• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Axelberg79
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 12:06:15 följande:

I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Blev ett omtumlande förlossning men vi alla mår bra och han e så underbar å snäll.

3088g och 50 lång å helt perfekt :)

Stoooort grattis! Så underbart. Nu blev ju inte min längtan efter min egen nå mindre precis heller <3
  • Timoteja

I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Blev ett omtumlande förlossning men vi alla mår bra och han e så underbar å snäll.

Grattis till er lille prins!
  • Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 13:02:16 följande:
    Tack...börja bra men sluta i akutsnitt pga att han låg i säte.
    Men oj! Då kan han inte vart fixerad, eller kan de vända på sig då med? Skönt att det gick bra ändå!
  • calabalic
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 13:22:25 följande:
    Jo föe enligt bm låg han med huvudet neråt förra veckan.
    Stort grattis!! Svårt det där med åt vilket håll de ligger. På min förra hade tre olika BM bergsäkert sagt att han hade huvudet ner. Men vid TUL såg vi att han hade huvudet upp. Men han var i rent säte dvs dubbelvikt med fötterna uppåt, så det var nog det alla blev lurade av. Avbröt de o gjorde snitt så fort de märkte att han var i säte eller försökte du föda i säte först?
  • Adis83

Nu har äntligen vår lilla tjej kommit! I morses 06:10 och efter 12 timmars slit ;) 3770 gr och 51 lång, helt ljuvlig!

• Adis83

Grattis! Då kämpade vi samtidigt :D Var babyboom igår/inatt/idag på mitt sjukhus, var folk överallt :)
  • Niyoh81
    Moorii skrev 2016-06-28 13:10:18 följande:

Grattis! Så fin <3

Ojdå! Hade han lyckats vända på sig mot slutet?

Jo föe enligt bm låg han med huvudet neråt förra veckan.
    calabalic skrev 2016-06-28 17:00:23 följande:

Stort grattis!! Svårt det där med åt vilket håll de ligger. På min förra hade tre olika BM bergsäkert sagt att han hade huvudet ner. Men vid TUL såg vi att han hade huvudet upp. Men han var i rent säte dvs dubbelvikt med fötterna uppåt, så det var nog det alla blev lurade av. Avbröt de o gjorde snitt så fort de märkte att han var i säte eller försökte du föda i säte först?

Jo. För han låg högt upp sist.

Var bara tur att de upptäkte de. För fosterhinnan buktade väldigt mycker genom tappen.

Kom in vid 20 i 1. Då hann ja bada en stund och var öppen 5 cm.

Eftersom bm inte riktigt kunde känna huvudet pga fosterhinnan gjorde de ett ul. Va då de upptäkte de. Fick direkt bricanyl för att lugna värkarna å förbereda snittet. Dom föder inte i säte hör i Sundsvall pga riskerna.
  • calabalic
    Adis83 skrev 2016-06-28 19:54:06 följande:

Nu har äntligen vår lilla tjej kommit! I morses 06:10 och efter 12 timmars slit ;) 3770 gr och 51 lång, helt ljuvlig!

Stort grattis till dig också!! :) Kul att ni fick samtidigt. Var förlossningen som du hade väntat dig?
  • Empa86

Åh så kul att det börjat komma bebisar:) Grattis till er.

Vill få träffa våra också nu:)

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)