• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-06-21 23:14:21 följande:

Ah, hon liksom "retar upp" tappen lite? Det blir alltså inte igångsättning utan mer påskyndande kanske? Jag har ju fått tid för igångsättning så undrar över allt sånt just nu, hihi. Har googlat alltför mycket och blivit mer rädd än förberedd... Pratade med bm idag om detta och hon sa att man ska INTE googla så mycket!

Exakt.

Har sj blivit igångsatt alla 3 ggr. Första gången satt de in en ballong å de andra gångerna har de använt sig av värkstimulerande dropp.

Kommer gå bra gumman <3

Googlar mycke sj men faktisk inte medans ja varit gravid...blir ju knäpp till slut....haha
    Axelberg79 skrev 2016-06-22 07:43:01 följande:

Nu i natt har jag vaknat av sd. Dom tilltar verkligen i styrka nu, men inte så mycket och regelbundet så jag tror att det är på G.

Spännande :) vilken v e du i?
  • Adis83

Var på läkarbesök igår och fick klartecken för igångsättning. Men när läkaren skulle kolla status på tappen så sa hon att den var bakåtlutad men mogen (?) men hon kunde reta lite med fingret iaf.
    Sedan frågade hon varför jag blivit snittad förra ggn och jag förklarade att jag hade föreliggande moderkaka. Då sa läkaren att det bästa vore om jag kom igång av mig själv eftersom en igångsättning kan innebära lite intensivare värkar med hormoner (ex dropp el gel) när man haft just föreliggande moderkaka är ärret lite tunnare och kan orsaka att ärret går sönder.
    Min man som vet hur jag fungerar frågade då hur ofta det händer så jag slipper bli orolig i onödan ( mästergooglaren) och hon svarade ca 10%.

Hon tyckte väl lite synd om mig så jag fick iaf en tid för igångsättning på måndag morgon. Jag ska då få en bard-kateter och sedan ska de ta hål på hinnorna.

Suck.

• Niyoh81
    Adis83 skrev 2016-06-22 08:54:44 följande:

Var på läkarbesök igår och fick klartecken för igångsättning. Men när läkaren skulle kolla status på tappen så sa hon att den var bakåtlutad men mogen (?) men hon kunde reta lite med fingret iaf.

Sedan frågade hon varför jag blivit snittad förra ggn och jag förklarade att jag hade föreliggande moderkaka. Då sa läkaren att det bästa vore om jag kom igång av mig själv eftersom en igångsättning kan innebära lite intensivare värkar med hormoner (ex dropp el gel) när man haft just föreliggande moderkaka är ärret lite tunnare och kan orsaka att ärret går sönder.

Min man som vet hur jag fungerar frågade då hur ofta det händer så jag slipper bli orolig i onödan ( mästergooglaren) och hon svarade ca 10%.

Hon tyckte väl lite synd om mig så jag fick iaf en tid för igångsättning på måndag morgon. Jag ska då få en bard-kateter och sedan ska de ta hål på hinnorna.

Suck.

Fick liknande svar av min läkare varför hon inte ville sätta igång mig. Vart snittad med sista 2010. Så de är ju några år sen.

Sj har ja kvar 12 dagar men är väldigt neg över att få se nån bebis förrän efter bf :(
  • Axelberg79

Googlar mycke sj men faktisk inte medans ja varit gravid...blir ju knäpp till slut....hahaSpännande :) vilken v e du i?[/quote]

Jag gick in i v 36 idag. Men jag hoppas verkligen att den lilla busen vill stanna kvar där inne i minst 4 v till, sambon min är lastbilschaufför och har långveckor i minst 3v till så han är borta från måndag till torsdag/fredag. Men jag gick över 4 dagar med sonen, men det är snart 13 år sedan och det är inte samma pappor.

• Niyoh81
    Axelberg79 skrev 2016-06-22 09:53:21 följande:

Googlar mycke sj men faktisk inte medans ja varit gravid...blir ju knäpp till slut....hahaSpännande :) vilken v e du i?

Jag gick in i v 36 idag. Men jag hoppas verkligen att den lilla busen vill stanna kvar där inne i minst 4 v till, sambon min är lastbilschaufför och har långveckor i minst 3v till så han är borta från måndag till torsdag/fredag. Men jag gick över 4 dagar med sonen, men det är snart 13 år sedan och det är inte samma pappor.[/quote]

Ok men hoppas de lugnar ner sig. Du får vila mycket.
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-21 21:10:19 följande:
    Jag sprack ganska rejält förra gången , så dom gjorde ett löpande stygn. Det sved väldigt när jag var på toa. Men det gick ju över.
    Vad menas med löpande stygn?
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-22 07:40:39 följande:
    Vid inskrivningen sa min barnmorska att det borde vara lag på att gravida var förbjudna att googla.... hahahahahaha
    Haha ja det stämmer nog. Men jag kan bara inte låta bli! Jag googlar om allt hela tiden!
  • Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-06-22 07:59:45 följande:
    Exakt.

Har sj blivit igångsatt alla 3 ggr. Första gången satt de in en ballong å de andra gångerna har de använt sig av värkstimulerande dropp.

Kommer gå bra gumman <3

Googlar mycke sj men faktisk inte medans ja varit gravid...blir ju knäpp till slut....haha
    Axelberg79 skrev 2016-06-22 07:43:01 följande:

Nu i natt har jag vaknat av sd. Dom tilltar verkligen i styrka nu, men inte så mycket och regelbundet så jag tror att det är på G.

Spännande :) vilken v e du i?
    Hur kommer det sig att du blivit igångsatt? Jag är ju så orolig över att det ska bli så mycket värre bara för att kroppen inte själv bestämt att det är dags... Tycker du att det var skillnad på de gånger du fick dropp och gången med ballong?
    Åh! Jag vet inte vad som skulle kännas bäst... Vill inte ha värkar över huvudtaget! Min bm sa igår att jamen du har ju klarat av tre förlossningar innan.... Jo det är sant... Men fortfarande skrämmer det mig denna gång. Kan kanske ha att göra med att det blev så intensivt sist när det gick så fort... Behövdes det användas tång eller sugklocka vid någon av dina förlossningar?
  • Adis83
    Niyoh81 skrev 2016-06-22 09:02:31 följande:
    Fick liknande svar av min läkare varför hon inte ville sätta igång mig. Vart snittad med sista 2010. Så de är ju några år sen.

Sj har ja kvar 12 dagar men är väldigt neg över att få se nån bebis förrän efter bf :(
    Usch det känns ju så surt!
    Har du fått tid för igångsättning el tom snitt?
  • Axelberg79

Googlar mycke sj men faktisk inte medans ja varit gravid...blir ju knäpp till slut....hahaSpännande :) vilken v e du i?[/quote]

Jag gick in i v 36 idag. Men jag hoppas verkligen att den lilla busen vill stanna kvar där inne i minst 4 v till, sambon min är lastbilschaufför och har långveckor i minst 3v till så han är borta från måndag till torsdag/fredag. Men jag gick över 4 dagar med sonen, men det är snart 13 år sedan och det är inte samma pappor.

Sommarmalva skrev 2016-06-22 11:47:53 följande:

Vad menas med löpande stygn?

Det är när dom inte knyter på varje utan tar fler "loopar". Jag sprack hela vägen bak.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)