• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    Adis83 skrev 2016-06-28 19:54:06 följande:

Nu har äntligen vår lilla tjej kommit! I morses 06:10 och efter 12 timmars slit ;) 3770 gr och 51 lång, helt ljuvlig!

Stort grattis!!! Så härligt med bebis nu längtar jag ännu mer efter lillebror när det dimper ner bebisar här i tråden.
  • Niyoh81

Nu har äntligen vår lilla tjej kommit! I morses 06:10 och efter 12 timmars slit ;) 3770 gr och 51 lång, helt ljuvlig!

Grattis till sessan :) jo vi gjorde ju de :)
  • Namnlös2015

Grattis till era bebisar!!

Tänkte bara gå in och se om där var fler bebisar som tittat ut innan juli :)

Så roligt att de börjar komma nu!! :)

• Axelberg79

Stoooort grattis till er :) hon ser underbar ut.
  • Niyoh81

Igår fick vi komma hem med Kian. Han är så snäll och underbar. Helt overkligt att han är här men vad ja älskar han. Ammningen går framåt. Lite trött än.

Denna gång har ja inte lika ont från snittet men de känns.
  • Trollsländan3

Igår gjordes sista flödes o tillväxt kontrollen. Hade min vanliga läkare och tyckte att bm som hade gjort förra tillväxt ul hade mätt fel (hon gick igenom hennes bilder).

Igår låg hon på ca 2500g o alldeles normal för veckan (35+4). Flödet o fostervattensmängden såg bara bra ut de med.

Ska tillbaka till henne den 5/7 o bli undersökt o kör en ctg kurva. Och sen få komma till FL den 11/7 för en bedömning och igångsättning om de finns plats.

Där känner jag mig lite besviken då min bm sa at man fick en dag o en tid och så är de det som gäller.

Så nu känns de så där osäkert ändå :-/

Tog en pw på 2 km igår kväll då jag kände mig bitter o less vilket bara resulterade i ryggont.

Ont i nedre delen av ryggen nu också, men de är väl bara träningsvärk o trötthet.

• Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-06-30 08:16:48 följande:

Igår gjordes sista flödes o tillväxt kontrollen. Hade min vanliga läkare och tyckte att bm som hade gjort förra tillväxt ul hade mätt fel (hon gick igenom hennes bilder).

Igår låg hon på ca 2500g o alldeles normal för veckan (35+4). Flödet o fostervattensmängden såg bara bra ut de med.

Ska tillbaka till henne den 5/7 o bli undersökt o kör en ctg kurva. Och sen få komma till FL den 11/7 för en bedömning och igångsättning om de finns plats.

Där känner jag mig lite besviken då min bm sa at man fick en dag o en tid och så är de det som gäller.

Så nu känns de så där osäkert ändå :-/

Tog en pw på 2 km igår kväll då jag kände mig bitter o less vilket bara resulterade i ryggont.

Ont i nedre delen av ryggen nu också, men de är väl bara träningsvärk o trötthet.

Så jobbigt när det inte blir som man tänkt sig! Hur kommer det sig att det är tal om igångsättning?
    Jag var hos läkaren och fick en tid för igångsättning, och då är det den som gäller. Så som din bm hade sagt. Jag har fått tid den 18 juli men det känns i kroppen som att lillebror kommer vilja ut tidigare. Vilket jag innerligt hoppas han inte gör. Har bara en känsla, och särskilt idag. Helt matt är jag. Orkar inte stå länge alls. Hade jobbiga förvärkar tidigt i morse som avtog. Haft magknip flera ggr idag. Vet inte, känner mig inte alls i form...
    Hoppas det löser sig för dig och det blir som du vill!
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-06-30 12:54:10 följande:

Så jobbigt när det inte blir som man tänkt sig! Hur kommer det sig att det är tal om igångsättning?

Jag var hos läkaren och fick en tid för igångsättning, och då är det den som gäller. Så som din bm hade sagt. Jag har fått tid den 18 juli men det känns i kroppen som att lillebror kommer vilja ut tidigare. Vilket jag innerligt hoppas han inte gör. Har bara en känsla, och särskilt idag. Helt matt är jag. Orkar inte stå länge alls. Hade jobbiga förvärkar tidigt i morse som avtog. Haft magknip flera ggr idag. Vet inte, känner mig inte alls i form...

Hoppas det löser sig för dig och det blir som du vill!

Har förlorat ett barn i v 36 pga proppar i moderkakan. Ätit blodförtunnande tills för en vecka sen.

Ska ju dit på tisdag o hoppas jag är mogen där nere så jag verkligen kan få en dag ich en tid. Tär på psyket o hoppas verkligen min läkare kan förstå.

Min FL får gärna hoppa igång, heller va några extra dagar på neo är min känsla. Går in i v 37 på lördag så bebis är ju i princip klar.
  • Axelberg79

Jag känner mig helt annorlunda idag. Svårt att förklara men jag är ständigt hungrig och törstig, har även fått för mig att allt måste göras nu, allt måste bli klart. Men endå så känner jag mig så trött i kroppen, blir nästan som mjölksyra i hela kroppen. Även foglossningen slog till ännu värre igår kväll.

Hoppas verkligen inte att det är på gång redan, sambon har mycket att göra på jobbet i minst 2v till. Men jag känner mig lite orolig..

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)