• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva

Åhhhhh! Idag är jag sååå less! All ork ligger nere i fötterna! Kanske därför de är så svullna hehe..., magen känns enorm och är lägre än någonsin, känns som om den är i knät på mig hela tiden och jag vill bara gå o lyfta upp den liksom. Vanligt hushållsgöra tar kål på mig, och då städar jag inte ens. Men denna mat som ska lagas. Disk som ska i och ur diskmaskinen. Tvätt som ska hängas. Och alla dessa sammandragningar! Jag orkar inte längre. Hade helst bara legat i soffan o läst en bok. Hela dagarna! Men tre underbara ungar kräver sitt. Nu ikväll orkade jag knappt sitta o pussla med lillan... Får stå ut tre veckor till.
    Vet inte vad jag ville med detta inlägg. Bara gnälla lite.

• Linafina22
    Linafina22 skrev 2016-06-26 07:00:15 följande:

Imorgon ska jag på tillväxtultraljud och förväntar mig en tid för igångsättning då oxå! Så nu borde inte bäbis vara långt borta!

Det blev en tid för igångsättning!!!! Imorgon ska dom försöka få igång förlossningen... Känns helt galet. Jag hoppas bara min kropp är redo så det går hyfsat lätt. Men vi vågar inte vänta längre, vill inte att lillebror ska lägga på sig för mycket! Så imorgon eftermiddag är det bara hålla tummarna:)
  • Axelberg79
    Linafina22 skrev 2016-06-28 06:30:07 följande:

Det blev en tid för igångsättning!!!! Imorgon ska dom försöka få igång förlossningen... Känns helt galet. Jag hoppas bara min kropp är redo så det går hyfsat lätt. Men vi vågar inte vänta längre, vill inte att lillebror ska lägga på sig för mycket! Så imorgon eftermiddag är det bara hålla tummarna:)

Håller alla tummar och tår jag har!!! :)
  • Trollsländan3

Vad spännande!

Vilken vecka är du i?

Ja ska få mitt datum för igångsättning imorgon... väldigt nervöst!
  • fastfrusen
    Sommarmalva skrev 2016-06-27 22:43:04 följande:

Åhhhhh! Idag är jag sååå less! All ork ligger nere i fötterna! Kanske därför de är så svullna hehe..., magen känns enorm och är lägre än någonsin, känns som om den är i knät på mig hela tiden och jag vill bara gå o lyfta upp den liksom. Vanligt hushållsgöra tar kål på mig, och då städar jag inte ens. Men denna mat som ska lagas. Disk som ska i och ur diskmaskinen. Tvätt som ska hängas. Och alla dessa sammandragningar! Jag orkar inte längre. Hade helst bara legat i soffan o läst en bok. Hela dagarna! Men tre underbara ungar kräver sitt. Nu ikväll orkade jag knappt sitta o pussla med lillan... Får stå ut tre veckor till.
    Vet inte vad jag ville med detta inlägg. Bara gnälla lite.

Jag tror jag förstår precis hur du känner dig! Är så trött på detta nu och blir matt när jag tänker att om man går över tiden så kan det vara 5 veckor kvar.. Svullnaden, svårigheterna att röra på sig pga gigantisk mage, tröttheten, foglossningen - gah. Min mage vägrar sjunka och bebis vänder sig fortfarande åt alla håll och trycker ofta upp mot lungorna.. Och eftersom han inte fixerar sig tänker jag att det säkert kommer bli en augustibebis. Jag tänker att det är okej att klaga litegrann, de är ju i princip fullgångna nu!
  • Linafina22
    Axelberg79 skrev 2016-06-28 07:28:35 följande:

Håller alla tummar och tår jag har!!! :)

Tack, de kan jag nog behöva:)
    Trollsländan3 skrev 2016-06-28 08:29:16 följande:

Vad spännande!

Vilken vecka är du i?

Ja ska få mitt datum för igångsättning imorgon... väldigt nervöst!

I dag är jag 38+3, så bäbisen är ju färdig bakad där inne! På ultraljudet igår trodde dom han vägde 4200g. Jag hoppas verkligen att det stämmer... Inte mer, de räcker!
  • Sommarmalva
    Åh spännande! Vet du på vilket sätt de har tänkt sätta igång?
    Önskar stort lycka till!
  • Sommarmalva
    fastfrusen skrev 2016-06-28 08:46:36 följande:
    Jag tror jag förstår precis hur du känner dig! Är så trött på detta nu och blir matt när jag tänker att om man går över tiden så kan det vara 5 veckor kvar.. Svullnaden, svårigheterna att röra på sig pga gigantisk mage, tröttheten, foglossningen - gah. Min mage vägrar sjunka och bebis vänder sig fortfarande åt alla håll och trycker ofta upp mot lungorna.. Och eftersom han inte fixerar sig tänker jag att det säkert kommer bli en augustibebis. Jag tänker att det är okej att klaga litegrann, de är ju i princip fullgångna nu!
    Jag har "turen" eller vad man ska säga att veta att jag inte kommer gå över, eftersom jag ska bli igångsatt. Det är räddningen för mig nu tror jag. Att jag VET att det är tre veckor kvar. Bara att härda ut och räkna ner. Jag känner mig lite orolig över bara att lillebror ska vilja komma tidigare. Sammandragningarna har ändrat sig lite tycker jag och känns kraftigare. Och detta huvud som trycker neråt är obehagligt... Så även om jag vill att bebis ska komma ut NU så vill jag att den stannar tills den 18e. Vi har ju igångsättning av en anledning...
  • Gemmy

tjejer skulle ni välja igångsättning med risken att det slutar i ännu ett kejsarsnitt, eller välja att vänta ut i två extra veckor, ifall det skulle starta av sig självt?

När jag har gått 40 fulla veckor, får jag komma in för igångsättning på sjukhuset. Dock har jag läst på att det ökar risken för kejsarsnitt. Med tanke på att jag gärna vill föda vaginalt, funderar jag på att avstå och vänta ut två extra veckor, om jag nu går över tiden

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)