12 följande:

tjejer skulle ni välja igångsättning med risken att det slutar i ännu ett kejsarsnitt, eller välja att vänta ut i två extra veckor, ifall det skulle starta av sig självt?

När jag har gått 40 fulla veckor, får jag komma in för igångsättning på sjukhuset. Dock har jag läst på att det ökar risken för kejsarsnitt. Med tanke på att jag gärna vill föda vaginalt, funderar jag på att avstå och vänta ut två extra veckor, om jag nu går över tiden

Jag tänker att det beror på varför man blir igångsatt, om det är en bra anledning så hade jag valt igångsättning! 
  • Gemmy

Sist blev jag igångsatt pga överburenhet, men det slutade i kejsarsnitt, då igångsättning misslyckades helt och hållet, värkarbetet gjorde ingen nytta. Så egentligen, kan man ju fråga, vad är chansen att exakt samma sak inte händer igen?

Så jag antar att jag fick det här valet, för att slippa gå över 2 veckor igen, eftersom jag gjorde det sist. Läkaren sa att dem kommer sätta igång mig igenom att ta hål på hinnorna..

Jag tänker, men tänk om jag väntar några dagar efter bf och det startar naturligt...tänk... *drömmer*

• Niyoh81

I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Blev ett omtumlande förlossning men vi alla mår bra och han e så underbar å snäll.

3088g och 50 lång å helt perfekt :)

• Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 12:06:15 följande:

I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Blev ett omtumlande förlossning men vi alla mår bra och han e så underbar å snäll.

Åh! Grattis!!!! Så härligt när det börjar droppa ner bebisar i tråden! Underbart! Grattis än en gång!
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-06-28 12:12:00 följande:

Åh! Grattis!!!! Så härligt när det börjar droppa ner bebisar i tråden! Underbart! Grattis än en gång!

Tack...börja bra men sluta i akutsnitt pga att han låg i säte.

• Moorii
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 13:02:16 följande:

Tack...börja bra men sluta i akutsnitt pga att han låg i säte.

Grattis! Så fin <3

Ojdå! Hade han lyckats vända på sig mot slutet?
  • Niyoh81
    Moorii skrev 2016-06-28 13:10:18 följande:

Grattis! Så fin <3

Ojdå! Hade han lyckats vända på sig mot slutet?

Jo föe enligt bm låg han med huvudet neråt förra veckan.
  • fastfrusen
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 13:22:25 följande:
    Så fin bebis :) Grattis!! 
  • Moorii
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 13:22:25 följande:

Vilken liten luring! Skönt att allt gick bra ändå!
  • Gemmy
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 12:06:15 följande:

åh grattis, vad fin!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)